TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marka FINISH we współpracy z marką BOSCH ruszyły z kampanią „Obiecaj” zachęcającą do oszczędzania wody

17 maja br. wystartowała kampania „Obiecaj” marki FINISH, realizowana wspólnie z marką BOSCH. Partnerem merytorycznym kampanii jest Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy. Celem działań jest zachęcenie do oszczędzania wody.
O autorze
1 min czytania 2021-05-18

Polska od lat zmaga się z suszą hydrologiczną. Eksperci alarmują, że jeśli nie zaczniemy oszczędzać wody, to już za 10 lat będziemy jej mieli o 40% mniej, niż będziemy potrzebować. A przecież woda jest jednym z najważniejszych elementów codziennego życia. Nie możemy pozwolić, żeby nam jej zabrakło! Dlatego FINISH razem z marką BOSCH rozpoczynają kampanię „Obiecajmy” zachęcającą do zmiany nawyków zmywania naczyń.

Celem kampanii „Obiecaj” jest zachęcenie jej odbiorców do niemarnowania wody, zachęcenie do zakupu zmywarki i niezmywania ręcznie. Kampania ma też zachęcić posiadaczy zmywarek, aby nie opłukiwali naczyń, czy wręcz by ich nie przemywali przez wstawieniem do zmywarki. Badania przeprowadzone w 2020 r. wykazały, że nadal duża część posiadaczy zmywarek opłukuje naczynia przed włożeniem ich do zmywarki i zużywają na tę czynność średnio aż 48 litrów wody tygodniowo. Oznacza to, że rocznie marnujemy w Polsce na przepłukiwanie naczyń aż 6,3 miliarda litrów wody. To właśnie w tak prostych czynnościach kryje się klucz do oszczędności.

– W sprzętach gospodarstwa domowego istnieje olbrzymi potencjał oszczędności. Ekologiczna świadomość od lat stanowi DNA marki BOSCH. Od lat współpracujemy z FINISH i razem edukujemy konsumentów w zakresie zalet zmywania w zmywarce. To znakomita recepta na oszczędność milionów litrów wody – komentuje Krzysztof Cywiński trener marki BOSCH.

– Globalną misją marki FINISH jest odciążenie ludzi od czasochłonnej i żmudnej czynności zmywania ręcznego, a tym samym jest to „oddech” dla zasobów wodnych naszej planety. Chcemy, aby edukacja dotycząca oszczędzania wody stała się czymś powszechnym. Jeszcze w 2018 roku jedynie 18 proc. Polaków wskazywało na problem z zasobami wody, jako istotną sprawę środowiskową. Od tamtej pory świadomość w tej kwestii się zwiększyła, między innymi dzięki zainteresowaniu mediów, ale nadal pozostało dużo pracy do wykonania – mówi Gabriela Woźnicka, category manager Hygiene/Home, Reckitt Polska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Grupę docelową kampanii stanowią kobiety w wieku 25-50 lat, które mają rodzinę i posiadają samodzielne gospodarstwo domowe. Reklama ma na celu uświadomienie problemu niedoboru wody w najbliższym czasie, i zwrócenie uwagi na fakt, jak wiele wody marnuje się podczas ręcznego zmywania.

Działania reklamowe objęły swoim zasięgiem telewizję, Internet i punkty sprzedaży.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za koncept kreatywny i jego realizację odpowiada agencja Havas Warsaw, za działania w zakresie PR odpowiada Havas PR Warsaw. Media zaplanował i kupił dom mediowy OMD. Partnerem merytorycznym kampanii jest Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się