Wzmianki o Euro 2012 w social media warte 86 mln zł

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Wzmianki o Euro 2012 w social media warte 86 mln zł

Wartość promocyjna wzmianek o Euro 2012 w mediach społecznościowych w 5 europejskich krajach może wynosić ponad 86 mln zł – wynika z analizy międzynarodowej sieci eBuzzing reprezentowanej w Polsce przez agencję Think Kong.

Z analizy przeprowadzonej przez sieć eBuzzing wynika, że największą liczbę wzmianek na temat Euro 2012, aż 87 proc., generował Twitter. Łącznie wzmianki o Euro 2012 pojawiły się w krótkich komunikatach (tweetach) prawie 600 tys. użytkowników Twittera i mogły dotrzeć łącznie do blisko 539 mln osób. Popularność turnieju w Internecie, mierzona liczbą publikacji, rosła z dnia na dzień i największą wartość osiągnęła w dniu finału.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

- Aktywność użytkowników w mediach społecznościowych ma konkretną wartość promocyjną, którą da się wyrazić w złotówkach czy Euro. Kalkulację wartości wzmianek o Euro 2012 oparto na wskaźniku OTS – opportunity to see, który określa liczbę możliwych kontaktów z treściami dotyczącymi mistrzostw – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong reprezentującej eBuzzing w Polsce i specjalizującej się w promocji marek w social media – 86 milionów złotych to wyliczony w ten sposób, przybliżony ekwiwalent reklamowy wzmianek na Twitterze, Facebooku, forach i blogach dotyczących Euro 2012 w ciągu jednego miesiąca.

- Ciekawe, że nie we wszystkich krajach buzz wokół Euro 2012 był równie intensywny. Najrzadziej o mistrzostwach mówili Niemcy, najczęściej Brytyjczycy – dodaje Norbert Kilen – Niebagatelny jest też wpływ najpopularniejszych użytkowników społecznościowek. Jednym z najbardziej wpływowych komentatorów Euro 2012 był m.in. hiszpański piłkarz Gerard Piqué, którego wpisy na Twitterze śledzi prawie 4 miliony osób.

Analiza została przeprowadzona w czasie (8 VI-1 VII) mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012, odbywających się w Polsce i na Ukrainie. Wyniki oparto na analizie internetowych publikacji w pięciu krajach – Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij