Provident przyłącza się do kampanii Pracodawców RP „Zrozum. Poczuj. Działaj”

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Provident przyłącza się do kampanii Pracodawców RP „Zrozum. Poczuj. Działaj”

Provident Polska dołącza do kampanii „Zrozum. Poczuj. Działaj!”, zorganizowanej przez Pracodawców RP, by edukować o konieczności dbania o zdrowie psychiczne i dobrostan w miejscu pracy. Zaangażowanie się w inicjatywę to konsekwencja długofalowych działań firmy podejmowanych w trosce o swoich pracowników. Oprócz wszechstronnego wsparcia psychologicznego, Provident dba również o integrację swoich zespołów, popularyzując aktywność sportową i wolontariacką.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Trwająca od ponad roku pandemia uświadomiła wagę dbałości o zdrowie psychiczne pracowników. Provident Polska systematycznie rozwija inicjatywy wspierające tworzenie przyjaznej atmosfery w pracy, integrujące zespoły oraz sprzyjające budowaniu pozytywnej emocjonalnej więzi z firmą. Stąd decyzja o przyłączeniu się do kampanii „Zrozum. Poczuj. Działaj!”, której inicjatorem są Pracodawcy RP. Jej celem jest budowanie wśród pracodawców i pracowników świadomości dotyczącej znaczenia zdrowia psychicznego i konieczności włączenia tego obszaru w działania firm.

– Udział w kampanii zainicjowanej przez Pracodawców RP jest naturalną konsekwencją wieloletnich działań Providenta, dzięki którym nasi pracownicy mają poczucie fizycznego i psychicznego komfortu w miejscu pracy. Jest to szczególnie istotne w trudnych warunkach pandemii. Wyniki naszych badań przeprowadzonych wspólnie z Dentsu Data Services pokazują, że ten czas jest trudnym emocjonalnie doświadczeniem dla wielu Polaków. Tym większa jest więc waga nieustannego dbania o dobrostan i samopoczucie pracowników – podkreśla Małgorzata Skibińska, dyrektor Departamentu Personalnego w Provident Polska.

Od początku pandemii Provident wdrożył wiele inicjatyw wszechstronnie dotyczących fizycznego i psychicznego bezpieczeństwa w miejscu pracy. Dlatego na poziomie globalnym wdrożono Care Plan, w ramach którego pracownicy zostali wyposażeni w środki ochrony, a ich miejsca pracy zostały przystosowane do nowych warunków. Powołano herosów normalności – pracowników Providenta, którzy pomagają w odpowiednim przygotowaniu przestrzeni biurowej. Zapewniono pomoc psychologiczną oraz infolinię by pomóc pracownikom z wyzwaniami jakie stawia praca w reżimie epidemicznym. Uruchomiono również Rodzicielską Grupę Mocy, która jest wsparciem szkoleniowym dla rodziców. Ponadto, w styczniu miał miejsce Tydzień Zdrowia Psychicznego, podczas którego pracownicy mogli dowiedzieć się jak lepiej dbać o swój psychiczny i emocjonalny dobrostan.

– Pandemia utrudniła kontakt z drugim człowiekiem. W Providencie cenimy pracę zespołową, budowanie w pracownikach poczucia więzi i przynależności do wspólnoty. Jednak nie sprzyja temu praca zdalna i komunikacja elektroniczna. Dlatego staramy się odtworzyć w sferze cyfrowej jak najwięcej aktywności integrujących pracowników - od wolontariatu, poprzez aktywność sportową, aż po tzw. coffee moments, które pozwalają im utrzymywać bardziej nieformalne relacje w zespołach. Działania te opieramy o rozmowy i konsultacje z pracownikami, dzięki czemu odpowiadają one na ich realne potrzeby – mówi Małgorzata Skibińska.

Wspólna aktywność fizyczna od lat integruje pracowników Providenta. Restrykcje epidemiczne sprawiły, że w 2020 r. Provident Run odbył się w formie wirtualnej. Mimo to uczestnikom udało się zebrać 20 000 zł dla Fundacji Gajusz, która pomaga przewlekle i nieuleczalnie chorym dzieciom oraz ich rodzinom. Pandemia nie przeszkodziła w zaangażowaniu pracowników w wolontariat. Razem z Fundacją Zaczytani.org przekazali oni ponad 1000 mikołajkowych prezentów dla małych pacjentów w dziewięciu placówkach, w tym do sześciu szpitali. W okresie przedświątecznym pracownicy Providenta oraz doradcy klienta już po raz 12. odebrali Listy do ProviMikołaja i zakupili ponad sto prezentów dla dzieci z czterech placówek opiekuńczych. Firma stara się również odtworzyć tzw. coffee moments. W tym celu regularnie organizuje zdalne spotkania, na których pracownicy dyskutują o książkach, serialach, filmach czy własnych zainteresowaniach.

– Cieszymy się z udziału w kampanii „Zrozum. Poczuj. Działaj!”. Chcemy dzielić się naszymi doświadczeniami w budowaniu przyjaznego miejsca pracy i współtworzyć inicjatywy inspirujące do włączenia się w działania wspierające zdrowie psychiczne pracowników. Jestem przekonana, że takie działania współgrają z ich oczekiwaniami – podsumowuje Małgorzata Skibińska.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij