TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Wzmianki o Euro 2012 w social media warte 86 mln zł

Wartość promocyjna wzmianek o Euro 2012 w mediach społecznościowych w 5 europejskich krajach może wynosić ponad 86 mln zł – wynika z analizy międzynarodowej sieci eBuzzing reprezentowanej w Polsce przez agencję Think Kong.
O autorze
1 min czytania 2012-08-21

Z analizy przeprowadzonej przez sieć eBuzzing wynika, że największą liczbę wzmianek na temat Euro 2012, aż 87 proc., generował Twitter. Łącznie wzmianki o Euro 2012 pojawiły się w krótkich komunikatach (tweetach) prawie 600 tys. użytkowników Twittera i mogły dotrzeć łącznie do blisko 539 mln osób. Popularność turnieju w Internecie, mierzona liczbą publikacji, rosła z dnia na dzień i największą wartość osiągnęła w dniu finału.

– Aktywność użytkowników w mediach społecznościowych ma konkretną wartość promocyjną, którą da się wyrazić w złotówkach czy Euro. Kalkulację wartości wzmianek o Euro 2012 oparto na wskaźniku OTS – opportunity to see, który określa liczbę możliwych kontaktów z treściami dotyczącymi mistrzostw – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong reprezentującej eBuzzing w Polsce i specjalizującej się w promocji marek w social media – 86 milionów złotych to wyliczony w ten sposób, przybliżony ekwiwalent reklamowy wzmianek na Twitterze, Facebooku, forach i blogach dotyczących Euro 2012 w ciągu jednego miesiąca.

– Ciekawe, że nie we wszystkich krajach buzz wokół Euro 2012 był równie intensywny. Najrzadziej o mistrzostwach mówili Niemcy, najczęściej Brytyjczycy – dodaje Norbert Kilen – Niebagatelny jest też wpływ najpopularniejszych użytkowników społecznościowek. Jednym z najbardziej wpływowych komentatorów Euro 2012 był m.in. hiszpański piłkarz Gerard Piqué, którego wpisy na Twitterze śledzi prawie 4 miliony osób.

Analiza została przeprowadzona w czasie (8 VI-1 VII) mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012, odbywających się w Polsce i na Ukrainie. Wyniki oparto na analizie internetowych publikacji w pięciu krajach – Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing