Pizza i burgery najpopularniejsze w dostawie – raport #FoodDelivery2020

97% ankietowanych internautów deklaruje, że w 2020 roku co najmniej raz zamówiło jedzenie z dowozem. Rebel Tang, koncept łączący gastronomię z nowoczesnymi technologiami, wraz z Glovo, Pepsi i Kraft Heinz, przeanalizował opinie internautów na temat dań z dowozem w 2020 roku.
O autorze
1 min czytania 2021-02-24

Internet to najlepszy barometr nastrojów społecznych, wobec czego za pośrednictwem narzędzi analitycznych, badających wypowiedzi i wyszukiwania internautów (takich jak SentiOne czy Google Trends), firma Rebel Tang przeanalizowała rynek dostaw restauracyjnych w percepcji użytkowników sieci. Raport uzupełniło badanie własne – 82% ankietowanych zadeklarowało, że w 2020 r. chociaż raz zdecydowało się na zamówienie dań z restauracji w której dotychczas nie jedli. Pandemia skłoniła Polaków do sięgania po dostawę – 67% ankietowanych przyznało, że korzystało z tej opcji częściej niż w 2020. Z danych Glovo wynika, że najchętniej zamawianymi daniami były pizza i burgery.

– Najważniejszy wniosek z raportu jest dla nas jasny – wirtualne restauracje to przyszłość gastronomii. Rynek Food Delivery jeszcze przed pandemią rósł w tempie 40% rocznie. Dark kitchen w 2019 roku były warte w Europie ponad 200 mln dolarów, podczas gdy w Polsce dopiero powstawały. Dziś kwota ta znacznie wzrosła. Niezwykle dynamiczny rozwój konceptów wirtualnych kuchni, to nie tylko efekt pandemii, ale także wynik adaptowania przez branżę gastronomiczną nowych technologii – opowiada Marek Cynowski, CEO Rebel Tang.

Zebrane informacje przedstawiono w formie bezpłatnego raportu, dostępnego na stronie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj