TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Trendy w aplikacjach mobilnych dla handlu

Trendy w aplikacjach mobilnych dla handlu
Obecnie kanały online i mobile odnotowują niespotykane dotąd wzrosty i nic nie wskazuje, żeby miało się to zmienić. Jakie trendy będą kształtować rynek aplikacji mobilnych dla retail i e-commerce w kolejnych miesiącach? Na co powinieneś zwrócić uwagę, decydując się na stworzenie aplikacji mobilnej?
O autorze
3 min czytania 2021-03-12

Mobile commerce z ogromnym wzrostem

Kiedy spojrzymy na dane z raportu Hootsuite Digital 2021, widać, że czekają nas lata mobile commerce:

  • 96% użytkowników internetu posiada smartfona
  • Około 70% użytkowników urządzeń mobilnych korzysta z aplikacji zakupowych
  • Według innych danych, udział mobile commerce w całym sektorze e-commerce w 2020 roku osiągnął 67.2% i przewiduje się, że szybko przekroczy 70%

W Polsce e-commerce także rośnie. Według PwC, w 2020 e-commerce miało 14% udziału w sprzedaży detalicznej. Prognozy wskazują, że już w 2026 wartość polskiego e-commerce osiągnie 162 mld zł!

Trendy w mobilnych aplikacjach zakupowych

Social commerce

W zeszłym roku portal Marka Zuckerberga wprowadził do swojej oferty Facebook Shops. To rozwiązanie, które oferuje prowadzenie sklepu z poziomu Facebooka, a które połączone jest z Instagramem. TikTok nawiązał strategiczną współpracę z Shopify. Na Instagramie oznaczane są produkty, które można łatwo zamówić z pomocą smarftona, a w niedalekiej przyszłości powszechne staną się zakupy bez opuszczania danej platformy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

VR/AR

Rozwiązania AR i VR (rozszerzona i wirtualna rzeczywistość) pomagają dobrze zapoznać się z produktem przed złożeniem zamówienia. Najczęściej tego typu rozwiązania dostępne są z poziomu aplikacji mobilnych. Dwa przykłady:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • IKEA Place
  • Gucci Try-on App

Nowa rewolucja technologiczna do wsparcia m-commerce – Flutter

Lojalni klienci, którzy przynoszą największe zyski firmie, chcą mieć dostęp do ulubionej marki z poziomu smartfona. Dla tej grupy użytkowników sama strona internetowa , którą trzeba wyszukać w przeglądarce to za mało. Klienci oczekują aplikacji mobilnej, która jest w pełni natywna i nie jest odwzorowaniem strony www. Technologia Flutter daje takie możliwości. Aplikacja przygotowana we Flutter zapewnia wszystkie cechy aplikacji natywnych, w odróżnieniu od technologii PWA (Progressive web app) która posiada dużo ograniczeń.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Inwestycja w aplikacje natywne wiąże się z ogromnymi kosztami, na które większość firm e-commerce nie może sobie pozwolić. Z pewnością technologia Flutter jest rozwiązaniem, które ogranicza koszty stworzenia aplikacji mobilnej, zachowując przy tym cechy aplikacji natywnych. Dzięki zastosowaniu Fluttera można przygotować wieloplatformowe aplika cje w cenie PWA – Przemysław Hanicki, CEO Appchance, Software house, specjalizującego się w tworzeniu mobilnych aplikacji zakupowych dla retail i e-commerce.

Appchance specjalizuje się w tworzeniu aplikacji mobilnych przy pomocy Fluttera. Nasze realizacje dla Bonito i mojeINFOPOLE otrzymały nominacje do konkursu Mobile Trends Awards. W przypadku Bonito zbudowaliśmy w pełni funkcjonalny sklep internetowy, który zachowuje intuicyjność i przejrzystość – dwie cechy kluczowe dla klientów mobilnych. MojeINFOPOLE to z kolei asystent rolnika, który w ramach jednej aplikacji zawiera wszystkie potrzebne rolnikom informacje.

Voice shopping

Jak możemy przeczytać w raporcie SearchNode: „Handel głosowy szybko zyskuje na popularności, ponieważ pozwala rozszerzyć bazę klientów, pomaga ich utrzymać i zwiększać satysfakcję z zakupów.” Obecnie ten trend jest dopiero w powijakach. Zaledwie 9% badanych przyznało, że planuje wprowadzić takie rozwiązanie w najbliższym czasie. Jednak wraz z rozwojem technologii głosowej voice shopping także zyska na znaczeniu.

Mobile omnichannel

Przez to określenie rozumiemy koncentrację na zapewnieniu użytkownikom mobilnym jak najbardziej kompleksowych doświadczeń, które znają z offline. Firmy handlowe skupiają się na ciągłym ulepszaniu i personalizowaniu doświadczeń klientów w kanale mobile, jak też na coraz lepszym angażowaniu ich w komunikację z marką. Z pomocą aplikacji mobilnych klienci coraz częściej mogą śledzić zamówienia, dzielić się informacjami o produktach w SM i mieć stały dostęp do nowości i promocji.

Dobrym przykładem tego trendu jest marka Apart. Firma chciała stworzyć aplikację, która przeniesie na telefony klientów program lojalnościowy Apart, umożliwi odkrywanie produktów i dokonywanie zakupów w sklepie internetowym, a także ułatwi tworzenie listy życzeń. Aplikacja jest ciągle rozwijana i widać, że takie podejście cieszy się uznaniem klientów (ocena 4,9 w Google Play).

Płatności mobilne

Dzisiaj każdy poważny sklep internetowy posiada przynajmniej jedno rozwiązanie oferujące płatności mobilne. Dobrym przykładem jest BLIK, z którego w 2020 roku korzystało już ponad 8 mln osób. Coraz popularniejsze są też e-portfele takie jak Masterpass czy Gpay.

Zamów i odbierz

To rozwiązanie, które pozwala na dokonanie zakupów przez aplikację mobilną, a następnie ich odbiór w wybranym sklepie. Taką opcję znajdziemy np. w sklepach IKEA, POLOmarket. Ten ostatni przykład to również dzieło Appchance. Aplikacja POLOmarket już drugi raz otrzymała nominację w konkursie Mobile Trends Awards (2020). POLOmarket był pierwszą siecią supermarketów, która wdrożyła możliwość zdalnych zakupów przez aplikację. Kolejnym etapem była możliwość dokonywania płatności mobilnych, a obecnie kończymy etap wdrożenia modułu dostaw.

 

Materiał jest częścią Trendbooka NowegoMarketingu (1/2021), który można pobrać tu >>>