Brązowy Spinacz dla Outriders i agencji Láska nebeská

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Brązowy Spinacz dla Outriders i agencji Láska nebeská

Láska Nebeská została doceniona w ramach prestiżowego konkursu Złote Spinacze 2020 organizowanego przez Związek Firm Public Relations.

Brąz w kategorii Social Media trafił do agencji Láska nebeská i Outriders – serwisu z dziennikarstwem międzynarodowym za kampanię „Mowa Miłości”. Jest to zupełnie nowy rodzaj kampanii społecznej. Wykorzystano w niej nieużywane w tego typu kampaniach narzędzie – GIFy na Instagramie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

„Mowa Miłości” – nowe spojrzenie na problem hejtu

Celem kampanii było alternatywne przedstawienie tematu mowy nienawiści, hejtu w Internecie i przestrzeni publicznej. Dla twórców „Mowy Miłości” od początku ważne było promowanie dobrych praktyk oraz pokazanie, że użytkownicy Internetu, mimo różnych poglądów, potrafią szanować się nawzajem.

– Do tej pory było już w Polsce minimum kilkanaście kampanii antyhejtowych, wiele z nich o bardzo dużych budżetach – jednak większość z nich skupiała się na piętnowaniu mowy nienawiści, nie dając narzędzi pozwalających wybranie mowy miłości. Dlatego zamiast hejtować sam hejt, decydujemy się promować pozytywne nawyki i pokazujemy, że mimo różnych poglądów możemy szanować się nawzajem – powiedziała Anna Jadwiga Orzech, CEO Láska nebeská.

Láska Nebeská i Outriders poprzez stworzenie „Mowy Miłości” chcieli dać odpowiedź na społeczne obawy i potrzeby. Ponad 6 milionów wyświetleń kampanii pokazuje, że internauci nie tyle chcą walczyć z hejtem, co przede wszystkim czują potrzebę używania nowego języka – zrozumienia, miłości i szacunku.

Kampania perpetum mobile

Dodatkowym wyzwaniem dla twórców kampanii był również brak budżetu oraz odczuwalne społeczne zmęczenie różnorodnymi kampaniami. Przy tworzeniu „Mowy Miłości” brano pod uwagę zazwyczaj krótkotrwałe oddziaływanie kampanii na odbiorców. Ten problem udało się jednak doskonale przezwyciężyć. „Mowa Miłości to kampania perpetum mobile – raz wdrożona w życie – sama się skaluje i pracuje na swój dalszy sukces. Wszystkie GIFy, które powstały w ramach kampanii w dalszym ciągu można odnaleźć na IG – wystarczy w wyszukiwarce GIFów wpisać MowaMilosci.

Gify w kampanii społecznej

Proste, uniwersalne, pozytywnie nacechowane i zrozumiałe – takie są właśnie gify. Podobny obraz debaty publicznej chcieli również wykreować Láska Nebeská i Outriders, którzy stali się pionierami w Polsce, jeśli chodzi o wykorzystanie gifów w kampanii społecznej.

Kluczowym elementem dla sukcesu kampanii „Mowa Miłości” było zaangażowanie do jej kreowania samych odbiorców Instagrama. Użytkownicy zostali nie tylko zachęcani do używania GIFów, ale także do dyskusji nad poziomem społecznej debaty, wskazywania dobrych przykładów i proponowania pomysłów na nowe GIFy.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij