TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

PR Calling z bezpłatnym e-bookiem dla branży e-commerce

O autorze
2 min czytania 2021-04-19

Agencja PR Calling przygotowała bezpłatny e-book dla firm z branży e-commerce na temat prowadzenia działań public relations. Znalazły się w nim m.in. informacje na temat narzędzi, które można wykorzystać w prowadzeniu komunikacji oraz porady jak się nimi posługiwać, a także wskazówki od dziennikarzy dotyczące współpracy z mediami. Publikacja zawiera też opinie przedstawicieli firm z sektora e-handlu dotyczące realizacji aktywności PR, m.in. Sendit, Merce.com czy Shoper.

Przed rokiem 2020 sektor e-commerce rósł w tempie kilkunastu procent rocznie. Jednak wybuch globalnej pandemii i lockdown spowodowały, że branża znacznie przyśpieszyła (do 43% r/r) . Konsumenci zaczęli chętniej robić zakupy przez internet, na rynku pojawiły się nowe podmioty, a już istniejące – otworzyły swoje e-sklepy. Celem e-booka, przygotowanego przez PR Calling, jest pokazanie firmom, które funkcjonują w tym sektorze – niezależnie od ich stażu – w jaki sposób prowadzić działania komunikacyjne, aby zaistnieć w świadomości potencjalnych partnerów biznesowych i klientów, a także zbudować pożądany wizerunek.

– Na polskim rynku funkcjonuje obecnie wiele firm z branży e-commerce. Za pomocą naszego e-booka chcemy im pokazać w jaki sposób mogą skutecznie wykorzystać swój potencjał komunikacyjny i biznesowy, dzieląc się swoim doświadczeniem, zdobytym podczas realizacji działań m.in. dla Sendit, Listonic czy Omnipack. Zawarliśmy w nim wiele wskazówek, z których mogą skorzystać zarówno podmioty, które do tej pory nie prowadziły działań PR, jak i te, które realizują je już od jakiegoś czasu. W publikacji wskazujemy od czego zacząć PR, jakie formaty można wykorzystać, jak prowadzić media relations, a także jak wybrać odpowiednią agencję. O swoich doświadczeniach w tych obszarach opowiadają również przedstawiciele firm z branży e-commerce. Mamy nadzieję, że nasz e-book pomoże przedsiębiorcom zrozumieć na czym polega PR oraz z sukcesem wdrożyć go w swojej firmie – mówi Katarzyna Dworzyńska, Head of Business, PR Calling.

E-book wzbogacają wypowiedzi przedstawicieli firm i organizacji, których działalność jest związana z branżą e-commerce. Wśród nich znaleźli się: Lucyna Koba – Business Development Director w Gemius, Magda Nojszewska – dyrektor marketingu i e-commerce w Sendit, Aleksandra Bocian – PR specjalist i Paulina Wojczyńska – project director w Izbie Gospodarki Elektronicznej, Marcin Rutkowski – brand operations manager w Merce.com oraz Tomek Doksa – head of content & PR w Shoper. Publikację uzupełnił również artykuł Krzysztofa Marca, CEO Deva Group, pt. „SEO PR, czyli SERM”.

Z kolei o współpracy na linii dziennikarz – PR’owiec wypowiadają dziennikarze: Małgorzata Baran – Redaktor naczelna Proto.pl, Grzegorz Kiszluk – redaktor naczelny BRIEF, Wojciech Samborski – redaktor prowadzący NowyMarketing.pl, Adam Sawicki – redaktor prowadzący MamStartup.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Patronat medialny nad e-bookiem objęli: NowyMarketing.pl, MamStartup.pl, BRIEF, Proto.pl.

Hastagiem promującym e-booka jest: #PRdlaecommerce

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Publikacja jest dostępna do pobrania pod adresem prcalling.com/e-book.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się