Efektywność jest piękna – ruszyła kampania Effie Awards Poland 2021

O autorze
2 min czytania 2021-06-17

Nowa odsłona komunikacji SAR Effie Awards wynosi efektywność na piedestał, wyznaczając świeży kierunek wizualny odmienionego w formule konkursu. Tegoroczna kampania stawia tezę, że to, co piękne, często jest policzalne i udowadnia, że tabele i wykresy mogą być atrakcyjne nie tylko dla ludzi rozmiłowanych w statystykach.

– Efektywność i kreatywność nie muszą się wykluczać. Chcieliśmy pokazać, że estetyką często rządzą zasady matematyki – jak w funkcjonalistycznej architekturze – i udowodnić, że KPI-e też mogą być piękne – mówi Adriana Hochmańska, copywriter w 2012 Agency.

Seria digitalowych spotów w reżyserii Arka Nowakowskiego zabiera nas do świata, w którym efektywność podniesiona jest do rangi przedmiotu kultu. Symboliczne statystyki i wykresy ubrane są w formę hipnotyzujących rzeźb – godnych podziwu i czci.

– Naszym celem było ukazanie efektywności w nowym świetle – dosłownie. Nasze postaci grzeją się w blasku olśniewających wizualizacji statystyk, zachwycając się manifestacją policzalnych sukcesów. Finalnie wszystko ewoluuje w formę ostateczną – statuetkę Effie – dodaje Kaja Dobrzańska, art director w 2012 Agency.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Częścią kampanii są pełne eleganckiego humoru zdjęcia autorstwa Kasi Bielskiej. Całość osadzona jest w budzących matematyczne skojarzenia layoutach – tak, by wszystkie detale kampanii podporządkować głównej myśli: Efektywność jest piękna.

Kampania jest częścią tegorocznej strategii – #EffieMovingForward, wprowadzającej zmiany w kategoriach, formularzach i kryteriach oceny konkursu – nadążającej za zmieniającymi się błyskawicznie realiami rynku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za koncept kreatywny kampanii odpowiada Agencja 2012, za produkcję i postprodukcję Graffiti Films i studio Lunapark. Majestatyczna muzyka w spotach rozbrzmiewa dzięki Fonoteka Sirens, Universal Production Music oraz YogiBaboo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Agencja: 2012 Agency

  • CD: Przemek Bogdanowicz
  • Strategic Director: Barbara Niedziela
  • Account Supervisor: Paula Gurgul
  • Team kreatywny: Kaja Dobrzańska, Adriana Hochmańska
  • Motion Support: Vladyslav Kravets / Feeders

Produkcja: Graffiti Films

  • Producent – Kacper Wantoła
  • Kierownik produkcji – Magda Stefaniak
  • Reżyseria i zdjęcia – Arek Nowakowski
  • 1st ad – Patrycja Polkowska
  • Fotograf – Kasia Bielska
  • Asystent Kamery – Piotr Kula
  • Gaffer – Grzegorz Strzelecki
  • Kostiumograf – Dominika Lodzińska
  • Charakteryzacja – Ada Nowakowska
  • Asystent fotografa – Hubert Libuda
  • Retusz Zdjęć – Agata Bielska

Postprodukcja: Lunapark:

  • Magdalena Miszczak
  • Montaż offline: Maciej Obara
  • Grading: Szymon Kraszewski
  • Online: Michał Andruch
  • 3D Supervisor: Błażej Górnicki
  • 3D: Łukasz Kondek

Sound designer: Wawrzyniec Sierosławski

Sirens: Róża Dudziewicz

YogiBaboo:

  • Justyna Wojtkowska, Andrzej „BUAYAN” Połchowski
  • Lektor: Barbara Kałużna

Transport – Albert Ostrowski

Catering – Grzegorz Kuran

Do 22. edycji Effie Awards można zgłaszać kampanie w czterech, wyznaczonych terminach:

  • I termin: upłynął
  • II termin: 31.05 (od godz.17:01) – 21.06 (do godz. 17:00 włącznie)
  • III termin: 21.06 (od godz.17:01) – 12.07 (do godz. 17:00 włącznie)
  • IV termin: 12.07 (od godz. 17:01) – 23.07 (do godz. 17:00 włącznie)

Więcej szczegółów znajdzie się wkrótce na stronie awards.effie.pl/

W tym roku, swoim zaangażowaniem, Effie Awards 2021 wspierają:

  • Sponsorzy Strategiczni: TVN, Onet, Radio Zet, Salesforce
  • Sponsorzy Wspierający: Facebook, AMS, YouTube
  • Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, Media&Leads Polska
  • Doradca prawny: Firma prawnicza LSW
  • Patroni medialni: NowyMarketing, Forbes, Business Insider, PRoto, Marketer+, E-Commerce w Praktyce, Marketing przy Kawie, KampanieSpołeczne.pl, Noizz