Polskie martechy: SerwerSMS.pl

Polskie martechy: SerwerSMS.pl
W dobie powszechnej cyfryzacji i automatyzacji procesów marketingowych i sprzedażowych na rynku powstaje coraz więcej rozwiązań skierowanych do marketerów. Postanowiliśmy przyjrzeć się polskim martechom, które ułatwiają im pracę i codzienne obowiązki.
O autorze
4 min czytania 2021-01-15

Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >

O rozwiązaniu SerwerSMS.pl i możliwościach, jakie oferuje, opowiada zespół SerwerSMS.pl.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co umożliwia Wasze rozwiązanie?

Platforma SerwerSMS.pl to narzędzie online, czyli CPaaS – z angielskiego communications platform-as-a-service (platforma jako usługa). Wspieramy szeroko pojęte działania marketingowe I komunikację mobilną. SMS to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi do szybkiego dotarcia z informacją do użytkowników – niezależnie, czy są to komunikaty marketingowe, czy notyfikacje. Krótkie wiadomości tekstowe sprawdzają się praktycznie w każdej branży. Co ciekawe, aż 98% użytkowników, do trzech minut, otwiera taką wiadomości na swoim telefonie. To czyni SMS-a jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych.

Jaką macie przewagę nad konkurencją?

SerwerSMS.pl to najdłużej działająca tego typu platforma na Polskim rynku komunikacji mobilnej – prawie 20-letnie doświadczenie mówi samo za siebie. Współpracujemy z bardzo znanymi firmami takimi jak Google, T-Mobile czy Orange. Jako jedyni w tej branży wspólnie z „gigantem” z USA tworzymy RCS (z ang. reach community system), niekiedy nazywanym także SMS-em 2.0. Rozszerzony SMS, bo tak też często jest nazywany, na pewno zrewolucjonizuje rynek komunikacji mobilnej. Ten nowy rodzaj narzędzia będzie połączeniem SMS, MMS, aplikacji mobilnej z aktywnymi przyciskami oraz wbudowanym modułem płatności. Można powiedzieć, że RCS będzie dla tych użytkowników najbardziej wymagających i podniesie komunikację z użytkownikiem na jeszcze wyższy poziom.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kto odpowiada za stworzenie rozwiązania?

Za stworzenie i kreowanie polityki projektu odpowiadają dwie osoby. Daniel Zawiliński, który jest dyrektorem zarządzającym, a wcześniej odpowiedzialny był za rozwój projektu oraz wszelkie działania marketingowe i sprzedażowe. Drugą osobą, która tworzyła SerwerSMS.pl jest Tomasz Szmaciński. Od samego początku nadzoruje serwis pod kątem technicznym, a dziś zajmuje stanowisko dyrektora IT. Obecnie zespół SerwerSMS.pl liczy kilkanaście osób. Rozwój portalu nie byłby możliwy bez nich. Jesteśmy częścią grupy kapitałowej Vercom SA – dużej rodziny serwisów działających jako CPaaS.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co sprawiło najwięcej trudności w budowie Waszego rozwiązania?

Największą trudnością było na pewno stworzenie bezpiecznego, szybkiego serwisu dla użytkowników, który obsłuży dużą ilość danych. Nieustannie pracujemy nad zabezpieczeniami, aby ograniczyć phishing i spam w tym kanale komunikacji do zera. Można powiedzieć, że było to priorytetem i największym wyzwaniem od początku istnienia firmy. W tym miejscu należy wspomnieć o współpracy z operatorami GSM. Stworzenie całej infrastruktury było kluczowe dla tego serwisu.

Jakie są formy abonamentu z korzystania z usługi?

Mamy dwa modele współpracy. Pre-paid, tzw. przedpłata. Jest to elastyczny model współpracy bez konieczności podpisania umowy. Idealne rozwiązanie, jeżeli klient realizuje nieregularne wysyłki. Konto może zostać doładowane pewną kwotą, a SMS-y mogą być wysyłane do wyczerpania środków. Post-paid to nasz drugi model współpracy. Charakteryzuje się tym, że występuję tutaj płatność nie „z góry”, a „z dołu”, czyli po podsumowaniu usług w poprzednim miesiącu. Ten model współpracy możemy nazwać „No Limit” – najpierw wysyłamy SMS-y, a potem płacimy za usługę. To, co jest warte podkreślenia – każdy model współpracy można uruchomić w pełni w formie elektronicznej. Więcej szczegółów oczywiście znajduje się na naszej stronie, ale myślę, że proces można nazwać łatwym, przyjemnym i szybkim.

