Jack Dorsey, współzałożyciel Twittera, wystawił na aukcji swojego pierwszego tweeta. Obecnie jego cena to aż 2,5 mln dolarów. Wcześniej wpisy na Twitterze sprzedali już m.in. Elon Musk czy Mark Cuban. Teraz Marcin Pióro wystawił na licytację swojego tweeta. Chodzi o pierwszy wpis prezesa Conotoxia Holding, na temat usunięcia profili marek Cinkciarz.pl i Conotoxia z Facebooka.
Zwycięzca licytacji otrzyma certyfikat podpisany cyfrowo i zweryfikowany przez Marcina Pióro oraz metadane z oryginalnego tweeta. Dane będą zawierać informacje o czasie opublikowania wpisu i jego treść.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Tweet Marcina Pióro został wystawiony na sprzedaż na platformie Valuables – rynku wpisów na Twitterze, który został uruchomiony kilka miesięcy temu. Jest to inicjatywa, pozwalająca użytkownikom na emisję, kupowanie i sprzedawanie swoich tweetów w formie niewymiennych tokenów (NFT). NFT to właśnie cyfrowo podpisany i zweryfikowany wpis na Twitterze. Można go wyemitować tylko jeden raz, ale może być sprzedawany i odkupowany wielokrotnie.
Zakup tweetów jest przez obserwatorów porównywany do tradycyjnego zbierania autografów czy pamiątek. Tego typu treści cyfrowe mogą być inwestycją finansową. NFT wykorzystują blockchain – tę samą technologię zdecentralizowanej bazy danych, na której opierają się bitcoiny i inne kryptowaluty.
Wystawiony tweet: https://twitter.com/_PioroMarcin_/status/1368494207669858305.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Słuchaj podcastu NowyMarketing