5 najczęstszych błędów w SEO

eCommerce

5 najczęstszych błędów w SEO

Odpowiednia optymalizacja strony pod wyszukiwarki to proces zależny od wielu zmiennych. Najwyższe pozycje zdobywają Ci, którzy myślą o użytkownikach i unikają najczęstszych błędów konkurencji. Wygrają Ci, którzy myślą długofalowo, są pracowici i cierpliwi.

4. Przyjazne linki URL

Wielu marketerów cały czas zapomina jak ważne są dobrze zoptymalizowane linki. Na rynku powstaje co raz więcej skomplikowanych i rozbudowanych serwisów. Często staje się to przyczyną zaniedbania odpowiedniej optymalizacji linków, która jak się okazuje jest niezmiernie ważna dla pozycjonowania strony w wyszukiwarkach. W wielu przypadkach nie chodzi tu tylko o zawarcie w linku słów kluczowych. Chodzi tu przede wszystkim o to, aby link był przyjazny, krótki, a nawet łatwy do zapamiętania. Jak często w sklepach internetowych spotkaliście się z takim linkiem: 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Zapewne często. A w tej sytuacji wystarczyła dobra optymalizacja, która po raz kolejny przynosi efekty zarówno dla internauty, jak i robota wyszukiwarki. W efekcie powstaje znacznie lepiej wyglądający link:  

Czyż życie nie jest łatwiejsze i przyjemniejsze z takimi linkami?

5. Brak aktualizacji treści

Innym, równie często popełnianym błędem podczas prowadzenia działań SEO jest zupełne zaniedbanie aktualizacji treści na stronie. Tak jak wspomniałem wcześniej, dobra treść na stronie to podstawa. Jednak tak samo istotne jest jej regularna aktualizacja. Nic nie ma tak złego wpływu zarówno na wizerunek, jak i SEO jak przedawniona treść. Z pewnością z własnego doświadczenia także potwierdzicie, że nie ma nic gorszego niż stary artykuł na blogu, czy promowany model telefonu sprzed roku w sekcji „Najnowsze”. Tym bardziej, że często aktualizowane strony są lepiej i częściej indeksowane, a przecież właśnie o to nam chodzi, prawda?

Podsumowując…

Jak pewnie zauważyliście, wiele z tych błędów bardzo często dotyczy także użytkownika. Pokazuje to prawdę, o której wielu specjalistów niestety zapomina. Mianowicie, promocja strony, optymalizacja i pozycjonowanie robimy przede wszystkim dla internautów, a nie dla robotów. I o tym należy pamiętać. Wówczas znacznie zwiększymy swoje szanse na uniknięcie tych i wielu innych błędów w SEO.

Krzysztof Świtoński jest specjalistą ds. Public Relations w agencji WebDoctor. Do jego głównych obszarów działania należą: ePR oraz Inbound Marketing (Social Media oraz SEO). Oprócz pracy w agencji Krzysztof Świtoński jest redaktorem naczelnym serwisu SeoPortal.pl, gdzie odpowiedzialny jest m.in. za sekcję SEO. Prywatnie pasjonat piłki nożnej i squasha.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij