Samo może się nie ułożyć, czyli kreatywna kampania zachęcająca do przekazania 1% podatku na leczenie raka

Samo może się nie ułożyć, czyli kreatywna kampania zachęcająca do przekazania 1% podatku na leczenie raka

Na ulicach Warszawy i w internecie ruszyła kampania, którą doskonale zrozumieją pacjenci onkologiczni oraz osoby z ich otoczenia. Stojące za kampanią 1% Stowarzyszenie Sarcoma postawiło na angażujący copywriting oparty na skojarzeniach z układanką i animowane ilustracje, które opowiadają historie.

Kampania Stowarzyszenia Sarcoma trafia do osób szczególnie uwrażliwionych na temat nowotworów. Punktem wyjścia dla kampanii było zdefiniowanie prawdy o grupie docelowej – aktualnych i byłych pacjentach onkologicznych oraz osobach z najbliższego otoczenia chorego. W ich historiach wybrzmiewa powtarzający się motyw wdzięczności wobec personelu medycznego, na który chory trafił w odpowiednim czasie i który nadał kierunek dalszemu leczeniu.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Copywriting oparty na skojarzeniach z układanką pozwala budować angażującą komunikację. Ukazuje 1% podatku jako brakujący element terapii onkologicznej. Pomaga zrozumieć złożoność problemu: dopasowywanie diagnozy, układanie planu działania przez zespół medyczny, nierzadko dokładanie własnych oszczędności. Wreszcie eksponuje korzyść: 1% podatku dokłada kolejne elementy kombinacji decydującej o wyzdrowieniu i powrocie do formy. Dzięki niemu specjaliści mogą trafniej kojarzyć objawy i szybciej rozwiązywać diagnostyczne łamigłówki. Rozpadnięty na kawałki świat chorego zaczyna układać się w znajomy obrazek sprzed diagnozy.

Kampanię 1% uzupełniają dodatkowe materiały na stronie WWW, na której znajdziemy m.in. wypowiedzi pomagających, pacjentów, którzy otrzymali wsparcie oraz pracowników medycznych korzystających ze sprzętu sfinansowanego przez stowarzyszenie.

Za koncept kampanii i copywriting odpowiada Olga Muzyczuk. Ilustracje stworzył i zanimował Grzegorz Samson. Przestrzeń reklamową udostępnili bez opłat lub na preferencyjnych warunkach cenowych: Jet Line, AMS oraz Ströer Media.

PS

W październiku ub.r. ruszyła akcja fundacji Rak'n'Roll, której głównym celem była zbiórka pieniędzy na peruki dla dziewczyn chorych na raka. W kampanii wystąpiły znane aktorki i blogerki, które wzięły udziały w nietypowym i wzruszającym eksperymencie.

PS2

W marcu 2020 roku ruszyła nowa kampania Fundacji Rak’n’Roll pod hasłem „Niosą Nas Wasze KAERESY”. W jej ramach organizacja nawiązała współpracę z marką Sofix, która stworzyła specjalny model butów, pomagających przejść przez raka.

PS3

Powstaje nowy gatunek muzyki: Rak’n’Roll Music. Nie definiuje go rytm, brzmienie czy instrumentarium. Tę muzykę – za każdym razem na nowo – określa wola artystów pomagających chorym przejść przez raka. Tworzą ją także ich fani, bo każdy utwór powstaje w wyniku zbiórki na rzecz Fundacji na Facebooku.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij