Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Mastercard łączy pokolenia dzięki technologii w ramach akcji „Bezcenne Babcie”

O autorze
4 min czytania 2021-01-20

Miniony rok 2020 wiele zmienił we wszystkich obszarach ludzkiego życia. Niecodzienna sytuacja zmusiła ludzi do pozostania w domach, a biznesy do nowego sposobu ich funkcjonowania. Owocem tych zmian stał się innowacyjny projekt Mastercard pod nazwą „Bezcenne Babcie”. Celem działania jest połączenie pokolenia seniorów, którzy w czasie pandemii pozostali sami w domu, z młodymi ludźmi, których okoliczności zmusiły do zmiany nawyków i częstszego gotowania, a co za tym idzie, poszukiwania rad, doświadczeń i przepisów. Obie grupy połączyła technologia – osoby szukające inspiracji kulinarnych, za pomocą asystenta głosowego mogą połączyć się z jedną z zaangażowanych w akcję seniorek i skorzystać z jej bezcennej wiedzy w temacie tradycyjnej kuchni polskiej. W czasie rozmowy z babcią generowana jest lista produktów niezbędnych do zrealizowania wybranego przepisu, a wszystkie składniki można w szybki sposób dodać do koszyka zakupowego na platformie zakupowej EVERLI. W ten sposób, zanim rozmowa dobiegnie końca, zamówienie z dostawą potrzebnych produktów na dany przepis jest już w realizacji.

Nowa sytuacja społeczna

Punktem wyjścia do prac nad nowym projektem, pilotażowo wdrożonym w segmencie usług e-commerce, stały się potrzeby i zmiany społeczne obserwowane wśród konsumentów. Jedną z kluczowych jest zwiększone poczucie samotności i odosobnienia wśród seniorów: 56% osób powyżej 50 roku życia deklaruje, że w czasie pandemii czują się odizolowani od reszty społeczności*. Z drugiej strony znalazła się młodsza część społeczeństwa, która do tej pory korzystała z usług segmentu gastronomicznego. Po wprowadzeniu restrykcji, kiedy jedzenie „na mieście” stało się niemożliwe, coraz częściej młodzi ludzie zaczęli gotować w domu. 88% społeczeństwa samodzielnie przygotowuje więcej posiłków, od kiedy pracują zdalnie. Większość z nich korzysta z przepisów znalezionych w internecie: 42% szuka ich na Facebooku, 37% na blogach kulinarnych, a 24% na Instagramie*. Obserwując te zjawiska, Mastercard wyszedł naprzeciw obu grupom, proponując rozwiązanie w postaci projektu „Bezcenne Babcie”. Łącząc seniorów z młodymi pasjonatami gotowania, marka stworzyła platformę do rozmowy i wzajemnej wymiany doświadczeń. W ten sposób osoby starsze mogą podzielić się swoją wiedzą, a młodsi, zamiast szukać w sieci niesprawdzonych przepisów, mogą zapytać o radę skarbnice kulinarnej wiedzy jakimi są nasze babcie.

– Zbliżające się Dzień Babci i Dzień Dziadka to okazja, żeby wszystkim seniorom złożyć życzenia, docenić ich i podziękować im za ogromne doświadczenie, którym się z nami dzielą. Zawsze, ale zwłaszcza w tym trudnym czasie zadbajmy o to, żeby poczuli się potrzebni i docenieni. Jednocześnie osoby, które z jakichś względów nie mogą skorzystać z wiedzy kulinarnej swoich babć i dziadków, mają możliwość porozmawiania z ekspertkami współpracującymi z Mastercard. Może dzięki temu powstanie pyszne danie, które uświetni Dzień Babci i Dzień Dziadka? Dziś, gdy nie zawsze mamy możliwość spotkać się z naszymi bliskimi twarzą w twarz, taki kulinarny upominek, połączony z życzeniami, może być najlepszym sposobem na wyrażenie naszych uczuć – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.

