Marka FINISH we współpracy z marką BOSCH ruszyły z kampanią „Obiecaj” zachęcającą do oszczędzania wody

17 maja br. wystartowała kampania „Obiecaj” marki FINISH, realizowana wspólnie z marką BOSCH. Partnerem merytorycznym kampanii jest Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy. Celem działań jest zachęcenie do oszczędzania wody.
O autorze
1 min czytania 2021-05-18

Polska od lat zmaga się z suszą hydrologiczną. Eksperci alarmują, że jeśli nie zaczniemy oszczędzać wody, to już za 10 lat będziemy jej mieli o 40% mniej, niż będziemy potrzebować. A przecież woda jest jednym z najważniejszych elementów codziennego życia. Nie możemy pozwolić, żeby nam jej zabrakło! Dlatego FINISH razem z marką BOSCH rozpoczynają kampanię „Obiecajmy” zachęcającą do zmiany nawyków zmywania naczyń.

Celem kampanii „Obiecaj” jest zachęcenie jej odbiorców do niemarnowania wody, zachęcenie do zakupu zmywarki i niezmywania ręcznie. Kampania ma też zachęcić posiadaczy zmywarek, aby nie opłukiwali naczyń, czy wręcz by ich nie przemywali przez wstawieniem do zmywarki. Badania przeprowadzone w 2020 r. wykazały, że nadal duża część posiadaczy zmywarek opłukuje naczynia przed włożeniem ich do zmywarki i zużywają na tę czynność średnio aż 48 litrów wody tygodniowo. Oznacza to, że rocznie marnujemy w Polsce na przepłukiwanie naczyń aż 6,3 miliarda litrów wody. To właśnie w tak prostych czynnościach kryje się klucz do oszczędności.

– W sprzętach gospodarstwa domowego istnieje olbrzymi potencjał oszczędności. Ekologiczna świadomość od lat stanowi DNA marki BOSCH. Od lat współpracujemy z FINISH i razem edukujemy konsumentów w zakresie zalet zmywania w zmywarce. To znakomita recepta na oszczędność milionów litrów wody – komentuje Krzysztof Cywiński trener marki BOSCH.

– Globalną misją marki FINISH jest odciążenie ludzi od czasochłonnej i żmudnej czynności zmywania ręcznego, a tym samym jest to „oddech” dla zasobów wodnych naszej planety. Chcemy, aby edukacja dotycząca oszczędzania wody stała się czymś powszechnym. Jeszcze w 2018 roku jedynie 18 proc. Polaków wskazywało na problem z zasobami wody, jako istotną sprawę środowiskową. Od tamtej pory świadomość w tej kwestii się zwiększyła, między innymi dzięki zainteresowaniu mediów, ale nadal pozostało dużo pracy do wykonania – mówi Gabriela Woźnicka, category manager Hygiene/Home, Reckitt Polska.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Grupę docelową kampanii stanowią kobiety w wieku 25-50 lat, które mają rodzinę i posiadają samodzielne gospodarstwo domowe. Reklama ma na celu uświadomienie problemu niedoboru wody w najbliższym czasie, i zwrócenie uwagi na fakt, jak wiele wody marnuje się podczas ręcznego zmywania.

Działania reklamowe objęły swoim zasięgiem telewizję, Internet i punkty sprzedaży.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za koncept kreatywny i jego realizację odpowiada agencja Havas Warsaw, za działania w zakresie PR odpowiada Havas PR Warsaw. Media zaplanował i kupił dom mediowy OMD. Partnerem merytorycznym kampanii jest Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się