Startuje druga edycja konkursu „ZOOprojektuj kampanię dla zwierząt”

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Startuje druga edycja konkursu „ZOOprojektuj kampanię dla zwierząt”

Po sukcesie pierwszej edycji konkursu „ZOOprojektuj kampanię dla zwierząt” nie mogło być inaczej. Organizatorzy ruszają z drugą edycją – tym razem graficy będą mieć za zadanie stworzenie projektu będącego wyrażeniem misji ZOO Wrocław i Fundacji ZOO Wrocław DODO. Do wygrania nagrody o wartości ponad 5 tys. zł.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

ZOO i Fundacja wspiera 37 projektów ochrony ginących gatunków na całym świecie! Mapę projektów można znaleźć na stronie map.eaza.net/.

W ubiegłym roku wspólnie w ramach akcji przekazano 615 tysięcy złotych na ratowanie zagrożonych wyginięciem gatunków na całym świecie! Wspierane są pingwiny przylądkowe, których w naturze zostało zaledwie 2 procent. Chronione są myszojelenie (kanczyla srebrnogrzbietego), które okazały się szczęśliwe odnalezionym zaginionym gatunkiem; ratowane są przed kłusownikami pangoliny, najczęściej nielegalnie sprzedawane zwierzęta świata. I wiele, wiele innych…

– Mamy prawdziwy potop: degradacja środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i wylesianie, nadmierna konsumpcja to zjawiska, które są już na miarę prawdziwej klęski. Współczesne ZOO to taka Arka Noego. Próbujemy przewieźć na bezpieczne wody tyle gatunków, ile się tylko da. A potrzebujących jest coraz więcej. Jesteśmy ze swoim wsparciem na 4 kontynentach – mówi Radosław Ratajszczak, Prezes ZOO Wrocław. – Tę misję trzeba promować. Jest ona także niezwykle istotnym elementem naszej edukacji. Szerząc wiedzę o zagrożonych gatunkach, uczymy postaw proekologicznych, zrównoważonej konsumpcji i rozumienia przyrody. Także tej wokół nas! – dodaje Ratajszczak.

Dlatego potrzebny jest graficzny emblemat, swoisty logotyp, stanowiący wyrażenie tych wszystkich działań i wartości. Zachęceni sukcesem ubiegłorocznego konkursu, organizatorzy postanowili oddać to w ręce grafików.

Konkurs pod tegorocznym hasłem „ZOO i DODO na ratunek” rusza 18 maja. Rozstrzygnięcie nastąpi w połowie czerwca. Dzięki współpracy z AMS Polska, plakaty ze zwycięskim projektem pojawią się na 50 citylightach w dużych miastach w Polsce.

Patronat nad konkursem objął Jacek Sutryk, Prezydent Wrocławia.

W jury konkursu zasiadają:

  • Prof. Wojciech Pukocz – rektor Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu
  • Dr Paweł Napierała – Związek Polskich Artystów Plastyków
  • Mariusz Wszołek – zastępca dyrektora Instytutu Grafiki SWPS we Wrocławiu
  • Przedstawiciel AMS Polska
  • Karolina Bieniek, Prezes Fundacji Art Transparent
  • Joanna Gębal – Ilustratorka i graficzka
  • Radosław Michalski – dyrektor Biura Promocji Urzędu Miejskiego w imieniu Jacka Sutryka, Prezydenta Wrocławia
  • Radosław Ratajszczak – Prezes ZOO Wrocław
  • Anna Mękarska – Prezeska Fundacji ZOO Wrocław DODO

Partnerem konkursu jest Fundacja ArtNova.
Sponsorzy nagród: Centrum Handlowe Magnolia Park oraz RSvend sp. z o.o.

Laureat konkursu otrzyma nagrodę o wartości 5 240 zł (w postaci bonu zakupowego do CH Magnolia o wartości 3 tys. zł oraz 2 tys. zł od firmy RSvend w formie pieniężnej oraz dwie karty roczne do ZOO Wrocław).

Ubiegłoroczna edycja przerosła oczekiwania organizatorów. 151 osób zgłosiło 191 prac, z których zakwalifikowano do konkursu 174. Jury miało więc nie lada orzech do rozgryzienia. Ostatecznie zwyciężył plakat autorstwa Roberta Cybulskiego pt. „Zostańmy przyjaciółmi”.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij