Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

See Bloggers oraz Influtool ogłosili „Ranking najbardziej wpływowych osób w polskim Internecie”

Ranking, który właśnie ujrzał światło dzienne, to analiza i zestawienie najbardziej wpływowych i angażujących osobowości internetowych w 2020 roku.
O autorze
3 min czytania 2021-06-09

Jak podkreślają jego twórcy, świat influencerów stale się zmienia, dynamiczne środowisko kreuje nowe osoby, które proponują nowe formaty i tym samym trafiają do nowych grup odbiorców.

– Chcemy, aby ranking nie tylko wyróżniał poszczególnych twórców, ale nosił też walor edukacyjny – pokazywał, jak zmieniają się kanały internetowe, twórcy i oczekiwania społeczności. Stąd po raz pierwszy w prawie 10 letniej historii plebiscytu honorujemy twórców działających w nowej i niezwykle szybko rozwijającej się sieci społecznościowej – Tik Tok – mówi Anna Zając współtwórczyni Rankingu oraz organizatorka See Bloggers.

– Pandemia Covid-19 położyła się cieniem na wszystkie obszary naszego życia. Większość aktywności przenieśliśmy do sieci. Na przestrzeni kilku tygodni zmieniliśmy sposób, w jaki pracujemy, uczymy się, spędzamy czas wolny, korzystamy z zasobów kultury czy robimy zakupy. Wszystko to miało znaczący wpływ na budowanie społeczności oraz aktywność w sieci. Wiele osób w rankingu popularności i zaangażowania straciło swoją pozycję w pierwszej dziesiątce i ustąpiło miejsca nowym – komentuje Łukasz Zdrodowski z Inflotool.

Zestawienie przedstawia najlepszych z najlepszych w głównych kategoriach: twórca internetowy, osoby publiczne, instagramer, bloger, youtuber i tiktoker. W poprzednim raporcie za rok 2018 opublikowanym dwa lata temu, w czołówce byli m.in. Anna Lewandowska i jej mąż Robert Lewandowski, blogerki modowe Maffashion czy Jessica Mercedes, twórcy internetowi jak Friz, Blowek i Suchar Codzienny. Co mówi najnowszy raport?

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ogólnym podsumowaniu TOP 100, polskich influencerów, na pierwszym miejscu nieustannie rządzi Robert Lewandowski. Na miejscu drugim jest Wersow czyli Weronika Sowa z ekipy Friza, a on sam zamyka podium, dalej jest Anna Lewandowska, Martyna Wojciechowska, Julia Kostera (popularna tiktokerka), Trombka (czyli youtuber Mateusz Trąbka), Ola Nowak (jedna z BEKS), Marcysia Ryskala (influencerka z ekipy Friza). Pierwszą dziesiątkę zamyka Julia Wieniawa (aktorka i influencerka).

W kategorii osób publicznych na pierwsze miejsce awansował Robert Lewandowski, Anna Lewandowska uplasowała się na drugim, a następne Martyna Wojciechowska, na czwartym miejscu Julia Wieniawa. Tuż za nimi znajdują się: Sylwia Przybysz, Ewa Chodakowska, Warszawa 08.06.2021 Joanna Jędrzejczyk, ósma jest Małgorzata Rozenek – Majdan, dziewiąta Magda Gessler i dziesiątkę zamyka Sylwia Lipka.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Instagram to nieustannie najsilniejsze kobiety. Obecnie to: Wersow, Ola Nowak i Marcysia Ryskala. Jeśli chodzi o blogerów, to najlepsi polscy blogerzy to kobiety: Mama Ginekolog, Make Life Easier i Janina Daily.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Polskim YouTube rządzą zaś mężczyźni! Z pierwszej dziesiątki panie wypadły całkowicie, a top 3 stanowią: Fritz, Blowek i Kaluch. W tym roku po raz pierwszy w rankingu pojawili się twórcy z Tik Tok. Najlepszą trójką tworzącą w tym medium społecznościowym są: Pasiek, Fredziownik Art i Mateusz Myla.

Cały ranking można pobrać tu: https://www.seebloggers.pl/ranking/

W badaniu prowadzonym przez Influtool pod uwagę były brane następujące dane: suma obserwujących, popularność pod względem liczby polubień, udostępnień i komentarzy, zaangażowanie liczone na poziomie średnich wartości interakcji z pojedynczym wpisem, a dla bolgerów dodatkowo ilość odwiedzin bloga, liczone według dedykowanego algorytmu InfluScore. Dodatkowo można było otrzymać punkty za konsekwencję mierzoną stażem twórcy w konkretnych kanałach.

Ranking to dopiero początek, który stanowi podstawę nominacji do prestiżowej nagrody #Hasztagi Roku, które do tej pory odbywały się w ramach festiwalu See Bloggers Łódź. W ubiegłym roku z powodu pandemii nie odbył się ani festiwal See Bloggers, ani plebiscyt #Hashtagi Roku. W tym roku organizatorzy tych wydarzeń postanowili , że #Hashtagi Roku odbędą się w okrojonej skali. „To był trudny rok, jednocześnie mnóstwo niezwykłych rzeczy działo się w Internecie i to głównie dzięki niemu kontaktowaliśmy się, uczyliśmy się, pracowaliśmy, robiliśmy zakupy. Uznaliśmy zatem, że pewnego rodzaju podsumowanie i spotkanie branży powinno odbyć się już teraz. Natomiast na festiwal w tradycyjnej formule zapraszamy już za rok!” mówią Anna i Jakub Zając, CEO See Bloggers Łódź, influencer Fashionable.com.pl. Decyzją organizatorów Gala #Hashtagi Roku odbędzie się w tym roku 2 lipca 2021r. w Łodzi.

#Hashtagi Roku to konkurs dla twórców internetowych, którzy wyróżniają się swoją działalnością, kreują oryginalne treści, a ich odbiorcy tworzą aktywną społeczność. W 2019 roku nagrody otrzymali: Maffashion (Influencer Dekady), Anna Lewandowska (Osoba Publiczna Aktywna w Sieci) Magda Bereda (Influencer Roku), LittleMooonster69 (Influencer Top of the Year), Busem Przez Świat (Bloger Roku), Damian Kordas (Instagramer Roku), Szparagi (YouTuber Roku), Podziarany Tata (Influencer Zaangażowany Społecznie) oraz Lili Antoniak (Odkrycie See Bloggers Łódź). Zostały przyznane również nagrody specjalne od Partnerów Plebiscytu, m. in. od Twojego Stylu, marki Indigo, czy Apart