Zainteresowanie turystyką online – badanie IRCenter

W marcu br. 6% internautów kupiło jakąś usługę turystyczną. Ale już co piąty internauta szukał w Google jakichś informacji na ten temat. IRCenter – na podstawie badań trackingowych realizowanych z ResearchNow i SWResearch – opisało typowego internautę zainteresowanego turystyką.
O autorze
1 min czytania 2014-04-24

Agencje turystyczne mają wysoko postawioną poprzeczkę, bo osoby zainteresowane turystyką online – chociaż nie są entuzjastami bardziej zaawansowanych rozwiązań w nowych technologiach – to są bardzo świadomymi użytkownikami e-commerce.

Kwiecień to czas, w którym co roku rośnie zainteresowanie turystyką – z powodu Wielkanocy, majówki i letnich temperatur. To zainteresowanie jest również widoczne w internecie – coraz więcej osób szuka w internecie informacji o wyjazdach i wycieczkach.

Turystyka to branża, której nie można lekceważyć. W marcu tego roku na jej temat informacji szukało 17% internautów. 12% użytkowników internetu mobilnego także sprawdzało na swoich telefonach, gdzie można wyjechać w najbliższym czasie. Jak pokazuje Google Trend Index – internauci zaczęli masowo wpisywać do Google hasła związane z turystyką w 2010 roku. Chociaż – jak się okazuje – najczęściej robią to na ostatnią chwilę – to lipiec jest miesiącem, w którym turystyczny e-commerce może zebrać największe żniwa.

Dla branży turystycznej internet to przede wszystkim przestrzeń tradycyjnej reklamy – internauci zainteresowane wyjazdami nie są heavy-userami zaawansowanych kanałów social mediowych, takich jak Twitter czy Instagram. Najważniejszymi kanałami są dla nich: Facebook, Youtube i portale horyzontalne. Co ważne – te osoby najchętniej świadomie korzystają z reklam w Google (robią to częściej niż pozostali internauci). Najchętniej trafiają bezpośrednio na strony WWW sklepów – w tym przypadku – agencji turystycznych, skąd czerpią najważniejsze dla nich informacje (ale nie można też zapominać o porównywarkach cen – równie istotnych dla tej grupy internautów).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Osoby korzystające z e-commerce w kontekście turystyki doceniają zakupy online głównie dlatego, że ta forma jest dla nich wygodna i są już do niej przyzwyczajeni (czyli istnieje bardzo duży potencjał do lojalizowania klientów bezpośrednio na stronach agencji, podczas kiedy nowi klienci powinni być pozyskiwani głównie przez SEM). Z kolei największy potencjał do cross-sellingu dla tej branży leży w multimediach i książkach – osoby zainteresowane turystyką zdecydowanie chętniej niż inni internauci korzystają z internetowych księgarni.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Raport można pobrać na stronie: www.ircenter.com/blog/turystyka-online