Fundacja Kobiety e-biznesu: Siła handlu w social commerce [raport]

Fundacja Kobiety e-biznesu wraz z partnerami przygotowała pierwsze w Polsce analityczne i eksperckie opracowanie rozwijającego się trendu w zakupach online, czyli social i live commerce.
O autorze
1 min czytania 2021-06-30

W raporcie zostały wskazane schematy konsumpcji w mediach społecznościowych. Badanie przeprowadzono w kwietniu i maju 2021 roku. Ten trend e-commerce ma tendencję wzrostową – blisko 44% badanych zadeklarowało, że będzie coraz częściej dokonywało zakupów w social mediach, które są od ponad 5 lat częścią życia dla 71% respondentów tego badania.

Cele raportu:

  • Świadomość social commerce i live commerce w Polsce
  • Oszacowanie wielkości rynku handlu społecznościowego na polskim rynku – jak duży jest ten rynek? Które platformy społecznościowe najskuteczniej napędzają handel społecznościowy w Polsce? Jakie kategorie produktów powinny inwestować w ten handel?
  • Charakterystyka social commerce i live commerce – określenie pozycji i aktualnego stanu tego zjawiska:
    – Zdefiniowanie profilu osób kupujących i sprzedających
    – Określenie stopnia zaawansowania sprzedaży social/live commerce – potrzeby sprzedawców, najpopularniejsze branże, sposoby sprzedaży, modele biznesowe
    – Charakterystyka klientów social/live commerce – potrzeby kupujących, najpopularniejsze branże, drivery i bariery zakupowe, częstotliwość i wartość zakupów, stopień zadowolenia z tej formy zakupu
    – Narzędzia potrzebne do rozwoju handlu z wykorzystaniem social media
    – Powiązanie social commerce z e-commerce i pozostałymi platformami sprzedażowymi
    – Formy płatności w social commerce
  • Wskazanie aktualnych schematów konsumpcji social media – czas poświęcany na SoMe, dynamika zmian zachowań na przestrzeni czasu, przyczyny i cele korzystania z SoMe
  • Określenie otwartości na zjawisko social commerce i live commerce w Polsce

Metodologia

Badanie przeprowadzone w kwietniu 2021 na grupie ponad 1000 osób.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • OMNIBUS na panelu internetowym (CAWI)
  • Badanie CAWI – badanie realizowane na panelu internetowym połączone z otwartą rekrutacją w social mediach i mailingiem kierowanym do grupy docelowej.

Główne wnioski z raportu:

  • 27% Polaków dokonało zakupu za pośrednictwem mediów społecznościowych
  • 25%, co czwarty Polak dokonał w zakupu w trakcie transmisji live (na żywo) w social mediach, w tym 10% robi zakupy w ten sposób często. Na tle penetracji social commerce jest to niezwykle wysoki wynik!
  • 18% Polaków sprzedaje w social mediach!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pełny raport można pobrać na stronie www.kobietyebiznesu.pl/wp-content/uploads/2021/06/Raport-social-live-commerce-Fundacja-Kobiety-e-biznesu.pdf