5 najczęstszych błędów w SEO

5 najczęstszych błędów w SEO

Odpowiednia optymalizacja strony pod wyszukiwarki to proces zależny od wielu zmiennych. Najwyższe pozycje zdobywają Ci, którzy myślą o użytkownikach i unikają najczęstszych błędów konkurencji. Wygrają Ci, którzy myślą długofalowo, są pracowici i cierpliwi.

 Jak zatem wygrać w praktyce i jakich błędów w gonitwie za 1-szą pozycją unikać? Zobacz sam!

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

1. Nieprawidłowe słowa kluczowe

Odpowiednie badanie słów kluczowych to jeden z pierwszych podstawowych kroków podczas przygotowań do marketingu w wyszukiwarkach. Element jest na tyle oczywisty, a zarazem skomplikowany, że niektórzy specjaliści cały czas polegają w tym miejscu. Odpowiednie zbadanie rynku fraz kluczowych i dostosowanie do naszych potrzeb jest niezmiernie istotne, ponieważ będzie determinować dalszą optymalizację strony. Wielu marketerów z dużą rezerwą podchodzi do słów long tailowych, tym samym robiąc sobie krzywdę i pozycjonując się na frazy bardzo ogólne i trudne. Ważne w tym momencie jest określenie swoich celów i dobranie do nich najlepszej strategii. Prowadzisz sklep internetowy, a Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży? Nic prostszego. Przeanalizuj jakich produktów z Twojego sklepu najczęściej poszukują internauci i zoptymalizuj odpowiednie podstrony pod te frazy. Sam szybko się przekonasz, że pozycjonowanie na frazę „Samsung Galaxy SIII cena” będzie znacznie bardziej opłacalne niż „tanie telefony komórkowe”. Bardzo pomocne w tym zakresie będą narzędzia Google, takie jak: Google Insights for Search, Google Trends, Narzędzie Adwords do słów kluczowych.

2. Niska jakość tekstów na stronie

Od dawna wiadomo, że na sukces strony w wyszukiwarce bardzo duży wpływ ma treść. Nie bez powodu wśród specjalistów SEO od dawna funkcjonuje powiedzenie „Content is king”. Przekorni często odpowiadają, że „Links are still king and content is just a king’s bit**”, ale prawda jest taka, że bez dobrej treści na stronie, witryna nie ma szans na wysokie pozycje w wyszukiwarce. Obok niezmiernie ważnych linków przychodzących, roboty wyszukiwarek bezustannie przykładają ogromną uwagę do odpowiednio zoptymalizowanej treści. Jednak, co ważne, dobra jej optymalizacja to nie wszystko. Treść jest tworzona przede wszystkim dla internautów, dlatego jej wysoka jakość powinna być priorytetem. W związku z tym, nie może ona być w żadnym wypadku generowana przez automatyczne dodawarki, czy przez copywriterów o wątpliwym warsztacie i znajomości produktu. Nie może także zawierać upchanych na siłę fraz kluczowych, wielokrotnie zabierając tekstom wszelki sens. Wysoka jakościowo i dobrze zoptymalizowana treść z pewnością zostanie odebrana pozytywnie zarówno przez internautów, jak i roboty wyszukiwarek.

3. Tworzenie strony w nieprzyjaznych technologiach

Maszyny nie są doskonałe. Są bliskie doskonałości, lecz nie są doskonałe. To samo tyczy się robotów wyszukiwarek. Ich niedoskonałość objawia się mianowicie na braku umiejętności odczytywania treści w ramach niektórych technologii tworzenia stron. Jeszcze kilka lat temu niedoskonałość ta była bardzo krzywdząca dla wielu stron. Wielu webmasterów zachwyconych wspaniałymi możliwościami Flasha budowała strony wyglądające naprawdę świetnie (szczęśliwie takich stron jest co raz mniej). Niestety jednak strony stawiane we Flashu, czy z elementami Javascript są zupełnie niewidoczne dla robotów. Tym samym, nie są one w stanie odczytać jakiejkolwiek treści, a co za tym idzie prawidłowo zaindeksować witrynę. Warto zwrócić na to uwagę i zastanowić się, czy zjawiskowe animacje mają dla nas większą wartość, niż wysoka pozycja w wyszukiwarce i uniknąć sytuacji, takiej jak poniżej… Rys. Typowy przykład, czyli Flash: Ludzie vs. Roboty, źródło: www.seomoz.org/beginners-guide-to-seo/basics-of-search-engine-friendly-design-and-development

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij