BFF ogłasza nowy projekt, którego celem jest promocja włoskiej sztuki współczesnej

„ART FACTOR – Dziedzictwo Art Popu w powojennej sztuce włoskiej" ma na celu wzbudzenie uznania dla sztuki i kultury, jako siły napędowej kreatywności i innowacji zarówno dla firm, jak i dla społeczeństwa.
O autorze
1 min czytania 2021-03-30

BFF ma zaszczyt ogłosić rozpoczęcie projektu ART FACTOR – Dziedzictwo Art Popu w powojennej sztuce włoskiej, którego pierwszą formą jest album o tej samej nazwie, wydana przez Skira editore Milan Genève Paris, oraz strona internetowa prezentująca kolekcję; w kolejnej fazie projektu kolekcja będzie wystawiana w całej Europie.

Projekt przedstawia wybór dzieł włoskich artystów, pochodzących z prywatnej kolekcji sztuki współczesnej Fundacji Farmafactoring. Kolekcja ta jest hołdem złożonym sztuce drugiej połowy XX wieku, a także integralną częścią historii i rozwoju Grupy, która ją zgromadziła na przestrzeni lat.

To właśnie art factor stworzył – ponad dwadzieścia lat temu – genezę tego, co miało stać się kolekcją ponad 250 dzieł sztuki, obejmującą lata od okresu bezpośrednio powojennego do początku XXI wieku, stworzonych przez takich artystów jak Valerio Adami, Enrico Baj, Alberto Burri, Hsiao Chin, Mario Schifano, Arnaldo Pomodoro i Joe Tilson.

Projekt obejmuje wybór dzieł, które opisują włoską drogę do Pop Artu, uosabianą przez twórczość Valerio Adami, Franco Angeli, Enrico Baj, Lucio Del Pezzo, Gianfranco Pardi, Mario Schifano i Emilio Tadini. Począwszy od połowy lat 60. artyści ci angażowali się w długotrwałą tradycję ikonograficzną, przekształcając i przekraczając awangardę i techniki stylistyczne przeszłości, wykorzystując przy tym bogatą gamę środków, które często służyły aktywizacji społeczeństwa i kultury.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W istocie album, jak i same dzieła sztuki, opowiadają właśnie tę historię: pragnienie bycia aktywnym uczestnikiem – a nie widzem – inicjatyw, które tworzą wartość dla społeczeństwa.

Pod kuratelą Marii Alicaty, album i sam projekt obejmuje wszystkie najważniejsze momenty w historii kolekcji: od jej początków z Lucio Fontaną, Alberto Burrim, Enrico Bajem i Giacomo Ballą, po dziedzictwo Pop Artu z Valerio Adami, Emilio Tadinim, Gianfranco Pardi i Lucio Del Pezzo.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzięki tej inicjatywie kolekcja, która ma swoje stałe miejsce w mediolańskiej siedzibie BFF, stanie się wystawą, która w latach 2021-22 będzie podróżować po Europie, odwiedzając takie miasta jak Ateny, Lizbona, Madryt, Paryż, Warszawa i Mediolan, obejmując tym samym większość krajów, w których grupa obecnie działa.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się