TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Zainteresowanie turystyką online – badanie IRCenter

W marcu br. 6% internautów kupiło jakąś usługę turystyczną. Ale już co piąty internauta szukał w Google jakichś informacji na ten temat. IRCenter – na podstawie badań trackingowych realizowanych z ResearchNow i SWResearch – opisało typowego internautę zainteresowanego turystyką.
O autorze
1 min czytania 2014-04-24

Agencje turystyczne mają wysoko postawioną poprzeczkę, bo osoby zainteresowane turystyką online – chociaż nie są entuzjastami bardziej zaawansowanych rozwiązań w nowych technologiach – to są bardzo świadomymi użytkownikami e-commerce.

Kwiecień to czas, w którym co roku rośnie zainteresowanie turystyką – z powodu Wielkanocy, majówki i letnich temperatur. To zainteresowanie jest również widoczne w internecie – coraz więcej osób szuka w internecie informacji o wyjazdach i wycieczkach.

Turystyka to branża, której nie można lekceważyć. W marcu tego roku na jej temat informacji szukało 17% internautów. 12% użytkowników internetu mobilnego także sprawdzało na swoich telefonach, gdzie można wyjechać w najbliższym czasie. Jak pokazuje Google Trend Index – internauci zaczęli masowo wpisywać do Google hasła związane z turystyką w 2010 roku. Chociaż – jak się okazuje – najczęściej robią to na ostatnią chwilę – to lipiec jest miesiącem, w którym turystyczny e-commerce może zebrać największe żniwa.

Dla branży turystycznej internet to przede wszystkim przestrzeń tradycyjnej reklamy – internauci zainteresowane wyjazdami nie są heavy-userami zaawansowanych kanałów social mediowych, takich jak Twitter czy Instagram. Najważniejszymi kanałami są dla nich: Facebook, Youtube i portale horyzontalne. Co ważne – te osoby najchętniej świadomie korzystają z reklam w Google (robią to częściej niż pozostali internauci). Najchętniej trafiają bezpośrednio na strony WWW sklepów – w tym przypadku – agencji turystycznych, skąd czerpią najważniejsze dla nich informacje (ale nie można też zapominać o porównywarkach cen – równie istotnych dla tej grupy internautów).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Osoby korzystające z e-commerce w kontekście turystyki doceniają zakupy online głównie dlatego, że ta forma jest dla nich wygodna i są już do niej przyzwyczajeni (czyli istnieje bardzo duży potencjał do lojalizowania klientów bezpośrednio na stronach agencji, podczas kiedy nowi klienci powinni być pozyskiwani głównie przez SEM). Z kolei największy potencjał do cross-sellingu dla tej branży leży w multimediach i książkach – osoby zainteresowane turystyką zdecydowanie chętniej niż inni internauci korzystają z internetowych księgarni.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Raport można pobrać na stronie: www.ircenter.com/blog/turystyka-online