Nadrzędnym celem projektu jest analiza zachowań i postrzegania przez użytkowników nowych rozwiązań planowanych do wdrożenia w cyfrowym systemie Banku Pekao. Do głównych zadań projektowych należy także weryfikacja użyteczności obecnych rozwiązań dostępnych w bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji mobilnej PeoPay.
W ramach współpracy diagnozowane są problematyczne obszary i na ich podstawie rekomendowane konkretne działania prowadzące do ich poprawy. Dzięki temu bank wprowadza produkty i usługi cyfrowe, które w pełni odpowiadają potrzebom użytkowników, są funkcjonalne i wygodne w użyciu.
Zobacz również
Zakres i metodologia realizowanej usługi
Początkowo badania jakościowe UX zakładały wywiady i testy zadaniowe w studio badawczym oraz w domach respondentów. Jednak w związku z panująca pandemią badania są realizowane głównie zdalnie. Wśród licznych badań UX przeprowadzane są też badania z najmłodszymi klientami korzystającymi z nowej usługi PeoPay KIDS.
Audyty eksperckie prowadzone są metodą analizy heurystycznej, czyli konfrontacji istniejących rozwiązań z powszechnie przyjętymi zasadami użyteczności serwisów internetowych. Audyty wspierane są metodą wędrówki poznawczej, która polega na ocenie danych rozwiązań przez pryzmat celów użytkownika.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
W ramach projektu e-point odpowiada za określanie celów poszczególnych badań, opracowywanie scenariuszy badawczych, organizację badań oraz opracowywanie finalnych raportów wraz z wnioskami i rekomendacjami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Wysoko cenimy wiedzę i profesjonalizm firmy e-point oraz elastyczne i pełne zrozumienia podejście do klienta. To kolejny raz na przestrzeni ostatnich lat, gdy powierzyliśmy firmie e-point badania strategicznych produktów i usług w obszarze bankowości elektronicznej i płatności mobilnych – dodaje Rafał Witczak, dyrektor Biura Bankowości Omnikanałowej w Departamencie Innowacji i Płatności w Banku Pekao.