Burger King po raz pierwszy od 20 lat zmienia swoje logo

Burger King po raz pierwszy od 20 lat zmienia swoje logo
Marka Burger King przechodzi rebranding – pierwsza od przeszło 20 lat zmiana identyfikacji wizualnej obejmuje m.in. nowe logo, opakowania produktów, oznakowania i dekoracje lokali, a także stroje pracowników sieci.
O autorze
1 min czytania 2021-01-11

Za nową identyfikację wizualną Burger Kinga odpowiada agencja Jones Knowles Ritchie, która postanowiła zrezygnować z logotypu przedstawiającego ikonę burgera z okrągłym, niebieskim obrysem wokół niego i postawiła na styl retro.

Teraz logo słynnej marki przedstawia prostego, płaskiego, wręcz kreskówkowego burgera z nazwą „Burger King” wciśniętą między połówki bułki – całość z użyciem kolorów musztardowego i palonej pomarańczy.  W nowej identyfikacji pojawił się również niestandardowy krój czcionki (częściowo szeryfowy), nazwany Flame.

Taki zabieg ma za zadanie podkreślić ostatnie zmiany, które zaszły w filozofii marki – chodzi m.in. o poprawę jakości jedzenia, w tym wyeliminowanie ze składu burgerów konserwantów.

– Chcieliśmy wykorzystać design, aby zlikwidować lukę między negatywnym postrzeganiem fast foodów przez społeczeństwo a pozytywną rzeczywistością historii kulinarnej. Chodziło nam o sprawienie, by marka wydawała się mniej sztuczna i tania, a bardziej prawdziwa, pożądana i smaczna – powiedziała Lisa Smith, executive creative director agencji Jones Knowles Ritchie, która przygotowała projekt.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowa identyfikacja wizualna Burger Kinga, oprócz logo, obejmuje również m.in. wprowadzenie nowych opakowań produktów, a także odświeżonego oznakowania i dekoracji lokali. W ramach projektu stworzono również serię humorystycznych ilustracji hiszpańskiego duetu Cachetejack, które będą wykorzystywane przez markę w komunikacji marketingowej – od komunikatów o błędach na stronie internetowej, aż po reklamy cyfrowe i grafiki społecznościowe. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak przyznali przedstawiciele sieci, odświeżenie wizerunku wszystkich 19 tys. restauracji Burger Kinga na świecie może potrwać nawet kilka lat.

PS

Brazylijski oddział Burger Kinga postanowił stworzyć nowego burgera, którego smak odzwierciedlałby trudny 2020 rok, który właśnie pożegnaliśmy. Jak smakuje taka kanapka? Dobrze się domyślacie – okropnie.

PS2

Burger King został sponsorem kobiecej drużyny piłkarskiej Stevenage Football Club. W związku z tym marka postanowiła zmienić swoją nazwę na „Burger Queen”.