Bartek Cymer (Peppermint): często łopatologiczne rozwiązania są lepsze niż dobra, konkursowa kreacja

Bartek Cymer (Peppermint): często łopatologiczne rozwiązania są lepsze niż dobra, konkursowa kreacja
Kolejną osobą, która zmierzyła się z Marketingową 11 jest Bartek Cymer, dyrektor zarządzający w agencji Peppermint.
O autorze
2 min czytania 2014-05-06

1) W marketingu najważniejsze są…

działania, które rzeczywiście sprzedają. Trzeba wiedzieć, co i komu się sprzedaje. Często łopatologiczne rozwiązania są lepsze niż dobra, konkursowa kreacja.

2) Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej agencji skrzydeł, to…

w Peppermincie był to nowy serwis Premier.gov.pl. Na początku nikt nie wierzył, że uda nam się wygrać konkurs ofert, a później, że można zrobić coś dobrego z administracją publiczną. Udowodniliśmy, że można, a współpraca z klientem była w pełni partnerska i profesjonalna. Do dzisiaj zaliczam ją do najlepszych.

3) Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…

odbudowywanie marki Peppermint po trzech latach niebytu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4) Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…

trwająca już od ponad sześciu lat współpraca z Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. Cały czas się rozwija, od BTLu po Digital. Zarówno my jak i klient jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy.

5) Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

Dumb Ways to Die, czyli kampania promująca bezpieczeństwo na torach, przygotowana przez McCann Melbourne dla Metro Trains w Melbourne. Świetna idea doskonale przeniesiona na grę. A gry są moją drugą pasją.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

6) Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…

obiecującym trendem jest Responsive Web Design mocno skorelowany z Cross-Device marketingiem. Podejmując decyzję zakupową konsument przechodzi proces od smartfona w tramwaju, poprzez tablet na kanapie, a kończy klikając w „kup teraz” na notebooku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

7) Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…

konieczność bycia obecnym na Facebooku. Nie ma takiej konieczności! Zgadzasz się, lajkuj. Nie zgadzasz się, szeruj.

8) We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

szacunek do siebie nawzajem. A szanujemy się wtedy, gdy Klient ma świadomość tego, że Agencja zna się na tym, co robi, a Agencja ma świadomość tego, że Klient wie, co sprzedaje.

9) Swoje inspiracje czerpię z…

zewsząd. Ze zwykłej codzienności, z rozmów ze współpracownikami, z książek, z gier, z Facebooka.

10) Gdybym miał promować polskie rowery w Holandii, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…

otworzyłbym sklep internetowy z tymi rowerami oraz wystartował z kampanią pod hasłem „płacisz tylko za przesyłkę”. Nieograniczony budżet to fikcja.

11) Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

w tej dziedzinie nie można popaść w rutynę, której bym nie zniósł. Znam się na tym i co najważniejsze lubię to, co robię.

Bartek Cymer, dyrektor zarządzający w agencji Peppermint

Absolwent filozofii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studiów menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Od niemal dziesięciu lat związany z branżą reklamową. Karierę zawodową zaczynał w 2005 roku jako Web Developer w agencji interaktywnej Netizens, gdzie budował i zarządzał działem Web Development, a potem, od 2010 roku, prowadził projekty agencji jako Project Manager. Specjalista w zakresie planowania i prowadzenia kampanii internetowych oraz wdrażania serwisów internetowych. Posiada certyfikaty Google AdWords i Google Analytics.
W latach 2011 – 2013 jako Group Managing Director zarządzał warszawskim oddziałem agencji Netizens Peppermint, dla której pozyskał takich klientów jak: Allegro Group, Bonduelle, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
Od 2013 roku zarządza agencją Peppermint, która została wyodrębniona ze struktur Netizens Peppermint.
Pracował m.in. dla Nestlé (Nutrition, NESCAFÉ, NESCAFÉ® Dolce Gusto), Unilever (Lipton, AXE, Rexona), National Geographic, Wrigley, Bonduelle Sodexo, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Zdrowia i Grupy Allegro.
W School of Form prowadzi zajęcia podstawy Weba i CMS.