Decathlon i IKEA ćwiczą razem w domu i… wymieniają się hasłami reklamowymi

Decathlon i IKEA ćwiczą razem w domu i… wymieniają się hasłami reklamowymi

Ta akcja, to nietypowa, wspólna odpowiedź obu marek na kolejny już lockdown – w obliczu ograniczeń Decathlon i IKEA razem zachęcają do aktywności fizycznej w domu.

Wszystko zaczyna się od billboardów na warszawskim Targówku, w pobliżu sąsiadujących ze sobą sklepów Decathlon i IKEA. Marki rozpoczynają na nich bezpośredni dialog, motywując się nawzajem (a także swoich klientów) do podjęcia sportowej aktywności we własnych czterech ścianach.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Ćwiczymy, (nie) gadamy!

Marki kontynuują dialog w social mediach. „Zaczepny” post ze strony jednego z brandów i „cięta riposta” drugiego w komentarzu, i vice versa. Wszystko w duchu sportowego fair play, z wykorzystaniem kontekstu oraz produktów dostępnych w ofercie obydwu sklepów.

Zaskakująca wymiana… haseł reklamowych!

Na czas trwania kampanii marki zamieniają się swoimi claimami. Teraz to Decathlon wita w lepszym domu, a IKEA sprawdza się w sporcie.

W ten sposób marki jeszcze mocniej podkreślają cel swojej współpracy – pokazanie, że w odpowiednio urządzonym domu można wygodnie uprawiać sport.

W ramach kampanii IKEA stworzyła specjalną stronę z poradami, jak pozostać w dobrej formie bez odwiedzania siłowni. 

Wspólną kampanię obu marek prowadzą (w duchu sportowego fair play) agencje Przestrzeń – wiodąca agencja reklamowa marki Decathlon, oraz agencja VMLY&R – wiodąca agencja reklamowa IKEA Polska. Za zakup i planowanie mediów odpowiadają Wavemaker oraz MullenLowe Warsaw.

PS

Zaczepki marek są dość powszechnym działaniem marketingowym. Najbardziej znane są z tego brandy fast foodowe, takie jak Burger King, KFC czy McDonald’s. Ta pierwsza sieć w 2018 roku stworzyła specjalną akcję, w ramach której każda osoba znajdująca się w okolicach restauracji McDonald’s, otrzymywała Whoopera za centa.

PS2

A tutaj znajdziecie inne ciekawy przykłady markowych potyczek.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij