FASTER+: PUMA łączy siły z zespołem F1 Mercedes AMG Petronas, aby stworzyć najszybsze w historii buty lekkoatletyczne.

Firma sportowa PUMA i zespół F1 Mercedes AMG Petronas połączyły siły w celu stworzenia najszybszych, najlżejszych i najbardziej dynamicznych butów lekkoatletycznych.
O autorze
3 min czytania 2021-07-13

Do zaprojektowania butów EVOSPEED TOKYO FUTURE FASTER+ i EVOSPEED TOKYO FUTURE NITRO FASTER+ dla swoich zawodników, w tym Karstena Warholma (norweskiego płotkarza, rekordzisty świata, mistrza świata i mistrza Europy) oraz André De Grasse (kanadyjskiego sprintera i srebrnego medalisty olimpijskiego) marka PUMA wykorzystała wiedzę inżynierską zespołu Mercedes AMG Petronas ze świata Formuły 1 i motoryzacji.

– Aby stworzyć najlepsze możliwe kolce dla naszych sportowców, połączyliśmy siły inżynierów Mercedes AGM Petronas F1 z naszymi najlepszymi projektantami obuwia. Dzięki wkładowi naszych sportowców i ich trenerów, zespół opracował najlepsze kolce, jakie PUMA kiedykolwiek stworzyła – powiedział CEO PUMA Bjørn Gulden.

Doświadczenie i osiągnięcia technologiczne programu FASTER+ zostały również wykorzystane przy tworzeniu pozostałych butów lekkoatletycznych, których możliwości będą mogli wykorzystać tacy sportowcy jak ukraińska skoczkini wzwyż Yaroslava Mahuchikh, szwedzki tyczkarz Armand „Mondo” Duplantis i szwajcarska sprinterka Ajla Del Ponte.

– Program FASTER+ polega na tworzeniu świetnych produktów dla naszych elitarnych sportowców, aby pomóc im doskonalić się w ich dyscyplinach – powiedziała Erin Longin, Global Director Run/Train w PUMA.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wierzymy, że wspólnie z Mercedes AMG Petronas stworzyliśmy wyjątkowe, oparte na innowacjach kolce, które pomogą naszym sportowcom biegać szybciej, skakać dalej i wzbijać się wyżej – dodaje.

– Współpraca z firmą PUMA była naturalnym połączeniem – kolce torowe muszą być dostosowane do osiągania najlepszych możliwych wyników, a samochody wyścigowe muszą osiągać bardzo duże prędkości – powiedział Toto Wolff, dyrektor generalny zespołu Formuły 1 Mercedes AMG Petronas Motorsport.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Bez względu na to, czy projektujesz świetny samochód wyścigowy, czy buty lekkoatletyczne, wszystko sprowadza się do inżynierii i położenia nacisku na wydajność. Przy projektowaniu wykorzystaliśmy nasze doświadczenie oraz wiedzę na temat włókna węglowego, a w trakcie prac zdaliśmy sobie sprawę, że stworzenie innowacyjnego kolca torowego wiąże się z taką samą złożonością, jak w przypadku bolidu Formuły 1. Było to ekscytujące wyzwanie, z którym mieliśmy okazję się wspólnie zmierzyć. Współpracując blisko z zaufanym partnerem, jakim jest PUMA, wierzę, że najnowsze kolce torowe i terenowe FASTER+ to dopiero początek naszej współpracy w zakresie innowacji – dodał.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

EVOSPEED TOKYO FUTURE FASTER+

Model EVOSPEED TOKYO FUTURE FASTER+ został zaprojektowany wspólnie z rekordzistą świata w biegu przez płotki na 400 m Karstenem Warholmem i jego trenerem. Cholewka kolca jest wypełniona włóknami węglowymi, natomiast podeszwa zawiera węglową płytkę, zaprojektowaną przez Mercedes AMG Petronas. Wszystko zostało uzupełnione trwałymi, tytanowymi kołkami, a całość waży jedynie 135 gramów.

– Dla mnie ważne jest to, że w trakcie biegu przenoszę ciężar na przednią część stopy. Dlatego zależy mi, aby płyta z włókna węglowego popychała mnie we właściwym kierunku, więc kiedy stawiasz kolejne, chcesz, aby płyta wygięła się we właściwy sposób i zwróciła energię. Podczas sprintu mamy bardzo krótki czas kontaktu z podłożem, tylko 1 sekundę, więc chcemy, aby but odpowiadał bardzo szybko. Dlatego zależy mi, aby carbon był na tyle sztywny, że otrzymam zwrot zanim opuszczę ziemię. To pomaga mi biegać jeszcze szybciej – powiedział Karsten.

EVOSPEED TOKYO FUTURE NITRO FASTER+

W odpowiedzi na potrzeby kanadyjskiego sprintera na dystansie 100 i 200 metrów Andre De Grasse, model EVOSPEED TOKYO FUTURE NITRO FASTER+ zawiera zastrzeżoną przez firmę PUMA piankę NITRO Foam oraz zaprojektowaną przez Mercedes AMG Petronas płytę z włókna węglowego zwiększającą odbicie. Całość waży zaledwie 199 gramów.

– Wierzę, że partnerstwo pomiędzy PUMA i Mercedes AMG Petronas F1 jest doskonałe dla marki. To całkiem fajne, że w moich kolcach zastosowano to samo włókno węglowe, które trafia do bolidu F1 Lewisa Hamiltona – powiedział Andre.

– Sztywność płytki jest po prostu niesamowita, ponieważ jestem w stanie oderwać się od ziemi bardzo szybko. Posiadanie takiego rozwiązania na początku wyścigu, możliwość odbicia się i oderwania od ziemi tak szybko, sprawiają, że kolce są po prostu idealne do wyścigów na 100 m – dodał.

Program FASTER+ firmy PUMA wykorzystuje wiedzę inżynieryjną z procesów produkcyjnych produktów tworzonych z myślą o wszystkich dyscyplinach sportowych. Korzyści koncentrują się na pomaganiu sportowcom w osiąganiu doskonałości w ich dyscyplinach poprzez wykraczanie poza ich dotychczasowe schematy, aby uczynić ich lepszymi, szybszymi i silniejszymi.

– To, co w moim odczuciu jest bardzo wyjątkowe w tym projekcie, to fakt, że łączy on w sobie to, co najlepsze ze wszystkich światów. Łączy wiedzę PUMA, jak zaprojektować but, który jest wygodny i pasuje do stopy. Łączy doświadczenie Mercedesa w zakresie wykorzystania włókna węglowego, a także to, co ja i mój trener wiemy o bieganiu oraz biomechanice biegu. To wyjątkowe połączenie dało nam idealny produkt do pracy na torze – kolce, które są naprawdę agresywne, ze świetnym przystosowaniem do biegu, co daje mi wszystkie narzędzia, których potrzebuję, aby być najlepszą wersją siebie – dodał Karsten.

FASTER+ jest częścią kampanii „Only See Great” firmy PUMA – rozpoczętej wiosną 2021 roku – mającej na celu przekazanie ducha optymizmu, nadziei i wiary w siebie przed najważniejszymi wydarzeniami sportowymi.