Pomiar treści audio i wideo w badaniu Mediapanel już w marcu 2021

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Pomiar treści audio i wideo w badaniu Mediapanel już w marcu 2021

Gemius i Polskie Badania Internetu uruchamiają pomiar treści audio i wideo online w ramach Mediapanelu – pierwszego jednoźródłowego badania mediów w Polsce. Wyniki dostępne będą dla odbiorców badania już od 24 marca 2021.

Pomiar materiałów audio i wideo w badaniu Mediapanel obejmie na początku pięć grup playerów audytowanych – Grupę RMF, Grupę Agora, Grupę Wirtualna Polska, Grupę Polsat – Interia oraz Grupę ZPR Media. W ramach grup Wydawcy wydzielają brandy, czyli konkretne produkty ze swojego portfolio (np. IPLA, Tok FM, Open FM). Dane prezentowane będą w podziale na treści audio i wideo, z rozróżnieniem na materiały emitowane w modelu na żądanie (on demand) oraz linearnym (broadcast). Dodatkowo w modelu linearnym wyróżnione zostaną stacje telewizyjne i programy radiowe. Pozwala to na uwzględnianie danych z platform wideo (np. WP Pilot) w oglądalności koncesjonowanych stacji telewizyjnych oraz danych z platform audio (np. Eska GO) w słuchalności programów radiowych.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Marcowa publikacja danych to pierwszy etap rozpoczętego wdrożenia pomiaru treści audio i wideo online w Polsce. Pula wydawców objętych badaniem będzie sukcesywnie rozszerzana. Obecnie w procesie implementacji jest m.in. Ringier Axel Springer Polska. Od 1 lipca br. wyniki uwzględniać będą także playery, na których wydawcy nie umieszczą skryptów pomiarowych. Będzie to tzw. pomiar nieaudytowany, analogiczny do pomiaru serwisów i aplikacji w badaniu Mediapanel.

Gemius i PBI zapowiadają także wzbogacenie pomiaru o kolejne funkcjonalności. Wśród priorytetowych prac rozwojowych znajdują się: podział treści na redakcyjne i reklamowe oraz prezentacja miejsca osadzenia playera (konkretna aplikacja i domena).

– Uruchomienie badania jest odpowiedzią nie tylko na rosnącą popularność serwisów wideo i audio, ale również na zwiększającą się konsumpcję mediów tradycyjnych za pośrednictwem internetu. Ponieważ wraz za konsumentami podążają reklamodawcy, siłą rzeczy są oni zainteresowani zwiększeniem wydatków reklamowych w tych kanałach. Projekt uruchomiliśmy dzięki wspólnym wysiłkom: zaangażowaniu wydawców-Wspólników PBI oraz ciężkiej, ponad rocznej pracy wykonanej przez zespoły PBI oraz Gemius. Pomiar treści audio i wideo jest integralną częścią badania Mediapanel. Najpierw dołączymy do badania wydawców audytowanych. Następnie, wydawców nieobjętych naszym badaniem site-centric. W drugiej połowie roku będziemy dalej rozwijać badanie zgodnie z zaprezentowanym planem mówi – mówi Paweł Laskowski, prezes PBI

– Pomiar materiałów audio i wideo to ważne rozszerzenie badania internetu w Polsce, szczególnie w dobie dynamicznego rozwoju platform multimedialnych online. Decyzja o udziale w tym badaniu była dla nas naturalnym krokiem, dzięki któremu możemy przedstawiać rynkowi kolejne części naszej aktywności mediowej – komentuje Bartłomiej Zarębski, head of business intelligence w Ringier Axel Springer Polska.

– Udostępnienie danych o oglądalności linearnych stacji telewizyjnych w ramach platform internetowych, takich jak WP Pilot, pozwala wyjść naprzeciw oczekiwaniom nadawców TV. Jest to krok w stronę realizacji zasady „Must Measure”, która ma być w zapowiedziach KRRIT uzupełnieniem zasady „Must Offer – Must Carry” – komentuje Michał Gawryszewski, dyrektor Działu Badań i Analiz w Wirtualnej Polsce Media.

– Wdrożenie pomiaru treści audio i wideo do badania Mediapanel otwiera istotny etap w jego rozwoju. Udostępnienie danych na temat oglądalności i słuchalności w internecie pozwoli wydawcom w kompleksowy sposób przyglądać się własnym odbiorcom, szacować zasięg całej grupy, a w konsekwencji optymalizować swoją ofertę. Reklamodawcy natomiast zyskają cenne informacje, przydatne do bardziej precyzyjnego planowania mediów – komentuje Aleksandra Załęska, koordynująca zespół realizujący badanie po stronie Gemius.

Badanie obejmie pomiar oglądalności i słuchalności zarówno na komputerach stacjonarnych oraz laptopach, jak i na urządzeniach mobilnych. Dane prezentowane będą w ramach standardowych wskaźników badania Mediapanel, takich jak Zasięg (Reach), Realni Użytkownicy (Real Users), Kontakty (Views) czy Średni czas na użytkownika (ATS). Wyniki opublikowane 24 marca obejmą dane za dzień poprzedni. Kolejne udostępniane będą codziennie, tak jak pozostałe wyniki badania.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij