Za nową identyfikację wizualną Burger Kinga odpowiada agencja Jones Knowles Ritchie, która postanowiła zrezygnować z logotypu przedstawiającego ikonę burgera z okrągłym, niebieskim obrysem wokół niego i postawiła na styl retro.
Teraz logo słynnej marki przedstawia prostego, płaskiego, wręcz kreskówkowego burgera z nazwą „Burger King” wciśniętą między połówki bułki – całość z użyciem kolorów musztardowego i palonej pomarańczy. W nowej identyfikacji pojawił się również niestandardowy krój czcionki (częściowo szeryfowy), nazwany Flame.
Zobacz również
Taki zabieg ma za zadanie podkreślić ostatnie zmiany, które zaszły w filozofii marki – chodzi m.in. o poprawę jakości jedzenia, w tym wyeliminowanie ze składu burgerów konserwantów.
– Chcieliśmy wykorzystać design, aby zlikwidować lukę między negatywnym postrzeganiem fast foodów przez społeczeństwo a pozytywną rzeczywistością historii kulinarnej. Chodziło nam o sprawienie, by marka wydawała się mniej sztuczna i tania, a bardziej prawdziwa, pożądana i smaczna – powiedziała Lisa Smith, executive creative director agencji Jones Knowles Ritchie, która przygotowała projekt.
Nowa identyfikacja wizualna Burger Kinga, oprócz logo, obejmuje również m.in. wprowadzenie nowych opakowań produktów, a także odświeżonego oznakowania i dekoracji lokali. W ramach projektu stworzono również serię humorystycznych ilustracji hiszpańskiego duetu Cachetejack, które będą wykorzystywane przez markę w komunikacji marketingowej – od komunikatów o błędach na stronie internetowej, aż po reklamy cyfrowe i grafiki społecznościowe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak przyznali przedstawiciele sieci, odświeżenie wizerunku wszystkich 19 tys. restauracji Burger Kinga na świecie może potrwać nawet kilka lat.
PS
Brazylijski oddział Burger Kinga postanowił stworzyć nowego burgera, którego smak odzwierciedlałby trudny 2020 rok, który właśnie pożegnaliśmy. Jak smakuje taka kanapka? Dobrze się domyślacie – okropnie.
PS2
Burger King został sponsorem kobiecej drużyny piłkarskiej Stevenage Football Club. W związku z tym marka postanowiła zmienić swoją nazwę na „Burger Queen”.