TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jak marketerzy pozyskują wiedzę [raport]

O autorze
1 min czytania 2021-01-26

68,3% marketerów czerpię wiedzę z blogów branżowych – wynika z raportu „Jak marketerzy pozyskują wiedzę” przygotowanego przez More Bananas. Najbardziej wartościowe źródła wiedzy według ankietowanych to również: webinary, grupy dyskusyjne, portale internetowe i profile marek osobistych w social mediach.

– Możemy wyróżnić trzy typy osób. Tych, którzy kumulują wiedzę i gromadzą ją np. w aplikacjach. Osoby, które zawsze wiedzą, od kogo wiedzę uzyskać, jeśli jest im ona potrzebna oraz tych, którzy swoją wiedzę sprzedają i przekonują do niej innych. Pytanie, które się nasuwa, to jakie są ich źródła wiedzy? – mówi Anna Ledwoń-Blacha, creative owner w More Bananas.

Z raportu wynika, że aż 68,3% ankietowanych znajduje wiedzę na blogach, 54,2% słuchając webinarów, a 51,7% szuka informacji na grupach dyskusyjnych. Co ciekawe 50% badanych pozytywnie wypowiada się o pozyskiwaniu wiedzy na portalach branżowych i w social mediach.

– 90% respondentów zadeklarowało, że wiedzę najczęściej czerpie z Facebooka, 74,2% z LinkedIna, a 58,3% z YouTube’a – dodaje Anna Ledwoń-Blacha.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Raport „Jak marketerzy pozyskują wiedzę” został opracowany przez Annę Ledwoń-Blachę. Można go bezpłatnie pobrać na stronie More Bananas: morebananas.pl/jak-marketerzy-pozyskuja-wiedze-raport

Patronem medialnym publikacji zostali NowyMarketing, Medialna Perspektywa i CrashMondays.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Raport powstał w oparciu o wyniki badania ilościowego prowadzonego techniką CAWI (respondent proszony o wypełnienie ankiety w formie elektronicznej). Dane były zbierane dobrowolnie, bez gratyfikacji dla respondentów. W badaniu wzięło udział 120 osób w wieku od 18 do 54 lat. Grupa ta była zróżnicowana pod względem wykształcenia, zatrudnienia i zakresu obowiązków zawodowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się