Promocyjne ceny zgodne z prawdą – zmiany w prawie konsumenckim

Promocyjne ceny zgodne z prawdą – zmiany w prawie konsumenckim

Obniżając ceny, sprzedawcy będą musieli informować, jaka była najniższa cena danego produktu lub usługi w ciągu ostatnich 30 dni. Zmiana ma zapobiegać wprowadzaniu konsumentów w błąd.

Sprzedawcy, obniżając ceny produktów, obok nowej wartości podają cenę sprzed obniżki, by klient mógł porównać, ile zyskuje na nowej promocji. Niestety ceny produktów w sklepach są chwilowo podnoszone, aby sprzedawca powrócił do ceny podstawowej, fałszywie ogłaszanej jako promocyjna. Takie zjawisko jest częste i wprowadza klientów sklepów w błąd. W rzeczywistości nowa cena wcale nie jest tą obniżoną, ale wynosi tyle samo, co podstawowa. Konsumentów przyciąga jednak komunikat „Promocja”, a sprzedawcy odnotowują zyski.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Na stronie Rządowego Centrum Legislacji pojawił się projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw, za który odpowiada prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny.

Nowa regulacja przewiduje, że "przedsiębiorca w każdym przypadku obniżenia ceny towaru lub usługi podaje obok informacji o obniżonej cenie również informację o najniższej cenie tego towaru lub usługi jaka była stosowana w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki”. Jeśli zmiany w ustawie wejdą w życie, konsumenci będą mieli szansę na zweryfikowanie, czy aktualna cena produktu oznaczona jako „promocyjna” rzeczywiście jest tą najatrakcyjniejszą. Dzięki tym zmianom klienci będą mieli także możliwość obserwowania na bieżąco zjawiska wzrostu cen.

Zmiany mają dotyczyć także kwestii odstąpienia od umów zawieranych na odległość. Po regulacji ustawy możliwe byłoby odstąpienie od umowy o świadczenie usług zdrowotnych zawieranej poza lokalem przedsiębiorstwa. Zmiany dotyczą także świadczenia usług finansowych na pokazach i wyjazdach zorganizowanych. W ten sposób chronieni byliby konsumenci skłaniani do podejmowania pochopnych decyzji finansowych podczas pokazów sprzedażowych, pielgrzymek czy wycieczek. Do grona takich konsumentów zaliczają się przede wszystkim starsze osoby.

Ocena Skutków Regulacji projektu uzasadnia, że głównym powodem podjęcia prac nad zmianami w ustawie z maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw jest fakt, że państwa członkowskie zobowiązały się do implementacji postanowień dyrektywy unijnej, czyli „dyrektywy Omnibus”.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij