Rusza platforma GOZedu

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
EDUKACJA

partnerem merytorycznym działu jest
Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego

Rusza platforma GOZedu

„Kraina GOZ" to kampania społeczna, która wystartowała w połowie marca i ma zachęcać Polaków do zmiany nawyków w zgodzie z koncepcją Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ). Teraz w ramach projektu rusza platforma edukacyjna GOZedu. Lekcje dla dzieci poprowadzi prof. GOZ.

– Kraina GOZ powstała z potrzeby serca, aby powiedzieć o problemach, które prawdziwe są i powoli zaczynają już nas wszystkich przytłaczać. Ale cały czas jest nadzieja. Największa właśnie w młodym pokoleniu – myślę, że dzieci będą doskonałymi ambasadorami zmian w duchu GOZ. Nie mają jeszcze nawyków, które dorosłym tak trudno zmienić i przede wszystkim wierzą w swoją sprawczość. I słusznie – wkrótce będą decydować o przyszłości naszego kraju jako obywatele, konsumenci, politycy, przedsiębiorcy czy naukowcy, więc dobrze, aby miały poczucie odpowiedzialności za swoje otoczenie – mówi prof. GOZ.

Niecodzienna kampania

„Kraina GOZ” ma charakter kampanii 360 – o potrzebnych zmianach prof. GOZ będzie rozmawiał nie tylko ze „zwykłymi Kowalskimi”, ale też decydentami krajowymi, samorządowcami, przedstawicielami biznesu, nauki i organizacji pozarządowych. Dlatego oprócz kanału na Instagramie (GOZ.tagram), podcastu nt. Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZcast) i uruchamianej właśnie interaktywnej platformy edukacyjnej dla uczniów szkół podstawowych (GOZedu), do cyklicznych rozmów (GOZtalk), które jesienią zwieńczy ogólnopolski kongres (GOZpodarka) prof. GOZ zaprosi także ekspertów – przedstawicieli biznesu, nauki i „trzeciego” sektora.

– Cieszymy się, że możemy realizować kampanię, która ma na celu budowanie świadomości społeczeństwa w zakresie gospodarki cyrkularnej. Wierzymy, że skuteczne wdrożenie koncepcji GOZ w praktyce zależy od nas wszystkich – firm, takich jak Fortum, władz, organizacji pozarządowych, ale też wszystkich nas jako świadomych konsumentów i obywateli. Mam nadzieję, że nasz niecodzienny pomysł, by do wspólnego działania zachęcała nas „niekoniecznie prawdziwa” postać prof. GOZ okaże się skuteczny – mówi Jacek Ławrecki, dyrektor ds. komunikacji w Fortum, firmie, która jest organizatorem kampanii „Kraina GOZ”.

Kim jest prof. GOZ?

Prof. GOZ sam przedstawia się jako „postać niekoniecznie prawdziwa mówiąca o problemach, które prawdziwe są i powoli zaczynają już nas wszystkich przytłaczać”. W profesora wciela się Tomasz Olejnik, aktor, który współtworzy postać z Magdaleną Jarząbek, odpowiedzialną za część kreatywną kampanii.

– Prof. GOZ ma inspirować Polaków do zmiany nawyków, a przede wszystkim wzmacniać nasze poczucie, że w życiu to, co robimy, wpływa na otaczający nas świat. Przekonuje, że aby uczynić świat lepszym, wystarczy, abyśmy postarali się żyć mądrzej. Ostatecznie każdy z nas może dla siebie i swojej społeczności stać się „profesorem” czy „profesorką” GOZ i zacząć zmieniać rzeczywistość. Wierzę, że każde dziecko zakończy naukę z nami na platformie GOZedu właśnie z taką świadomością – podsumowuje Magdalena Jarząbek, creative managerka kampanii „Kraina GOZ”.

GOZedu, czyli edukacja o GOZ

Platforma edukacyjna GOZedu ma docelowo składać się z 4 interaktywnych lekcji nt. Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ). Pierwsza, dostępna już od 8 kwietnia, przedstawia ogólne założenia koncepcji GOZ. Trzy następne lekcje pozwolą lepiej zrozumieć poszczególne etapy hierarchii postępowania z odpadami, tj.

  • Jak unikać nadmiernego kupowania i starać się ponownie używać już kupione rzeczy?
  • Na czym polega recykling i jakie są zasady segregowania odpadów?
  • Jak ze śmieci wyprodukować energię?

Wszystkie lekcje będą dostępne bezpłatnie, po rejestracji, której na platformie GOZedu dokonuje nauczyciel. Szczegóły znajdują się na stronie: https://gozedu.pl/.

– Lekcje na GOZedu są przygotowane według scenariuszy opracowanych przez metodyczkę we współpracy z zespołem kreatywnym. Dzięki temu kursy są zgodne z podstawą programową, a przy tym angażujące, włączające kreatywne myślenie – nie zabraknie quizów, zadań interaktywnych i pytań otwartych. Ważne było też dla nas, aby lekcje nie sprawiały wrażenia infantylnych – prof. GOZ oczywiście czasem żartuje i stara się uczyć w sposób przystępny, ale nie zapomina, że ma odpowiedzialne zadanie i stawia także trudne pytania, zachęca do refleksji – dodaje Karolina Buczkowska, project managerka kampanii „Kraina GOZ”

Więcej informacji o platformie GOZedu, prof. GOZ i innych działaniach w ramach kampanii „Kraina GOZ” znajduje się na stronie: https://krainagoz.pl/.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij