58% rodziców pełni rolę nauczyciela, a nauka zdalna negatywnie wpływa na 1/3 relacji domowych [raport]

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
58% rodziców pełni rolę nauczyciela, a nauka zdalna negatywnie wpływa na 1/3 relacji domowych [raport]

Rośnie liczba osób, które naukę zdalną uważają za większe wyzwanie od nauki stacjonarnej – wynika z nowego raportu ClickMeeting. Ponad połowa badanych uważa, że rodzice zostali zmuszeni do przejęcia roli nauczycieli, a aż 67% ankietowanych zwróciło uwagę na fakt, że przeniesienie nauki do domów negatywnie odbiło się na relacjach uczniów z ich rówieśnikami. Od września liczba osób opowiadających się za powrotem do nauki stacjonarnej wzrosła o ponad 11%. Rośnie zaufanie do nauki w formie hybrydowej – obecnie popiera ją o 13% więcej osób niż jeszcze pół roku temu.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Chociaż w ciągu ostatniego półrocza wzrosła liczba osób pozytywnie oceniających przygotowanie placówek edukacyjnych do nauki zdalnej, to jednocześnie coraz więcej uważa, że ta forma edukacji stanowi większe wyzwanie niż nauka stacjonarna – taką odpowiedź wskazało 76% badanych w raporcie „Jak oceniamy naukę zdalną po roku pandemii?” przygotowanym przez ClickMeeting, polską firmę dostarczającą rozwiązania webinarowe. W porównaniu do analogicznego badania przeprowadzonego we wrześniu 2020 r. jest to wzrost o 2%. Według 21% respondentów nauka zdalna nie jest trudniejsza od stacjonarnej. 

Rodzice przejęli rolę nauczycieli. Cierpią na tym relacje domowe

Nowy układ zdecydowanie zwiększył zaangażowanie rodziców w nauczanie dzieci. Ponad połowa ankietowanych – 58% – uważa, że z powodu nauki zdalnej rodzice przejęli rolę nauczycieli. Tylko 18% respondentów nie zgadza się z tym stwierdzeniem. Ta sytuacja nie pozostaje bez wpływu na relacje domowe. Zdaniem 36% badanych obecny model edukacji spowodował ich pogorszenie. Tyle samo osób nie zauważyło żadnej zmiany, a tylko 19% uważa, że nauczanie zdalne ociepliło relacje domowe. 

Nauka zdalna ma negatywny wpływ na relacje rówieśnicze

Rok przymusowego zamknięcia w domach i braku kontaktów społecznych musiał oczywiście wpłynąć nie tylko na stosunki między domownikami, ale również między znajomymi ze szkół i studiów. Aż 67% ankietowanych zwróciło uwagę na fakt, że przeniesienie nauki do domów negatywnie odbiło się na relacjach uczniów z ich rówieśnikami. Liczba osób, które dostrzegają poprawę tej sfery życia, jest minimalna – zaledwie 8%.

Tęsknimy za powrotem do szkół i uczelni – rośnie zaufanie do nauki hybrydowej

Nic zatem dziwnego, że tęsknimy za powrotem do nauki stacjonarnej. Niemal połowa ankietowanych – 48,5% – z niecierpliwością wypatruje ponownego otwarcia szkół i uczelni. Aż 42% uważa, że placówki edukacyjne powinny powrócić do hybrydowego trybu nauczania, łączącego naukę zdalną i stacjonarną. Tylko 8% respondentów jest przeciwne powrotowi nauki stacjonarnej, zarówno w trybie pełnym, jak i hybrydowym. W tym wypadku zmiana nastrojów jest bardzo wyraźna. Jeszcze we wrześniu za nauką stacjonarną opowiadało się 37% respondentów, za nauką w formie hybrydowej 29%, a za pozostaniem przy nauce zdalnej – 19%.

– Wyniki naszego badania pokazują wyraźnie, że temat nauki zdalnej nie jest łatwy i nadal wiąże się z wyzwaniami i silnymi emocjami. Niewątpliwie tęsknimy za szkolnymi i akademickimi murami, ale też dostrzegamy korzyści w rozwiązaniach cyfrowych, rośnie poparcie dla hybrydowego modelu nauczania. Z wykorzystaniem interaktywnych funkcji oprogramowania dedykowanego dla wirtualnych klas instytucje edukacyjne, nauczyciele i wykładowcy, mają szansę zmienić doświadczenie płynące ze zdalnej nauki na lepsze, co przełoży się na poprawę nastrojów. Efektywne korzystanie z dostępnych na rynku aplikacji i platform do spotkań online może wprowadzić też większy komfort nauki i stworzyć przestrzeń dla podtrzymywania społecznych relacji – mówi Magdalena Ciszewska, head of sales and marketing w ClickMeeting.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij