Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Ruszyła budowa farmy wiatrowej Lech Nowy Staw

O autorze
2 min czytania 2021-06-10

Rozpoczęła się budowa farmy wiatrowej Lech Nowy Staw realizowana w ramach wieloletniej umowy zawartej w 2019 r. pomiędzy Kompanią Piwowarską a RWE. Jej przedmiotem jest m.in. pokrycie od 2021 r. energią pochodzącą z wiatru 100% zapotrzebowania na energię elektryczną trzech browarów Kompanii Piwowarskiej oraz zwiększenie produkcji zielonej energii przez RWE w Polsce. Pierwsza dostawa energii elektrycznej z nowych turbin wiatrowych ma nastąpić na początku 2022 r.

Na farmę wiatrową, zlokalizowaną w pobliżu miejscowości Nowy Staw, ok. 50 km na południowy wschód od Gdańska, składają się trzy turbiny Nordex N149 o łącznej mocy 12 megawatów (MW).

Na mocy umowy PPA* zawartej na 10 lat, RWE w 2020 r. zapewniło już 40%, a w 2021 r. pokryje 100% zapotrzebowania browarów Kompanii Piwowarskiej na odnawialną energię elektryczną z istniejących farm wiatrowych. Od początku 2022 r. większość zapotrzebowania Kompanii Piwowarskiej na energię elektryczną wykorzystywaną do warzenia piwa w browarach Dojlidy, Lech Browary Wielkopolski i Tyskich Browarach Książęcych będzie zaspokajana przez nową, należącą do RWE i przez nią zarządzaną elektrownię wiatrową. W ramach współpracy ustalono, że będzie ona nosić nazwę farma wiatrowa Lech Nowy Staw. Lech jest jedną z najpopularniejszych marek Kompanii Piwowarskiej, od lat działającą na rzecz ochrony środowiska i zachęcającą konsumentów do aktywności pro-ekologicznych.

Realizacja postanowień umowy wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej, której celem jest osiągnięcie neutralności węglowej we wszystkich browarach do 2030 r., a także zmotywowanie dostawców i partnerów firmy do ograniczenia emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw o 30%. Nadrzędnym celem strategii jest osiągnięcie neutralności węglowej w całym łańcuchu dostaw do 2050 r.

– Dzięki podpisanej umowie PPA nasz proces warzenia piwa konsekwentnie staje się jeszcze bardziej przyjazny środowisku. Oznacza to, że już w tym roku zmniejszymy ślad węglowy pochodzący z naszych browarów o 66% w porównaniu do 2019 r., w którym rozpoczęła się nasza współpraca. Realizacja strategii zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej wypełnia trzynaście z siedemnastu celów Agendy 2030 ONZ i przyczynia się do realizacji wizji środowiskowej Asahi – mówi prezes Kompanii Piwowarskiej Igor Tikhonov.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Razem z Kompanią Piwowarską pokazujemy, jak wygląda ochrona środowiska w warunkach rynkowych. Naszym celem jest wprowadzenie na rynek zielonej energii na mocy dwustronnych umów na dostawę energii i niezmiernie cieszymy się z rozpoczęcia prac nad naszym wspólnym projektem. Polska doświadcza aktualnie świadomej ekspansji odnawialnych źródeł energii, a my z przyjemnością wnosimy swój wkład w transformację energetyczną, do jakiej dochodzi na terenie tego kraju – dodaje Tom Glover, dyrektor handlowy RWE Renewables.

Firma RWE może pochwalić się wieloletnim, rozległym doświadczeniem na polskim rynku lądowych farm wiatrowych, gdzie zbudowała sieć o łącznej mocy około 370 MW. W ostatnim czasie firma postawiła kolejny krok w stronę realizacji swojej pierwszej przybrzeżnej farmy wiatrowej w Polsce na mocy kontraktu na różnice kursowe (CFD) przyznanego dla projektu F.E.W. Baltic II. Grupa planuje także rozwój w sektorze energii słonecznej. Aktualnie RWE Renewables posiada globalne portfolio OZE o łącznej mocy około 9 GW, przy czym trwają prace nad rozbudową sieci o kolejne 3 GW.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej o rozwiązaniach PPA od RWE Renewables można przeczytać na stronie www.rwe.com/ppa

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się