Grupa ERBUD tworzy własny audio branding

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Grupa ERBUD tworzy własny audio branding

Grupa ERBUD to pierwsza firma budowlana w Polsce, która ma swoją identyfikację dźwiękową. Unikatowe, stworzone od podstaw kompozycje są bezpośrednim nawiązaniem do portfolio firmy i oddają specyfikę oraz charakter marki. W melodiach wykorzystano oryginalne brzmienia z placów budów – słychać dźwięki narzędzi budowlanych czy lejącego się betonu. Własny audio branding to także istotny krok w ujednolicenia identyfikacji Grupy ERBUD oraz jej spółek zależnych.

Audio Branding (identyfikacja dźwiękowa lub identyfikacja muzyczna) to rodzaj marketingu sensorycznego. Polega na wykreowaniu oryginalnych brzmień i melodii, które charakteryzują markę przez lata, umacniając tym samym jej tożsamość na rynku. Identyfikacja muzyczna robi z dźwiękiem dla firmy to, co identyfikacja wizualna robi z kolorem i obrazem.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Rynkowy sukces ERBUD-u jest efektem m.in. wsłuchiwania się w otaczający nas świat – w głosy klientów, sygnały płynące z rynku. Przez 30 lat naszej działalności przysłuchaliśmy się też w dźwiękom naszej organizacji. Opadający piasek, szum lania betonu, uderzających o siebie cegieł czy pracujących narzędzi to brzmienia charakterystyczne dla placów budów. To także część naszej dźwiękowej tożsamości, co znalazło odzwierciedlenie w wyjątkowych kompozycjach – mówi Dariusz Grzeszczak, prezes Grupy ERBUD.

– Zanim postawiliśmy nasz kanał na YouTubie i zlecieliśmy pierwsze filmy, przejrzeliśmy archiwum ERBUD-u i zrobiliśmy analizę, jakie filmy „kręci się” w branży. Mamy w Polsce świetnych filmowców, „polską szkołę droniarzy”, ale z racji rozproszonej struktury – ERBUD w Polsce i w Niemczech ma kilkanaście lokalizacji, trudno było uzyska spójność. O ile w drukowanych materiałach promocyjnych wszyscy zgodzą się, że jest konieczny ten sam logotyp i mniej lub bardziej opracowany brandbook, to w kwestii filmów często panuje zbyt duża dowolność. Stąd pomysł na opracowanie swojej identyfikacji dźwiękowej, która wzmocni tę wizualną – tłumaczy Marcin Kasprzak, dyrektor Komunikacji i PR Grupy ERBUD.

Za przygotowanie identyfikacji dźwiękowej ERBUD-u odpowiadał zespół Soundize Audio Brandig. – Nasze zadanie polegało na oddaniu przez dźwięk kilku słów kluczowych, z którymi identyfikuje się ERBUD, tj.: „współpraca”, „energia”, „rytm” i „human”. Ja zająłem się kompozycją i konceptem na to, jak ma brzmieć i w jaki sposób skonstruować brand theme oraz audio logo marki. Poza oddaniem słów kluczowych, pragnąłem oddać to, co faktycznie oferuje marka: budowę oraz radość, która czeka na klienta w chwili otrzymania kluczy do posesji. Do produkcji audio brandingu zaprosiłem współpracującego ze mną od lat producenta muzycznego Michała Zachariasza, znanego m.in. z zespołu Jan Serce. Michał dostarczył pierwszą koncepcję, którą następnie wspólnie przerabialiśmy. Po zaakceptowaniu jej przez markę, co warto podkreślić - udało się to praktycznie za pierwszym razem, udaliśmy się na budowę przy ul. Grochowskiej w Warszawie, aby zarejestrować dźwięki stricte budowlane – cegły, młotki, piły, wiertarki, spawarki itd. Finalnie, kiedy je obrobiliśmy i umieściliśmy w brand theme, powstał piękny fundament audio brandingu marki ERBUD, który obecnie jest rozszerzany o kolejne adaptacje – podkreśla Rafał Konieczny, CEO Soundize Audio Brandig.

Własny audio branding to istotny krok w kierunku ujednolicenia przekazu i identyfikacji Grupy ERBUD, która ma rozproszoną strukturę i międzynarodową skalę działalności. Identyfikacja dźwiękowa doskonale wpisuje się też w nowoczesny język komunikacji Grupy, w którym coraz większą rolę odgrywa przekaz cyfrowy.

W ubiegłym miesiącu czołowa polska grupa budowlana wraz twórcami Urbex History uruchomiła kanał na YouTubie, w którym cyklicznie prezentowane są inwestycje ERBUD-u. Pierwszy odcinek, przybliżający Morskie Centrum Nauki w Szczecinie, obejrzało blisko 100 tys. widzów. Spółka aktywnie weszła w świat e-sportu wspierając rozgrywki uniwersyteckie Counter-Strike: Global Offensive i League of Legende, a także organizując wyjątkowy turniej CS:GO online, którego finał zaplanowano pod koniec lipca w Hali Koszyki.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij