Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przeprowadziła kampanię „Pandemia przemocy”

Epidemia COVID-19 dotknęła wszystkich. Jednak to dzieci najbardziej odczuły jej skutki podczas lockdownu. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przeprowadziła kampanię „Pandemia przemocy”, której celem jest zapobieganie przemocy wobec dzieci i zachęcenie do reagowania w sytuacji ich krzywdzenia.
O autorze
2 min czytania 2021-01-26

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę we współpracy z agencją BE7 brand affection agency przeprowadziła kampanię społeczną o nazwie „Pandemia przemocy”, której celem było zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem przemocy wobec dzieci i zachęcenie do reagowania i pomocy w sytuacjach ich krzywdzenia.

Zespół agencji BE7 postanowił przerwać milczenie i wyszedł z inicjatywą zrealizowania kampanii pro bono wraz z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.

– Pomysł na kampanię powstał podczas pierwszej fali pandemii, w czasie lockdownu. To był ogromnie trudny czas dla wszystkich, ale jako zespół mocno wspieraliśmy się nawzajem. Wspólnie stwierdziliśmy, że w trakcie tej niecodziennej sytuacji, która dotknęła całe nasze społeczeństwo, chcemy zrobić coś dobrego. Problem przemocy wobec dzieci w trakcie izolacji bardzo się pogłębiał, dlatego postanowiliśmy wyjść z inicjatywą i przedstawić nasze pomysły Fundacji. Dzięki połączeniu zasad bezpieczeństwa obowiązujących w trakcie pandemii oraz wskazania konieczności reakcji na przemoc wobec dzieci uzyskaliśmy silny przekaz i mocny impakt kampanii – mówi Aleksandra Szczykutowicz, head of project management agencji BE7.

– Kiedy agencja BE7 zwróciła się do nas z pomysłem kampanii, on bardzo nam się spodobał. Już po wstępnych rozmowach zobaczyliśmy, że nadajemy na podobnych falach, że podzielamy te same wartości. Od początku też wiedzieliśmy „po co?” i „dla kogo?” chcemy zrobić tę kampanię – mówi Monika Kamińska, specjalistka ds. PR w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nazwa kampanii nawiązuje do okresu pandemii, a towarzysząca jej seria plakatów przywołuje zasady, które w ostatnich miesiącach obowiązują w ramach reżimu sanitarnego. Covidowym zasadom nadano jednak nowe znaczenie – w kampanii odnoszą się bezpośrednio do przemocy wobec dzieci i zwracają uwagę na szczególną potrzebę zadbania o najmłodszych. W kampanii znajdziemy takie hasła jak:

  • Zakrywaj usta! Ale nie milcz, gdy widzisz przemoc!
  • Myj ręce! Ale nie umywaj ich od odpowiedzialności, gdy jesteś świadkiem przemocy!
  • Zachowaj dystans! Ale bądź blisko, kiedy ktoś Cię potrzebuje!
  • Chroń starszych! Ale nie ignoruj przemocy wobec najmłodszych!

Platformą kampanii była strona internetowa pandemiaprzemocy.fdds.pl, na której internauci znajdą informację dotyczące m.in.: przekazów kampanii, problemu krzywdzenia dzieci w Polsce oraz możliwych dróg interwencji dla świadków agresji wobec dziecka.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Komunikacja kampanii „Pandemia przemocy” obejmowała serię plakatów, które pojawiły się na nośnikach outdoorowych na terenie województwa pomorskiego (m.in. Gdańsk i Starogard Gdański) oraz Warszawy, czyli tam gdzie działają Centra Pomocy Dzieciom Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Na potrzeby kampanii powstał też 1,5-minutowy film oraz 30-sekundowy spot, a także materiały graficzne, które wykorzystywane były w social mediach i działaniach PR. Wideo zostało emitowane w kilkudziesięciu lokalizacjach w Polsce na nowoczesnych, cyfrowych ekranach outdorowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampanią zainteresowały się również media, które zrealizowały reportaże w telewizji, w tym m.in. TVN, TVN24, TVP2, Polsat, Polsat News, Kampania trwała 1,5 miesiąca i została wyemitowana w wielu różnych kanałach: TV, media, internet, social media, outdoor, prasa. Kampania dotarła do ponad 12 mln odbiorców, a w ramach postów promujących w social media osiągnęła zasięgi na poziomie ponad 1,3 mln.

Za pomysł, koncepcję kampanii, kreację Key Visuali, realizację wideo i stworzenie strony internetowej odpowiada agencja BE7 brand affection agency z Gdańska.

Partnerzy kampanii: Urząd Miejski w Starogardzie Gdańskim, Biuro Rachunkowe RK, a także Screen Network.

Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie pandemiaprzemocy.fdds.pl