Użytkownicy TikToka są szczęśliwsi i chętnie oglądają treści promujące markę [raport]

Nowe badania TikToka pokazują, że marketerzy muszą na nowo zdefiniować swoją strategię reklamową. Ponadto, badanie udowodniło, że użytkownicy TikToka są szczęśliwsi i chętnie oglądają treści promujące marki.
O autorze
2 min czytania 2021-05-11

Marketerzy przez wiele lat postrzegali demografię jako kluczowy parametr przy podejmowaniu decyzji o strategii reklamowej w mediach społecznościowych. Nowe badania przeprowadzone przez TikToka podważają tę koncepcję i mogą zmienić sposób, w jaki marketerzy starają się dotrzeć do konsumentów na platformach. Według badań, marketerzy powinni mniej skupiać się na wieku użytkowników mediów społecznościowych, a bardziej na ich sposobie myślenia na różnych platformach.

Badanie wyodrębniło główne postawy użytkowników platformy, wyróżniające je od innych społeczności – jest to Generacja T. Użytkowników TikToka łączą cztery główne sposoby myślenia, opierające się na chęci rozrywki, przynależności, otuchy i odkrywania. Badanie przeprowadzone wspólnie z Clear Strategy udowadnia również, że użytkownicy TikToka są szczęśliwsi, a także bardziej zaangażowani w treści reklamowe niż użytkownicy innych platform.

  • Wyniki badań wskazują kluczowe sposoby myślenia konsumentów, które są ponadpokoleniowe i pokazują nowy sposób definiowania odbiorców.
  • Wśród użytkowników TikToka dominują cztery podstawowe sposoby myślenia związane z chęcią rozrywki, przynależności, otuchy i odkrywania.
  • Użytkownicy TikToka to zamożna grupa odbiorców, która jest już zaangażowana w relacje z markami i jest bardziej otwarta na reklamę niż użytkownicy innych platform.

Celem badania było sprawdzenie, dlaczego i w jaki sposób użytkownicy angażują się w określone platformy. Badanie odzwierciedla zupełnie nowe podejście do strategii marketingowych, bazując na sposobach myślenia, które są międzypokoleniowe. TikTok niedawno osiągnął 100 milionów aktywnych użytkowników w Europie i staje się jedną z najbardziej wpływowych kulturowo i komercyjnie platform na świecie. Tym samym TikTok zyskuje wielopokoleniową atrakcyjność dla odbiorców na całym świecie, budując nową Generację T(ikToka).

– Branża marketingowa od dawna postrzega rok urodzenia danej osoby jako jej cechę definiującą. W rzeczywistości jednak przypisujemy im różnego rodzaju cechy i zachowania, które mogą dotyczyć każdego. W TikTok wierzymy, że sposób myślenia ma większe znaczenie niż wiek. Błędem jest traktowanie pokoleń jako odrębnych grup o bardzo różnych cechach, ponieważ na TikToku mentalność odbiorców jest ponadpokoleniowa – powiedział Stuart Flint, head of Europe, Global Business Solutions w TikTok.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Chęć rozrywki, przynależności, otuchy i odkrywania

Użytkownicy TikToka wpisują się w kilka sposobów myślenia, jednak najbardziej powszechne są cztery podejścia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Użytkownicy TikToka są szczęśliwi

60% użytkowników TikToka odczuwa pozytywne emocje podczas korzystania z platformy. TikTok sprawia, że użytkownicy czują się bardziej radośni, w porównaniu z innymi platformami. TikTok jest również postrzegany za miejsce autentyczności, pozytywności i inkluzywności. 43% użytkowników twierdzi, że TikTok jest miejscem, w którym każdy jest mile widziany, 38% twierdzi, że jest to pozytywna platforma.

– Z badań wynika, że TikTok jest miejscem rozrywki, a użytkownicy TikToka są bardziej otwarci na reklamę niż użytkownicy innych platform. Oznacza to, że jest to idealna platforma dla marketerów, którzy chcą dotrzeć do swoich odbiorców w autentyczny, kreatywny i angażujący sposób – dodaje Stuart Flint.

Użytkownicy TikToka lubią kupować i są otwarci na reklamę

Użytkownicy TikToka są bardziej otwarci na reklamy niż użytkownicy innych platform. 72% z nich nie ma nic przeciwko oglądaniu treści od marek czy firm w mediach społecznościowych, 67% czuje się bliżej marek, które są obecne w mediach społecznościowych, z których korzystają, a 63% lubi reklamy i je ogląda zamiast zmienić kanał, przewinąć obok lub kliknąć dalej. Dodatkowo użytkownicy TikToka pamiętają treści marek, które widzieli na platformie. 54% użytkowników TikTok pamięta, że widziało jakiekolwiek treści sponsorowane, w porównaniu z Instagramem (47%), YouTube (43%) i Snapchatem (43%).

Użytkownicy TikToka są również mniej wrażliwi na cenę – 64% jest w stanie zapłacić więcej za jakościowe produkty a 52% często kupuje droższe produkty marek, które uważają za etyczne. Ponadto użytkownicy TikToka mają większe predyspozycje do zakupów. 72% twierdzi, że kupowanie rzeczy pomaga im się zrelaksować, a 55% lubi być pierwszymi, którzy mają najnowsze produkty.