Kraków dołącza do akcji „Różowa skrzyneczka” – w mieście pojawią się punkty z bezpłatnymi podpaskami i tamponami

Kraków dołącza do akcji „Różowa skrzyneczka” – w mieście pojawią się punkty z bezpłatnymi podpaskami i tamponami
Kraków dołączył do ogólnopolskiej akcji „Różowa skrzyneczka”, której celem jest walka z ubóstwem menstruacyjnym. W ramach inicjatywy w ponad 200 miejscach w mieście pojawią się specjalne skrzynki z darmowymi podpaskami i tamponami.
O autorze
1 min czytania 2021-03-30

Jak pokazują badania, ponad 1/5 dziewczynek w Polsce ze względu na brak dostępu do środków higieny osobistej opuszcza zajęcia w szkole, a 10% nie wychodzi w tym czasie z domu. Oznacza to, że nawet 4% kobiet w Polsce doświadcza ograniczenia podstawowego prawa do edukacji i wolności. 

Walka z ubóstwem menstruacyjnym to główny cel inicjatywy „Różowa skrzyneczka”. W jej ramach w wybranych miejscach w Polsce pojawiają się specjalne punkty z bezpłatnymi podpaskami i tamponami. Teraz w akcję włączyło się miasto Kraków.

Władze miasta planują bowiem umieszczenie „różowych skrzyneczek” w ponad 200 jednostkach edukacyjnych, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, a także w bursach, młodzieżowych domach kultury i na basenach działających przy Krakowskim Szkolnym Ośrodku Sportowym. W akcję zaangażowało się także Muzeum Krakowa, w którego oddziałach pojawią się „różowe skrzyneczki”, mając na uwadze, przede wszystkim często odwiedzające je wycieczki szkolne. 

– Chcemy zapewnić uczennicom komfort w czasie edukacji i zagwarantować powszechny dostęp do bezpłatnych środków higieny osobistej. Naszym celem jest także edukowanie w tym temacie, tworzenie bezpiecznej, przyjaznej przestrzeni szkolnej i budowanie solidarności – mówią przedstawiciele miasta.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co więcej, władze Krakowa planują również umieścić „różowe skrzyneczki” w miejscach wsparcia dla kobiet w kryzysie bezdomności. 

Pełna lista miejsc, w których już pojawiły się punkty z bezpłatnymi środkami higienicznymi, znajduje się na tej stronie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

zdjęcie główne: facebook.com/rozowaskrzyneczka

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Szkocki rząd przyjął ustawę, na mocy której mieszkanki kraju będą miały dostęp do darmowych środków higieny osobistej. Zabiegała o to Monika Lennon ze Szkockiej Partii Pracy, która do parlamentu trafiła w 2016 roku.

PS2

Pantone nawiązało współpracę ze szwedzką marką Intimina i ogłosiło wprowadzenie nowego koloru, który nosi nazwę „okres”. W ramach wspólnej inicjatywy obie firmy zwracają uwagę na problem tabuizacji miesiączki.

PS3

Miesiączka była, jest i jeszcze przez jakiś czas będzie tematem tabu. Marka Bodyform, sprzedająca podpaski, tampony i wkładki higieniczne w Wielkiej Brytanii próbuje zmienić podejście do problemu.