Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Bezsilność i bolesne wspomnienia z dzieciństwa. Trwa kampania 1% Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

O autorze
3 min czytania 2021-04-13

Każdego dnia w Polsce dzieci doświadczają wykorzystywania seksualnego. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę od 30 lat chroni dzieci przed przemocą i wykorzystaniem, zapewnia im wsparcie i profesjonalną, bezpłatną pomoc psychologiczną oraz prawną. W swojej trwającej kampanii społecznej „Bezsilność” zwiększa świadomość tego problemu, uwrażliwia i angażuje w przeciwdziałanie seksualnemu wykorzystywaniu dzieci.

Wykorzystywanie seksualne dzieci to temat bulwersujący, trudny do rozmowy, powodujący strach, wściekłość i bezsilność. Na poziomie społecznym to wciąż temat tabu. Według badań Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę aż 7% dzieci w Polsce doświadczyło wykorzystania seksualnego z kontaktem fizycznym. Te dane jednak nie opisuję realnej skali zjawiska, gdyż dzieci rzadko ujawniają doświadczenia wykorzystywania. Ukrywają ten fakt ze strachu przed sprawcą, z bezsilności, myśląc że nic i nikt nie może im pomóc, ale też aby „chronić” bliskich, nie sprawiać im zawodu, nie dokładać problemów.

Większość przypadków wykorzystywania seksualnego dzieci ma miejsce w ich domu. 80-95% sprawców wykorzystywania seksualnego dzieci to osoby z bliskiego otoczenia dziecka, obdarzane przez dziecko zaufaniem, od których dziecko jest w pełni zależne. Często są to członkowie rodziny lub sąsiedzi oraz osoby powszechnie uznawane za autorytety.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę jest jedyną organizacją w Polsce, która kompleksowo zajmuje się problematyką wykorzystywania seksualnego dzieci – od profilaktyki po pomoc bezpośrednią dzieciom wykorzystywanym seksualnie. W specjalistycznych placówkach – Centrach Pomocy Dzieciom, obejmuje bezpłatną i kompleksową opieką dziecko i jego niekrzywdzących opiekunów. Edukuje też rodziców i profesjonalistów pracujących z dziećmi, wpływa na proces stanowienia polskiego prawa oraz prowadzi zróżnicowane działania medialne w celu społecznego nagłośnienia tego zjawiska.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Fundacja od wielu lat regularnie bada też skalę i dynamikę problemu wykorzystywania seksualnego dzieci. „Ogólnopolska diagnoza skali i uwarunkowań krzywdzenia dzieci” przeprowadzana co 5 lat przez FDDS jest najważniejszym przedsięwzięciem badawczym w Polsce diagnozującym tego typu doświadczenia.

Kampania o bezsilności i bolesnych wspomnieniach z dzieciństwa

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tegoroczna kampania 1% Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę opowiada o wykorzystywaniu seksualnym dzieci. Jej celem jest budowanie świadomość tego problemu, kształtowanie postaw, uwrażliwianie na krzywdę i angażowanie społeczeństwa w przeciwdziałanie seksualnemu wykorzystywaniu dzieci. To też próba pokazania, że skrzywdzone dziecko, które nie dostanie w odpowiednim momencie wsparcia, nie odzyska poczucia własnej wartości, zaufania do ludzi i nigdy nie będzie szczęśliwym dorosłym. 1% przekazany Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę to realna pomoc dzieciom, które doświadczyły wykorzystania seksualnego i szansa na ich powrót do równowagi i zdrowia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania „Bezsilność” składa się z dwóch spotów, których akcja rozgrywa się na początku lat 90-tych. Jest to zabieg nieprzypadkowy, gdyż Fundacja powstała w 1991 roku. W spotach przywracane są obrazy z przeszłości – bolesne wspomnienia z dzieciństwa, wyzwalające dawną bezsilność i lęk. Obrazy, których nie może zapomnieć i które mimo upływającego czasu nadal mają władzę nad osobą, która doświadczyła wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie.

– Spoty w przejmujący sposób pokazują problem seksualnego wykorzystywania dzieci. Problem niezwykle ważny, ale wyjątkowo delikatny i trudny do komunikacji. W kampanii został on jednak bardzo dyskretnie nakreślony, w postaci wspomnień bezsilnego i zalęknionego dziecka. Obrazy mimo subtelnego charakteru, niosą w sobie ogromny ładunek emocjonalny, dzięki czemu obok kampanii nie można przejść obojętnie – mówi Monika Kamińska, specjalistka ds. PR Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

– Wspólnie stworzyliśmy komunikację, inną, taką, która wyróżnia się swoim realizmem, szczerością i wrażliwością. Ponieważ Fundacja pomaga dzieciom już od 30 lat, zdecydowaliśmy się na pokazanie historii w retrospekcji i użycie charakterystycznego dla tamtych czasów obrazu z kamery VHS. Ten „popsuty” obraz to symbol skazy na wykorzystanym seksualnie dziecku i jego wspomnieniach, które zostają z człowiekiem na całe życie – mówi Antonii Kamiński, współautor koncepcji kampanii.

Za pomysł i koncepcję kampanii odpowiada team kreatywny Adam Sierociński i Antoni Kamiński. Spoty wyreżyserował Tomasz Knittel. Za produkcję odpowiada dom produkcyjny Papaya Films: producentka Kamila Zawada, kierownik produkcji Szymon Ziegler. Zdjęcia Patryk Kin. Scenografia Ewelina Rosłaniec, kostiumy Hanna Bartoś, charakteryzacja Vika May.

Postprodukcja Studio LunaPark, montaż Kuba Pietrzak. Muzyka Manuel Alban Juarez. Foto Maciej Krüger.

W spotach udział wzięli: Magdalena Boć, Wojciech Solarz, Jakub Kamieński, Jerzy Schejbal, Mirosława Maludzińska, Barbara Lauks, Franciszek Szymański, Joanna Resterny. Głosów do spotów radiowych i filmu „Bezsilność” użyczyli: Justyna Wasilewska, Agnieszka Żulewska i Michał Czarnecki.

Kampanię 1% Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę wsparły największe w Polsce firmy outdoorowe, udostępniając pro bono ekrany reklamowe. Wśród nich są: AMS, Clear Channel, Cityboard Media, JetLine, Screen Network, Ströer oraz Synergic.

Działania kampanii 1% Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę obejmują także: prasę, radio, online, w tym kampanię digitalową i komunikację w mediach społecznościowych. Od 5 do 11 kwietnia trwała tygodniowa emisja spotu na antenie TVN.

Kampania potrwa do końca kwietnia br. Za zaplanowanie i pozyskanie mediów oraz optymalizację kampanii odpowiada agencja mediowa Zenith.