TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kiedy i gdzie korzystamy ze smartfonów i tabletów? – badanie Pentagon Research

Blisko co drugi użytkownik smartfona w wieku 18-49 lat przegląda zasoby internetu przy jego użyciu co najmniej raz w miesiącu, niezależnie czy robi to w pracy, komunikacji miejskiej czy stojąc w kolejce. Użytkownicy tabletów wykorzystują je do tego samego celu przede wszystkim w warunkach domowych.
O autorze
1 min czytania 2014-05-07

Wyniki badania poświęconego korzystaniu z urządzeń mobilnych przeprowadzonego przez Pentagon Research w marcu bieżącego roku pokazują, że 51,5% polskich użytkowników smartfonów w wieku 18-49 lat przynajmniej raz korzystało przy ich pomocy z internetu w pracy, 44,3% w komunikacji miejskiej, a 44,1% w trakcie oczekiwania na załatwienie sprawy – na przykład w urzędzie lub banku. W przypadku tabletów wskaźniki te są zdecydowanie mniej imponujące i wynoszą odpowiednio 27,6%, 25,4% i 16,9%. Okazuje się więc, że smartfony w znacznie większym stopniu zasługują na miano prawdziwie mobilnych i w takim właśnie charakterze są wykorzystywane. Tablety częściej traktujemy jako urządzenia o charakterze „domowym”, co nie oznacza oczywiście, że nie są one używane również w innych warunkach.

Zdecydowanie największy odsetek użytkowników urządzeń przenośnych zadeklarował, że korzystał z tych urządzeń w domu. Okazuje się więc, że dostępność innych urządzeń w warunkach domowych nie wyklucza korzystania z ich mniejszych i poręczniejszych odpowiedników. O ile wskaźniki korzystania ze smartfonów poza domem można uznać za dość wysokie i świadczące o ich powszechności, o tyle te same wskaźniki uzyskane dla tabletów pokazują, że nie towarzyszą nam one zbyt często w codziennych sytuacjach i przegrywają konkurencję ze smartfonami pod tym względem. Jedyna sytuacja poza warunkami domowymi, w której równie chętnie korzystamy z obu urządzeń to dalsza podróż autokarem lub pociągiem.

Różne modele używania smartfonów i tabletów przez Polaków powodują, że nie można traktować ich użytkowników jednakowo. Zaprezentowane dane dowodzą, że oferta skierowana do potencjalnych użytkowników tych urządzeń powinna uwzględniać inną specyfikę korzystania z nich.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Metodologia: Badanie zostało przeprowadzone w dniach 9 – 13 marca 2014 roku na próbie 1 000 respondentów należących do internetowego panelu badawczego Pentagon Online (www.pentagononline.pl). Jako technikę badawczą wykorzystano ankietę internetową (CAWI). Próba dobierana była metodą kwotową i jest reprezentatywna dla mieszkańców polski w wieku 18 – 49 lat pod względem wieku i płci.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się