Jakie są plany dalszego rozwoju?

Chcemy na pewno skupić się na jeszcze mocniejszym wyjściu na rynki międzynarodowe. Aktualnie mamy już jeden oddział w Czechach i chcemy otworzyć się na pozostałe kraje sąsiednie, takie jak Niemcy czy Słowacja – można powiedzieć, że mnóstwo pracy przed nami. Co więcej, w dalszym ciągu chcemy udoskonalać naszą platformę, aby była jeszcze bardziej przyjazna użytkownikowi. Priorytetem jest także bezpieczeństwo komunikacji SMS – nad tym pracujemy intensywnie i przez cały czas! Chcemy zacieśnić współpracę z operatorami GSM, aby zapobiegać np. phishingowi. Takim ciekawym i unikalnym rozwiązaniem jest Tarcza CPT, która w ostatnim czasie mocno przyczyniła się do bezpieczeństwa komunikacji w naszym kraju. Bardzo ważnym projektem jest także RCS, o którym wspomniałem wcześniej.

Jak oceniacie branżę martechową w Polsce?

SerwerSMS.pl jest częścią grupy kapitałowej Vercom SA. Widzimy na co dzień jak świetnie sobie radzą inne projekty z naszej „rodziny”. Branżę martechową oceniam w Polsce bardzo dobrze. Można powiedzieć, że zrobiliśmy ogromny krok w dobrym kierunku. Cały czas jest jeszcze miejsce dla nowych projektów i rozwoju obecnych narzędzi. Dziś praktycznie każda licząca się firma stosuje narzędzia z naszego portfolio, czyli: sms, push i email marketing w komunikacji z klientem. W dobie pandemii te kanały komunikacji nabrały nowego znaczenia i nie tylko marketingowego, ale również organizacyjnego, co w kontekście biznesowym nas bardzo cieszy.

Jakie są Waszym zdaniem obecnie najważniejsze trendy w martechu?

Idziemy w kierunku coraz większej personalizacji i zbierania coraz to większej ilości danych. Firmy chcą, by oferta była optymalnie dopasowana do użytkownika. Klient natomiast chce otrzymać propozycję „szytą na miarę”, można powiedzieć – wyjątkową – tylko dla niego. Do tego potrzebne są odpowiednie narzędzia, które „zbierają” dane oraz wykwalifikowana kadra, która je przeanalizuje i wyciągnie wnioski, najprościej mówiąc osoba, która wie, co warto zrobić z danymi i jak je wykorzystać w dobrym i potrzebnym kontekście. Obsługa klienta i dopasowanie idealnego rozwiązania jest wtedy dużo łatwiejsze.

Kluczowy będzie także rozwój automatyzacji w procesach sprzedażowych oraz komunikacji wielokanałowej. Idziemy w kierunku łączenia narzędzi w Huby – zapotrzebowanie na specjalistów od big data, czy marketingowców będzie rosło. Z perspektywy projektu SerwerSMS.pl na pewno kluczowe będzie wdrożenie RCS-a. Posłużę się przykładem, żeby wszyscy mogli sobie wyobrazić, czym jest „Rozszerzony SMS”. Załóżmy, że przebywając na mieście otrzymujemy RCS-a od swojej ulubionej restauracji. Wiadomość zostaje wysłana o godz. 11:00, czyli wtedy, kiedy zazwyczaj jemy lunch. Aplikacja podpowie nam, gdzie jest najbliższy punkt, a dodatkowo zaproponuje 3 ulubione posiłki, które będziemy mogli wybrać i w tym samym czasie za nie zapłacić. Po przekroczeniu progu ulubionej jadłodajni będziemy mogli odebrać gotowe danie. To oczywiście jeden z przykładów, ale podobnie będzie to funkcjonowało w innych branżach.