Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Komunikacja produktów dla kobiet – jak robić to dobrze?

Komunikacja produktów dla kobiet – jak robić to dobrze?
Komunikowanie się w mediach, zarówno społecznościowych jak i tradycyjnych, to obecnie podstawa dobrze prosperującego biznesu. Co jednak robić, aby komunikacja była skuteczna?
O autorze
2 min czytania 2021-04-27

W ramach programu Biznes w Kobiecych Rękach, organizowanego przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, ponad 250 kobiet rozwinęło swoje biznesy. Wśród nich są biznesy takie jak: Szumisie, 24hugs, Kangu Jumping Pad, Dama z Wiertarką. Przedsiębiorczynie doskonale radzą sobie również z komunikacją w mediach. Poniżej znajdziesz kilka podstawowych rad dotyczących skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych, które poparte są konkretnymi działaniami przedsiębiorczyń.

1. Poznaj swoich odbiorców

Aby skutecznie dotrzeć do grona swoich odbiorców, w pierwszej kolejności trzeba ich po prostu poznać! W postach lub relacjach zadawaj bezpośrednie pytania dotyczące potrzeb klientów oraz oferowanych przez siebie produktów. Dzięki takiemu działaniu dostosowanie oferty i jej udoskonalenie staje się prostsze.

2. Urozmaicaj przekaz

Komunikuj się ze swoimi odbiorcami w różny sposób. Zaskakuj ich! Publikuj treści w rozmaitej formie  tekst, grafika, wideo, animacja. Różnorodność przykuwa uwagę i sprawia, że nie jest nudno.

Nie bój się też mediów tradycyjnych. Nina Peret, jedna z uczestniczek Biznesu w Kobiecych Rękach, swój biznes zajmujący się szyciem pościeli i mat edukacyjnych, z powodzeniem promowała w programie telewizyjnym Pani Gadżet na TVN Style. Jeśli uda Ci się zrealizować taki wywiad – koniecznie się nim pochwal. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z powodzeniem w mediach tradycyjnych promowały się również inne firmy powstałe dzięki programowi Biznes w Kobiecych Rękach, jak np. 24hugs – firma specjalizująca się w chustach i nosidłach dla dzieci, czy też Kangu Jumping Pad – biznes oparty na jednym produkcie – poduszce do skokołysania.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3. Dbaj o wizerunek swojej firmy

Podejmuj wszelkie działania, które wzmocnią świadomość marki. Pokaż klientom biznes od środka! Opowiedz ciekawą historię (np. o początkach biznesu), otwórz się! Biznes to ludzie – warto to podkreślać i doceniać. Przedstaw siebie i swój zespół. Pokaż jak pracujecie i jak odpoczywacie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

4. Odnoś się z szacunkiem

Sposób, w jaki komunikujesz się z gronem swoich odbiorców jest bardzo ważny. To chyba oczywiste, że należy odnosić się do wszystkich z szacunkiem. Warto tworzyć świadomą, zaangażowaną, skupioną wokół swojej marki społeczność i dbać o wzajemne interakcje. Pamiętaj jednak, że o szacunku świadczy również odpisywanie na każdą wiadomość w krótkim czasie, a także branie pod uwagę opinii klientów. Pozwól swojej społeczności poczuć się docenioną i zaopiekowaną. Podziel się publicznie opiniami klientów i podziękuj im!

5. Bądź autentyczna

Po prostu bądź sobą! Otwartość i szczerość działa. Pokaż, co lubisz, a czego nie. Nie udawaj kogoś kim nie jesteś. Przedstaw siebie i swój zespół takimi, jakimi jesteście. Zaprezentuj biznes „od kuchni” i zmotywuj do wchodzenia w interakcje z firmą. Warto pokazać się z prawdziwej, ludzkiej strony, nawet ze swoimi wadami i niedoskonałościami.

6. Dziel się wiedzą

Pokaż swoje produkty już na etapie produkcji! Buduj zaangażowanie. Zaprezentuj zastosowane materiały, opisz funkcje oferowanych produktów. Dziel się z odbiorcami wiedzą, którą posiadasz. Pokaż, że jesteś specjalistką.

Media są współcześnie potężnymi narzędziami promocji, dlatego trzeba wykorzystywać ich potencjał. Warto również dołączyć do grup facebookowych, gdzie specjalistki i specjaliści dzielą się ekspercką wiedzą, doświadczeniem oraz dają sobie wzajemnie rady. 

Skuteczna komunikacja usprawnia obsługę klienta, ale też pomaga budować wizerunek marki oraz przyczynia się do zwiększenia sprzedaży. Zaglądaj do innych biznesów, inspiruj się i działaj!