TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Effie Awards 2014: 3 nowe kategorie w jubileuszowej 15. edycji

Ruszyły zgłoszenia do kolejnej edycji międzynarodowego konkursu Effie Awards, nagradzającego efektywność działań komunikacyjnych i osiągane wyniki biznesowe. W tym roku pojawiają się trzy nowe kategorie: Motoryzacja, Media i Rozrywka oraz Technology & Innovation.
O autorze
2 min czytania 2014-04-17

Kampanie można zgłaszać do 26 maja (pierwszy termin) oraz 6 czerwca 2014 roku (termin ostateczny).

Organizatorem Effie Awards w Polsce jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Effie Awards jest konkursem doceniającym najbardziej efektywną komunikację marketingową. Kryteria według których, złożone z ekspertów jury, wyłoni zwycięzców to: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, jej rozwinięcie w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.

– Effie to najbardziej prestiżowy konkurs dla branży marketingowej w kraju, ale to również konkurs, który chce się rozwijać, chce odpowiadać na nowe trendy, nowe zjawiska na rynku. Niewątpliwie takim zjawiskiem jest ciągle zmieniająca się panorama mediów, jak i samo zachowanie konsumentów, ich oczekiwania względem komunikatu reklamowego, współuczestnictwo i zaangażowanie w tworzenie komunikatów reklamowych – powiedział Dariusz Andrian, CEO VML Poland i członek komitetu organizacyjnego Effie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do najważniejszych zmian w tegorocznej edycji należy z pewnością pojawienie się trzech nowych kategorii.

MEDIA I ROZRYWKA

– Jedną ze zmian jest rozszerzenie kategorii Media. Można do niej zgłaszać, podobnie jak w zeszłym roku, kampanie promujące media, wydawców, stacje telewizyjne, stacje radiowe, czasopisma. Natomiast od tego roku mogą trafiać do niej również, zgłoszenia kampanii, które promują produkty związane z rozrywką i różne formy spędzania czasu wolnego – opisuje Grażyna Skarżyńska, Managing Director w Albert Lumberjacker oraz członek komitetu organizacyjnego Effie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

MOTORYZACJA

– Ta kategoria została wyłoniona z kategorii Dobra konsumenckie. Spowodowane jest to tym, że z roku na rok pojawia się coraz więcej zgłoszeń marek samochodowych. Z tego względu uznaliśmy, że należy ten obszar potraktować oddzielnie – wyjaśniła Beata Golubińska, Chief Operating Officer w Starcom MediaVest Group oraz członek komitetu organizacyjnego Effie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

TECHNOLOGY & INNOVATION

– Nowa kategoria ma promować innowacyjność myślenia. Nie tylko i wyłącznie w kontekście strategii i kreacji rozwiązań kreatywnych, ale również w kontekście niebanalnego, nieszablonowego podejścia do angażowania konsumenta w przekaz marketingowy, poprzez wykorzystanie nowych kanałów, nowych technologii, bo niewątpliwie to daje dzisiaj nowe możliwości zaskakiwania, intrygowania, czy wprowadzania klienta w świat marki w tak spektakularny, ciekawy i niebanalny sposób, który później przekłada się na konkretne reakcje i sukces biznesowy – Dariusz Andrian.

Istotą zmianą jest także rezygnacja z kategorii Digital.

– W wyniku dynamicznie zmieniających się mediów i strategii komunikacji postanowiliśmy zrezygnować z tej kategorii, ponieważ obecnie digital stał się nierozłączną i nieodrębną częścią komunikacji marketingowej. Stąd też staramy się nie wyróżniać poszczególnych mediów. Uważamy, że dla kampanii komunikacji interaktywnej jest miejsce w kategoriach produktowych czy usługowych i w kategoriach specjalnych – tłumaczy decyzję Marcin Gaworski, Dyrektor Zarządzający 180heartbeats + JUNG v. MATT i członek komitetu organizacyjnego Effie.

W tym roku, poza nowymi kategoriami, wydłużono również okres kwalifikacyjny zgłoszeń. W konkursie mogą brać udział kampanie marketingowe realizowane w Polsce od 1 stycznia 2013 do 31 marca 2014 roku.

Zmiany w tegorocznej edycji wypracował komitet organizacyjny w nowym składzie:

  • Izabela Albrychiewicz, MEC, Dariusz Andrian, VML Poland, Cezary Antoń, Fat baby
  • Marcin Gaworski, 180heartbeats + JUNG v. MATT, Beata Golubińska, Starcom MediaVest Group
  • Szymon Gutkowski, DDB Warszawa, Monika Jabłońska, Good, Igor Kaleński, Saatchi&Saatchi Poland
  • Michał Kazimierczak, Young&Rubicam, Agnieszka Kosik, MediaCom Warszawa,
  • Łukasz Lewandowski, K2, Katarzyna Przewuska, Havas Worldwide, Olga Sobieraj, Ogilvy&Mather
  • Alena Suszycka, TBWATequila, Michał Wronecki, Brasil

Jury będzie oceniało projekty zgłoszone w 20 kategoriach (w tym w trzech nowych): Artykuły nieżywnościowe, Bankowość, Dobra konsumenckie, E-commerce / e-services / m-commerce, Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR, Leki i suplementy diety, Media i rozrywka, Motoryzacja, Napoje, Pro bono, Promocja miejsc i wydarzeń oraz sponsoringu kultury i sportu, Retail, Telekomunikacja, Ubezpieczenia i inwestycje, Usługi, Żywność oraz kategorie specjalne: Launch, Limited budget, Long term marketing excellence, Technology & Innovation.

NowyMarketing jest patronem medialnym konkursu.