Pomocna Torba łączy ideę pomagania pacjentom hospicjum z trendem zero waste

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Zmienimy Świat

dołącz do akcji

Pomocna Torba łączy ideę pomagania pacjentom hospicjum z trendem zero waste

Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa ruszyła z projektem pod nazwą POMOCNA TORBA. W ramach akcji zachęca sklepy do sprzedaży papierowych toreb – cegiełek na bieżące zakupy klientów. Działania te mają na celu wsparcie pacjentów ursynowskiego hospicjum i troskę o środowisko.

POMOCNA TORBA to nie pierwsza inicjatywa zaangażowania FHO na rzecz ochrony środowiska. Od kilku lat Fundacja realizuje projekt związany z dbaniem o bioróżnorodność, prowadząc ogród terapeutyczny oraz pasiekę z pszczołami na swoim terenie. Tym razem organizacja postanowiła zmierzyć się z problemem wszechogarniającego plastiku.

Mniej plastiku

Chyba nie ma osoby, która nie wiedziałaby o szkodliwości używania plastikowych opakowań i ich destrukcyjnym wpływie na środowisko. W związku z tym coraz więcej sklepów, firm i punktów usługowych rezygnuje z pakowania zakupów w plastikowe torby na rzecz tych papierowych. Fundacja włącza się w ten nurt, proponując POMOCNĄ TORBĘ, która finalnie zrealizuje dwa cele: ekologiczny oraz społeczny, czyli wsparcia pacjentów hospicjum.

Na czym polega akcja

Fundacja oferuje sklepom i punktom usługowym papierowe torby – cegiełki opatrzone logo akcji i FHO. Torba-cegiełka jest przekazywana klientom w zamian za datek na rzecz Fundacji. Dochód z ich sprzedaży będzie przeznaczony na wsparcie pacjentów hospicjum. Minimalna kwota cegiełki wynosi 2 zł.

Pomóc może każdy, biorąc udział w akcji! Jednak, żeby to było możliwe niezbędne jest zaangażowanie samych podmiotów oferujących zakupy. Dlatego Fundacja chce dotrzeć z POMOCNĄ TORBĄ do właścicieli oraz klientów różnych punktów handlowych i usługowych od warzywniaka po sklepy odzieżowe czy specjalistyczne. 

– Nasza POMOCNA TORBA jest doskonałym pomysłem na działania CSR-owe. Zależy nam na stworzeniu stałej sieci odbiorców, którzy staną się naszymi Ambasadorami, zaangażowanymi w ratowanie planety i pomaganie ludziom – tłumaczy Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa. 

Są z nami

Dotychczas do akcji POMOCNA TORBA dołączyli m.in. cukiernia „Ciasteczkooo”, sklep z artykułami dla zwierząt „Zookarmy”, winiarnia „Wino i Jazz”, sklep ze spożywczymi artykułami śródziemnomorskimi „Parma Negozio”, sklep z artykułami małego AGD w Łowiczu sieci Banquet Polska, firma transportowa MAT LOGISTIC Sp. z o.o. oraz Centrum Ogrodnicze Ogrody Zofii.

– Cieszymy się, że takim drobnym gestem możemy wesprzeć funkcjonowanie hospicjum. Doceniamy codzienną szczególną troskę o drugiego człowieka w tym miejscu, a jeśli możemy to jeszcze połączyć z troską o środowisko, to wystarczający powód, by się włączyć w akcję – mówi pan Tomasz Blados z Wino i Jazz.

Jak pomóc

Fundacja zaprasza do współpracy wszystkich zainteresowanych akcją POMOCNA TORBA w swoich placówkach czy sieciach, jak również osoby, które mogą pomóc w rozwijaniu projektu z kolejnymi podmiotami. Więcej o akcji można znaleźć pod linkiem: fho.org.pl/pomocnatorba.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij