TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych

Samorząd doradców podatkowych w Polsce świętuje swoje 25-lecie prezentując nowe logo organizacji. Nowy znak doradców został wybrany w drodze konkursu, który wygrało studio graficzne Podpunkt. Jego autorką jest Zuza Charkiewicz.
O autorze
2 min czytania 2021-05-13

– Ćwierć wieku to dobry moment na podsumowanie tego, co udało się do tej pory osiągnąć i refleksję nad tym, co przyniesie przyszłość. Korzenie naszego zawodu i organizacji sięgają połowy lat 90-ych, czasów analogowych, gdy podatki oznaczały stosy papieru: wniosków, formularzy, PIT-ów i pism urzędowych. W kolejne ćwierćwiecze wchodzimy jako samorząd w 100% ucyfrowiony, zarówno jeśli chodzi o codzienne narzędzia pracy doradców podatkowych jak i działalność samej organizacji – wyjaśnia prof. Adam Mariański, Przewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych. – Nowe logo symbolicznie zamyka pewien etap kształtowania się Krajowej Izby Doradców Podatkowych i otwiera nowy rozdział: najbardziej nowoczesnego samorządu zawodowego w Polsce, który stale się rozwija, przyciąga nowych członków i realnie wpływa na rozwój gospodarczy dbając o bezpieczeństwo podatkowe polskiego biznesu, od małych firm rodzinnych po wielkie korporacje – dodaje Mariański.

W ramach przygotowań do obchodów 25-lecia doradztwa podatkowego w Polsce (ustawa o doradztwie podatkowym została uchwalona 11 maja 1996 r.), w listopadzie 2020 roku KIDP ogłosiła otwarty, dwuetapowy konkurs na nowe logo izby. Zgłosiło się do niego 107 twórców. W finale zmierzyły się z sobą 4 podmioty: Podpunkt, Redkroft, Michał Korolec oraz duet Ewelina Cis & Konrad Maciejewicz.

– Wszystkie prace finałowe były na odpowiednio wysokim poziomie, więc jako jury zmierzyliśmy się z niełatwym wyborem tej najlepszej. Po dyskusji wybraliśmy projekt przedstawiony przez Podpunkt: nowoczesny i odważny, a przy tym w inteligentny sposób oddający idee i wartości KIDP właśnie takie jak nowoczesność, solidność, zaufanie i bezpieczeństwo – mówi Marcin Wolny, jeden z członków jury, założyciel Studia Otwartego. – Na uznanie zasługuje przede wszystkim suspens zawarty w tym prostym znaku – idea ułamka, prosta i oczywista, ale nie strywializowana. Jakość tego projektu buduje bardzo adekwatne liternictwo, dopasowane do tematyki, uniwersalne i eleganckie, a przy tym niesztampowe, stanowiące dobry punkt wyjścia do całej identyfikacji wizualnej Izby. Projekt w swojej neutralności i oszczędności użytych środków – daje możliwość regulacji poziomu powagi i nastroju w zależności od potrzeb KIDP – dodaje Wolny.

Autorką koncepcji nowego logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych jest Zuza Charkiewicz ze studia Podpunkt. Dyrekcję artystyczną nad procesem kreacji nowego znaku i systemu identyfikacji sprawowały Magdalena Dobruk i Emilia Bojańczyk. Wybór jury został oficjalnie zaakceptowany na posiedzeniu Krajowej Rady Doradców Podatkowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Inspiracją dla projektu znaku i całej identyfikacji wizualnej KIDP jest ułamek. Ułamek jako część całości bezpośrednio odnosi sie do pojęcia podatku. Dodatkowo elementy rozmieszczone wzdłuż linii symbolizują relacje między dwoma podmiotami, które szukają korzystnych rozwiązań – wyjaśnia Magdalena Dobruk ze studia Podpunkt. – Krajowa Izba Doradców Podatkowych ma długą nazwę. Zaproponowany projekt znaku zwiększa widoczność wyrazu DORADCA, poprzez przeniesienie go do mianownika i wprowadzenie przed wyraz światła i linii. Zwrot DORADCÓW PODATKOWYCH staje się bardzo czytelnym elementem długiej nazwy – dodaje Dobruk.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się