Sklep internetowy Deli2.pl „przeprasza” Lidla na nowym billboardzie

Sklep internetowy Deli2.pl „przeprasza” Lidla na nowym billboardzie
W Warszawie pojawił się nowy wielkoformatowy nośnik reklamowy na zlecenie sklepu internetowego Deli2.pl, który jest kontynuacją słynnego billboardu z hasłem „Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia”. Tym razem platforma „przeprasza” sieć handlową.
O autorze
1 min czytania 2021-03-19

16 marca br. informowaliśmy o nietypowym billboardzie, który pojawił się tuż przy wjeździe do Warszawy. Widniało na nim hasło „Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia” oraz hashtag #zostanwdomu. Przez pewien czas nie wiadomo było, kto jest pomysłodawcą akcji, lecz szybko okazało się, że wielkoformatowe nośniki reklamowe pojawiły się w przestrzeni miejskiej Warszawy na zlecenie startującego właśnie sklepu internetowego Deli2.pl.

Lidl wówczas skomentował całą akcję, jako „czyn nieuczciwej konkurencji” i zapowiedział podjęcie „odpowiednich działań wyjaśniających”.

Niewątpliwie jednak cała ta sytuacja przyniosła platformie e-commerce duży rozgłos, w związku z czym firma postanowiła iść za ciosem i umieściła w Warszawie kolejny billboard. Tym razem z napisem „Sorry Lidl…”, a także logotypem sklepu internetowego i hashtagiem #zostanwdomu. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Redakcja NowegoMarketingu poprosiła przedstawicieli Lidla o skomentowanie sprawy. Poniżej znajduje się oświadczenie marki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Dla Lidl Polska zgodność prowadzanych działań z obowiązującymi przepisami prawa jest oczywista oraz tak istotna, iż uwzględniona została w strategii społecznej odpowiedzialności biznesu na lata 2020-2025 jako ważny, osobny punkt. Z szacunku do naszych klientów, dostawców oraz blisko 24 000 pracowników, którzy każdego dnia tworzą markę Lidl Polska nie komentujemy działań podmiotów, które wykorzystują nieuczciwą konkurencję dla osiągnięcia własnych celów. Polskie prawo chroni przedsiębiorców w takich sytuacjach – podejmujemy adekwatne kroki, które przewidują przepisy”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z kolei przedstawiciele platformy Deli2.pl wydali swoje własne oświadczenie, w którym przyznali, że cała „akcja była zgodna z prawem i nie była wymierzona w Lidla”. Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, zarząd firmy w odpowiedzi na wezwanie otrzymane od pełnomocnika spółki Lidl zaznaczył, że „nie zgadza się z oceną jakoby kampania, którą prowadzi (platforma – przyp. red.) była czynem nieuczciwej konkurencji”.

zdjęcie główne: facebook.com/deli2pl

PS

Lidl w Stanach Zjednoczonych zapowiedział, że będzie nagradzał tych pracowników, który zaszczepią się przeciwko Covid-19. Każdy z nich otrzyma premię w wysokości 200 dolarów. Czy taka forma zachęcania do szczepień jest dobra?

PS2

W związku z panującą pandemią koronawirusa Lidl wprowadził szereg udogodnień dla seniorów, w tym m.in. kasy pierwszeństwa.