TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Mercedes-Benz wspiera polską scenę e-sportu

O autorze
2 min czytania 2021-04-09

Mercedes-Benz od wielu lat dostrzega potencjał sportu elektronicznego i w ramach swojej strategii wspiera e-sportowe wydarzenia, a przy okazji odwołuje się do młodszych grup docelowych. Teraz polski oddział producenta ze Stuttgartu nawiązał współpracę z Illuminar Gaming – najstarszą i największą organizacją e-sportu w Polsce. Jeden z elementów partnerstwa to ESPOT powered by Mercedes-Benz, którego fizyczną „siedzibą” będzie ESPOT, czyli studio gamingowe w sercu Warszawy, miejsce nowoczesnej rozrywki zarówno dla całych rodzin, jak i dla aspirujących graczy.

Sport elektroniczny dynamicznie zyskuje na popularności – a pandemiczne warunki tylko przyspieszyły jego rozwój. E-sportowe wydarzenia śledzi wielu fanów, a ich zawodnicy wyrastają na prawdziwe gwiazdy i zawodowo utrzymują się z rywalizacji. E-sportowcy nie skupiają się na fizycznej sile, ale na sprawności intelektualnej – muszą wyróżniać się ponadprzeciętnymi zdolnościami koncentracji, znakomitą koordynacją ruchową i błyskawicznymi czasami reakcji. Istotne są także umiejętność współpracy w zespole. Podobnie w przypadku tradycyjnych sportów do osiągnięcia wysokiego poziomu sprawności umysłowej i fizycznej niezbędne są intensywne, codzienne treningi.

Globalna społeczność widzów śledzących e-sportowe rozgrywki liczyła w ubiegłym roku 495 mln ludzi, z czego 223 mln oglądało je regularnie. Trzon publiczności stanowią tu osoby w wieku od 18 do 34 lat, cyfrowo obyte i dobrze wykształcone, a około 30% z nich to kobiety – i odsetek ten wzrasta.

Raport na temat branży gamingowej w Polsce z 2020 r. podaje, że w naszym kraju w gry wideo gra ponad 16 mln użytkowników, a kobiety stanowią 47% z nich.*

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W e-sport inwestują dziś profesjonalne tradycyjne kluby sportowe, a także marki – jak Mercedes-Benz. Producent samochodów premium ze Stuttgartu już od kilku lat wspiera e-sportowe serie i wydarzenia, odpowiadając na rosnącą popularność e-sportu i zwracając się do nowych, młodych grup docelowych. W 2020 r. został wyłącznym partnerem motoryzacyjnym wszystkich globalnych wydarzeń e-sportowych League of Legends, w tym ekskluzywnym partnerem ceremonii wręczenia trofeum Mistrzostw Świata LoL.

Teraz Mercedes-Benz rozpoczyna współpracę z Illuminar Gaming – najstarszą i największą organizacją sportów elektronicznych w Polsce. Jej zawodnicy rywalizują między innymi w League of Legends – sieciowej grze komputerowej z gatunku multiplayer online battle arena, która w 2020 r. osiągnęła liczbę około 100 mln graczy . Illuminar Gaming od ponad 4 lat zrzesza najlepszych polskich graczy komputerowych. Ekipa sześciokrotnie zdobyła tytuł Mistrza Polski, reprezentuje nasz kraj na turniejach międzynarodowych, a jej występy obejrzały setki tysięcy osób. Największym osiągnięciem zespołu jest wicemistrzostwo Europy EU Masters.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Organizacje e-sportowe można porównać do klubów sportowych. Zamiast dyscyplin mamy tu konkretne tytuły gier. Obecnie w ponad 100 profesjonalnych drużynach League of Legends rywalizujących w regionalnych ligach na całym świecie gra ponad 800 e-sportowców.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Rozpoczęcie współpracy Mercedes-Benz z organizacją e-sportową Illuminar Gaming to sygnał dla całego rynku, że branża jest dojrzała i gotowa na marki premium. Mercedes, poprzez tę współpracę, realizuje swoją globalną politykę komunikacji do młodych pokoleń, będąc obecnym w centrum ich świata rozrywki. Od lat marka wspiera sport, teraz czas na e-sport – powiedział Fryderyk „Veggie” Kozioł, head of esports w Illuminar Gaming.

Studio ESPOT zlokalizowane jest w Elektrowni Powiśle od października 2020 r. To przestrzeń do organizacji wydarzeń i miejsce nowoczesnej, odpowiedzialnej rozrywki zarówno dla rodzin, jak i aspirujących graczy, łączące światy gier wideo, sportu oraz muzyki. ESPOT oferuje w pełni wyposażone studio do transmisji online z dużą strefą gamingową (45 stanowisk z wysokiej klasy sprzętem i szybkim, bezpiecznym łączem internetowym oraz kamerami 4K), a także zapleczem gastronomicznym oraz przestrzenią dla nawet 100-osobowej publiczności. ESPOT podąża śladem powstających na całym świecie aren esportowych i jest pierwszym miejscem tego typu w Polsce, które łączy świat gamingu i esportu, ze światem lifestyle, muzyką i gastronomią.

*Dane pochodzą z raportu „The game industry of Poland – Report 2020”