Utrzymując przychody w pandemicznym 2020 r. na poziomie z „normalnego” roku 2019 platforma ReachaBlogger.pl pozyskała jednocześnie szereg nowych klientów, takich jak m.in. Electrolux, Oceanic, Propharma, Shumee, ESKK, Comarch, Establo Pharma, Taxon, Atas, Manaslu Outdoor, Domex, mBank. Współpracę z platformą rozpoczęło w 2020 roku również wielu klientów z rynku reklamowego, wśród nich m.in. Audience Network, Ateneo, DevDesign, Digital Hill, Evenema, Whites, ClickMaster, Quantify czy EGORA.
W 2020 platforma pozyskała również 1543 nowych ofert od influencerów, czyli znacznie więcej niż w 2019 r., kiedy to na ReachaBlogger pojawiło się 1123 nowych ofert.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Przychody platformy ReachaBlogger za cały rok 2020 zamknęły się sumą 685 tys. zł netto, wobec 695 tys. zł netto w 2019 r.
– To był trudny rok dla branży reklamowej. Covid-19 niewątpliwie wpłynął na rynek, choć był to wpływ selektywny. Niektóre branże ucierpiały mocno, inne minimalnie, a inne wręcz zyskały w trakcie pandemii. W każdym razie cały rynek jednak trochę „oberwał”. Dlatego tym bardziej cieszy nas fakt, że platforma ReachaBlogger przeszła przez 2020 roku właściwie bez szwanku. Nasz ubiegłoroczny wynik finansowy pozostał na poziomie z 2019. Z jednej strony jesteśmy zadowoleni, z drugiej strony w planach mieliśmy wzrosty, więc oczywiście lekki niedosyt pozostaje. Ale raczej cieszymy się i staramy się optymistycznie patrzeć w rok 2021. Poza tym przychody to jedno, ale przecież platforma w 2020 r. dynamicznie rozwijała się, jeśli weźmiemy pod uwagę nowych klientów, nowych influencerów oraz liczby prowadzonych kampanii. W sumie przez platformę zostało zrealizowanych do tej pory już ponad 16 000 współprac między influencerami i reklamodawcami, a nasza sieć reklamowa ma obecnie zasięg webowy ponad 79 mln unikalnych użytkowników i zasięg socialowy ponad 108 mln followersów, fanów i subskrybentów – podsumowuje Robert Sosnowski, CVO ReachaBlogger.
– W kwietniu i maju przeprowadziliśmy pierwsze pandemiczne badania rynku influencerskiego. Były to badania jakościowe, na sporej grupie 150 reklamodawców aktywnych w obszarze influencer marketingu. Objęły one marketerów i przedstawicieli agencji reklamowych. Z badania „Koronawirus a rynek influencerów w Polsce” wynikało m.in. że pandemia wcale nie musi oznaczać spadków na rynku influencer marketingu, chociaż na pewno oznacza wiele ważnych przesunięć. Możliwe są także wzrosty, wywołane faktem przesuwania budżetów z innych mediów właśnie na influencer marketing, w poszukiwaniu efektywniejszych rozwiązań. W uproszczeniu, główną tezą dominującą wśród naszych respondentów było przekonanie, że cały biznes influencerski ucierpi w związku z epidemią (spadną np. zarobki samych influencerów), jednak już w 2021 r. nastąpi odbicie rynku, przy czym zyskają na tym głównie mali influencerzy, kosztem „gwiazd”. I tego właśnie spodziewamy się w 2021 roku – dodaje Robert Sosnowski.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
W całym 2020 roku na platformie przybyło 1543 mediów i ponad 1830 nowych użytkowników (reklamodawców). W sumie w gronie klientów platformy znajduje się już prawie 13 tys. podmiotów (około 1,2 tys. podmiotów wpłaciło środki), a na platformie jest już ponad 6,6 tys. aktywnych ofert od influencerów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing