Długość ma znaczenie – rusza kampania edukacyjna NutroPharma

O autorze
3 min czytania 2021-05-27

Firma NutroPharma wraz z Centrum Nauki o Laktacji oraz Fundacją Opieki Okołoporodowej startuje z kampanią społeczną „Długość ma znaczenie” – to kontynuacja popularnej akcji ,,Koniec zabawy w chowanego” promującej karmienie piersią w miejscach publicznych. Tym razem poruszony został temat długiego karmienia piersią. W ramach kampanii przygotowano cztery spoty promocyjne, w których udział biorą m.in: Maja Hyży, Edyta Pazura, Patrycja Sołtysik i Paula Tumala. NutroPharma pragnie edukować społeczeństwo na temat korzyści wynikających z długiego karmienia piersią, a dodatkowo walczyć z mitami i hejtem, które dotykają młode mamy. Kampania przebiega w dwóch odsłonach: teaserowej od 20 do 25 maja oraz reveal, od 26 maja do 1 czerwca br. w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Promocji Karmienia Piersią.

Celem kampanii „Długość ma znaczenie” jest zwiększanie świadomości oraz propagowanie wiedzy wśród kobiet i ogółu społeczeństwa odnośnie pozytywnych korzyści wynikających z długiego karmienia piersią. Swoimi działaniami NutroPharma chce walczyć z dezinformacją, mitami oraz hejtem, które kierowane są do kobiet karmiących.

– Ogrom badań naukowych daje niezaprzeczalne dowody na to, że karmienie piersią wpływa korzystnie na zdrowie mamy jak i dziecka. Dla przykładu, obecna w mleku w dużych ilościach laktoferyna ma działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjne oraz przeciwwirusowe, zatem stanowi swoistą „szczepionkę” dla dojrzewającego układu odpornościowego noworodka. Szczególnie interesujący jest aspekt długoterminowego „programowania” zdrowia dziecka poprzez obecne w mleku składniki takie jak cholina, czy witaminy z grupy B wpływające na to w jaki sposób może być odczytywany kod genetyczny dziecka, co determinuje jego podatność na otyłość czy choroby metaboliczne w wieku dorosłym. Niepokojącym zatem faktem jest to, że aż 87,55% mam wskazuje na negatywny odbiór długiego karmienia piersią przez społeczność, w tym osoby z najbliższego otoczenia. W NutroPharma od lat wspieramy mamy karmiące i chcemy zmienić negatywne postrzeganie długiego karmienia piersią w społeczeństwie, co jest założeniem obecnej kampanii – mówi dr n med. Ewa Wietrak, dyrektor ds. badań i rozwoju NutroPharma.

Znane mamy wspierają kampanię „Długość ma znaczenie”

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Główną odsłonę kampanii poprzedzała akcja teaserowa – grafiki oraz krótkometrażowe spoty ze sloganami podkreślającymi, że długość ma znaczenie – w których udział wzięły m.in.: Maja Hyży, Edyta Pazura, Patrycja Sołtysik i Paula Tumala. Ponadto uruchomiona została strona internetowa www.dlugoscmaznaczenie.pl, która zawiera najważniejsze informacje dotyczące długiego karmienia piersią. Przez cały czas trwania kampanii w social mediach oraz na dedykowanej stronie będą publikowane serie filmów z ekspertami naukowymi: seksuologami, psychologami, socjologami, doradcami laktacyjnymi, pediatrami i behawiorystami. Przybliżą oni tematykę długiego karmienia piersią w kontekście problemu społecznego, a także wskażą i rozprawią się z najgroźniejszymi mitami.

Na potrzeby kampanii powstały również filmiki w stylu Reaction to – reakcja na. Ich celem jest rozprawienie się z hejtem oraz demitologizacja karmienia piersią.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Trochę świeżych danych – czyli wyniki badań

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ramach kampanii „Długość ma znaczenie”, NutroPharma przeprowadziła badanie, którego celem była ocena długości karmienia piersią wśród mam oraz ich wiedzy na temat zalet i korzyści płynących z tego tytułu, zarówno dla mamy jak i dziecka. Opublikowanie raportu zostało zaplanowane na Dzień Matki wraz z inauguracją drugiego etapu kampanii (reveal) na oficjalnej stronie www.dlugoscmaznaczenie.pl. Wyniki badań jasno pokazują, jak ważna jest edukacja w tym temacie. Jak się okazuje, co druga kobieta spotkała się z negatywnymi uwagami dotyczącymi długości karmienia piersią. Potwierdzają to ambasadorki kampanii.

– Zaangażowałam się w kampanię bo sama jako mama, która zdecydowała się na długie karmienie piersią byłam niestety bardzo krytykowana. Chce Ci powiedzieć, nie przejmuj się, to jest Twoja decyzja i nikt nie może Cię za to krytykować– mówi Edyta Pazura.

– Osobiście nie spotkałam się z hejtem jeżeli chodzi o karmienie piersią. Natomiast widziałam i też słyszałam o takich sytuacjach i nie pochwalam, nie popieram, a wręcz czasami bywało, że ingerowałam– dodaje Maja Hyży.

Za kreację, strategię, produkcję i komunikację w social mediach odpowiedzialna jest agencja Big Idea Promotions, a za działania PR agencja Partner of Promotion. Za strategię mediową odpowiada dom mediowy K2Precise. Działania w ramach kampanii ,,Długość ma znaczenie” wystartowały 20 maja, a ich kulminacja zaplanowana została na Ogólnopolski Tydzień Promocji Karmienia Piersią tj. od 26.05.2021 r.- Dzień Matki do 01.06.2021 r. – Dzień Dziecka. Więcej informacji o kampanii znajduje na stronie www.dlugoscmaznaczenie.pl