Ford wpadł na pomysł, aby opatentować system wyświetlania przydrożnych billboardów na ekranie… wewnątrz auta. Producent aut będzie do tego celu wykorzystywał kamery (dotychczas wykorzystywane do ułatwiania autonomicznej jazdy i ułatwiające parkowanie), które na bieżąco będą rejestrować nośniki reklamy zewnętrznej. Później billboardy będą pokazywane na wyświetlaczu w desce rozdzielczej.
Co ciekawe, innowacyjny system rozpoznawania nośników nie tylko będzie nagrywał i odtwarzał później reklamy, ale także dzięki niemu np. szybciej skontaktujemy się z reklamującą się firmą, czy zobaczymy jej ofertę produktów i usług. Wszystko za sprawą automatycznie generowanych linków z numerem telefonu i adresem witryny internetowej, które będzie wystarczyło kliknąć, aby zdobyć przydatne informacje i dane kontaktowe.
Zobacz również
Pojawia się pytanie, czy samochody z takim systemem powinny być w takiej samej cenie, co zwykłe modele samochodów? Gdy tylko pomysł na dobre wejdzie w życie, auta z kamerami do rejestrowania reklam mogłyby być sprzedawane ze zniżką. Dla Forda byłoby to i tak opłacalne rozwiązanie – producent mógłby współpracować z agencjami reklamowymi i sieciami reklamy OOH, aby reklamy dostarczane były z wyprzedzeniem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing