Mr Jones w akcji: kampania promocyjna programu „Biznes w potrzebie” - case study

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Mr Jones w akcji: kampania promocyjna programu „Biznes w potrzebie” - case study

Filmy o intrygującym Mr Jonesie, który wyciąga z finansowego dołka małe firmy i niszowe zakłady, podnosząc ich rentowność, odnotowały prawie 0,5 mln odsłon. Premierowy odcinek „Biznesu w potrzebie” obejrzało 45 tys. widzów.

Głównym celem kampanii dla telewizji Polsat Viasat Explorer zrealizowanej wspólnie z agencją reklamową John Pitcher oraz domem mediowym Starcom była promocja nowego programu na antenie stacji, wzrost świadomości marki oraz zwiększenie oglądalności kanału. Działania promocyjne, które skierowane były przede wszystkim do mężczyzn powyżej 25 roku życia, skoncentrowano na fanpage’u marki, kampanii w serwisie Facebook (posty promowane), kontekstowej kampanii banerowej, dedykowanej landing page oraz jednym z najpopularniejszych videoblogów na YouTubie – Polimaty.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Najważniejszym punktem były trzy filmy wiralowe, które pojawiły się jako teaser w serwisie YouTube już w lutym 2014 roku. W produkcjach wykorzystano fikcyjną postać Mr Jones’a – inspirowaną gwiazdą programu „Biznes w potrzebie”, czyli brytyjskim multimilionerem, Peterem Jonesem. Bohater – obcokrajowiec – przyjeżdża do Polski i musi się zmierzyć z problemami biznesowymi, które dręczą małych, dość nietypowych przedsiębiorców. Oglądalność trzech filmów: „Łysy też może czesać kasę”, „Pieniądze stoją na ulicy” oraz „Ostatnia deska ratunku” wynosiła łącznie niemal 0,5 mln. Z kolei działania promocyjne w SEM zakończyły się realizacją wskaźników powyżej planowanych poziomów, ze szczególnym uwzględnieniem ilości interakcji (kliknięć/obejrzeń) w liczbie 647,5 tys.

Drugim elementem kampanii była emisja odcinka „Czas na zmiany” na kanale Polimaty zawierającego placement programu. Odcinek ten już w pierwszym tygodniu wyświetlania trafił do TOP 10 serwisu YouTube. Strategia komunikacji opierała się o wirale, wsparcie mediowe, czyli prerolle, bannery, komunikację na profilu w serwisie Facebook oraz działania SEM, w których uzyskano wynik znacznie lepszy od estymowanego.

Wszystkie aktywności kierowały użytkowników na dedykowaną stronę internetową www.misterjones.pl, gdzie znalazły się informacje o programie „Biznes w potrzebie”, kanale Polsat Viasat Explorer oraz bieżącej ramówce. W trakcie trwania kampanii zanotowano ponad 12 tys. odsłon landing page’a. Cała akcja wzbudziła duże zainteresowanie i sympatię internautów, co przełożyło się na zwiększoną oglądalność programu. Premierowy odcinek serii zgromadził przed telewizorami 44,5 tys. widzów, a wskaźnik AMR wyniósł 10,2 tys.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij