Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Podążamy za trendami i staramy się być tam, gdzie są nasi konsumenci. Henkel podsumowuje 2020 rok

Podążamy za trendami i staramy się być tam, gdzie są nasi konsumenci. Henkel podsumowuje 2020 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Henkel? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?
O autorze
3 min czytania 2021-01-05

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

O roku 2020 dla marki Henkel opowiada Patricjus Ziecik, dyrektor marketingu, Henkel Polska.

Największy sukces dla marki Henkel w 2020 roku 

Rok 2020 był dla nas bardzo dobry – odzyskaliśmy pozycję lidera w kategoriach rynkowych, w których działamy, nasze kapsułki do prania Persil Disc 4w1 odniosły duży sukces – nie tylko zyskały uznanie konsumentów, ale także otrzymały nagrodę Najlepszy produkt 2020 – wybór konsumentów – wynik ogólnopolskiego badania konsumenckiego przeprowadzanego przez instytut GfK Polonia oraz, przyznany przez firmę Nielsen, tytuł „Breakthrough Innovation 2019”. Ale to nie wszystko – nasz płyn do prania Perwoll został nagrodzony „Złotą Innowacją FMCG & Retail 2020”, której laureaci zostali wyłonieni w internetowym badaniu konsumenckim zrealizowanym przez firmę Territory Influence oraz brązową statuetką Effie za kampanię #Rethinkfashion, zachęcającą do odpowiedzialnej konsumpcji mody. Natomiast marka E zdobyła tytuł i certyfikat Rodzinna Marka Roku 2020 przyznawany przez Polski Instytut Rozwoju Marki. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Henkel w 2020 roku

Chyba to, że rośniemy szybciej, niż rynek. To wymaga błyskawicznego dostosowywania się do nowej sytuacji przy jednoczesnym pozostaniu wiernym wartościom naszych marek. 

3 najciekawsze akcje w 2020 roku 

W marketingu Henkla działamy bardzo intensywnie i mamy bardzo dużo świeżych pomysłów, ale kilka akcji, które bym zdecydowanie wyróżnił, to:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

1. Stworzenie kanału na Instagramie „ASKTEAMCLEAN”, który oferuje przydatne wskazówki i podpowiedzi, jak dbać o czystość w naszych domach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

2. Stworzenie filtra AR na Instagramie: „Co dzisiaj posprzątam?”.

3. Loteria z nagrodami dla konsumentów, którzy zakupią produkty z linii ProNature, RECYKLOTERIA.

4. Loteria z okazji 50-lecie marki E – Wielkie pranie, Wielkie wygrywanie!

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

To 50-te urodziny marki E. W latach 70. wszyscy Polacy robili pranie w proszku E i ducha tych czasów właśnie odtworzyliśmy w naszej akcji promocyjnej. Obchodom półwiecza marki E towarzyszyło wprowadzenie na rynek produktu w nowej odsłonie. 

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku 

Z jednej strony trzymamy się tradycyjnych kanałów, dlatego inwestowaliśmy w reklamę telewizyjną i kampanie billboardowe. Z drugiej strony podążamy za trendami i staramy się być tam, gdzie są nasi konsumenci, stąd kampanie na YouTube, Instagramie, Facebooku, Allegro i współpraca z Frisco.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku 

W dużej mierze będziemy kontynuować naszą tegoroczną taktykę. Niemniej z pewnością będziemy także dalej badać potencjał działań digitalowych w takich kanałach na przykład jak TikTok, Glovo czy Blix.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Mówiąc w wielkim skrócie – wygoda w parze z dbaniem o środowisko naturalne, a to przyprawione szczyptą digitalizacji. Wygoda, bo konsumenci oczekują, że nasze produkty będą im ułatwiały życie i wykonywanie codziennych czynności związanych z dbaniem o siebie i o czystość w domu. Dobrym przykładem są kapsułki do prania. Jedna kapsułka na spód bębna pralki i gotowe. Dbanie o środowisko, bo to temat dzisiaj dla nas wszystkich super-ważny, w obliczu zmian klimatycznych, zanieczyszczenia powietrza, masy plastikowych odpadów, zaśmiecających morza i oceany. Konsumenci chcą korzystać z takich produktów, dzięki którym mogą ograniczać swój środowiskowy ślad. Oczywistym przykładem jest nasza linia produktów ProNature. A na koniec digitalizacja, bo nowoczesne kanały i narzędzia komunikacji cyfrowej pozwalają nam skutecznie dotrzeć do naszych konsumentów. 

Budżet na działania digitalowe

Na ten nowoczesny segment marketingowy przeznaczamy ok. 30% środków budżetowych. Zamierzamy utrzymać wydatki na już wypróbowane kanały promocji a także przeznaczać dodatkowe środki na nowe rozwiązania marketingowe. Jeśli chodzi o strukturę budżetu, to sprawdza się podejście dwutorowe – właściwie wykorzystywać możliwości już znanych kanałów reklamowych oraz eksplorować nowe, świeże pomysły.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Myślę, że polski rynek marketingowy ma jeszcze wciąż duże niewykorzystane możliwości wzrostu, powinniśmy stawiać sobie więcej wyzwań. Na przykład, gdyby nie stosować tak bardzo promocyjnych cen, to musielibyśmy włożyć w promocję naszych świetnych produktów dużo więcej kreatywności. A to, w połączeniu z wartościami, jakie symbolizują nasze marki, musiałoby sprawić, że wybiją się one na tle światowej konkurencji.

3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok 

Chciałbym, żebyśmy:

  • utrzymali i wzmocnili pozycję lidera w tych kategoriach rynku, w których jesteśmy aktywni
  • stali się najlepszym zespołem marketingowym w Polsce
  • mieli dużo zabawy i radości – 2 x więcej, żeby zrekompensować to, czego nam zabrakło w tym roku