Technologia łączy pokolenia

Do połączenia obu grup, Mastercard, jako firma technologiczna, wykorzystał asystenta głosowego Google. Badania wskazują, że 27% globalnej populacji z dostępem do internetu, używa wyszukiwania głosowego*. Obserwując ten trend oraz biorąc pod uwagę wygodę konsumentów, marka stworzyła proste w obsłudze narzędzie, które łączy poszukiwaczy kulinarnych inspiracji z seniorkami – ekspertkami. Wystarczy w zaciszu swojego domu zwrócić się do asystenta Google: „Ok Google, porozmawiaj z ‘tradycyjna kuchnia polska’ ” i już po chwili, możemy połączyć się z ekspertem, jedną z zaangażowanych w projekt babć, które poszczycić się mogą długoletnim doświadczeniem w gotowaniu tradycyjnych polskich potraw.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednak nawet najlepszy przepis jest niczym bez odpowiednich składników. Dzięki współpracy z EVERLI – internetową platformą zakupową, konsument w łatwy sposób może wybrać składniki pod wybrany przepis z dostępnej w e- sklepie listy produktów. Dodatkowo, użytkownicy EVERLI, którzy za swoje zakupy zapłacą kartą Mastercard, otrzymają niespodziankę – 50 zł rabatu oraz darmową dostawę. Podczas rozmowy z babcią, konsument może zadać jej wszystkie nurtujące go pytania, otrzymać niezbędne wskazówki, aby po dostarczeniu produktów przez kuriera, jak najszybciej przystąpić do gotowania.

Kulinarne tradycje wciąż żywe

Za koncepcję i realizację projektu Mastercard „Bezcenne Babcie” odpowiada agencja McCANN Worldgroup ze wsparciem technologicznym Move Closer. Produkcja foto i video leżała po stronie SHOOTME. Partnerem e-commerce kampanii jest platforma zakupowa EVERLI. Istotnym elementem przedsięwzięcia jest call center obsługiwane przez OEX Voice Contact Center, w którym na kulinarnych poszukiwaczy czekają ekspertki – seniorki. Projekt pilotażowo rozpoczął się tuż przed świętami Bożego Narodzenia. Początkowo akcja promowana była tylko wśród użytkowników aplikacji EVERLI. Od 19 stycznia 2021 roku projekt komunikowany będzie szeroko, wśród wszystkich konsumentów i użytkowników kart Mastercard. Działania promocyjne obejmą kanały własne Mastercard, takie jak Instagram, Facebook i Twitter, komunikację PR do mediów z segmentu B2B i B2C oraz działania z influencerami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Projekt pilotażowy Mastercard „Bezcenne Babcie” rozpoczął się tuż przed świętami Bożego Narodzenia, a obecnie wchodzi w kluczową fazę związaną z Dniem Babci. Międzypokoleniowa wymiana doświadczeń w ramach akcji Mastercard służy nie tylko nauce gotowania. W sytuacji izolacji społecznej ma ona przede wszystkim na celu łączyć seniorów i młodych dzięki technologii, a także ocalić od zapomnienia kulinarną tradycję polskiej kuchni. To właśnie nikt inny jak nasze babcie posiadają wiedzę o tym, jak przyrządzać dania według tradycyjnych przepisów i receptur. Takiej wiedzy na próżno szukać w internecie – tworzy ją tradycja przekazywana z pokolenia na pokolenie i lata doświadczeń. Dzięki projektowi Mastercard, każdy może teraz czerpać z niej inspirację, nie opuszczając własnej kuchni. Wszystkie zebrane w ramach projektu przepisy przygotowane zostały we współpracy z Paniami ze Stowarzyszenia Gospodyń Wiejskich w Andrychowie i dostępne są na stronie www.bezcennechwile.mastercard.pl/bezcenne-babcie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

*Healthyagingpoll.org, 14 września 2020 r.
*Foodmanufacturing.com, 18 maja 2020 r.
*Source: WordStream