TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Większość Europejczyków chce, aby UE przestała finansować reklamy mięsa i nabiału

Większość obywateli UE, którzy wzięli udział w konsultacjach publicznych, chce zakończenia finansowania promocji produktów, które nie wspierają przejścia w kierunku bardziej roślinnej diety.
O autorze
1 min czytania 2021-07-15

Wyniki, przedstawione wczoraj podczas dwudniowego przeglądu polityki rolno-spożywczej w Brukseli, wykazały, że 95% obywateli UE, którzy wzięli udział w konsultacjach społecznych, chciało zakończenia finansowania promocji mięsa, nabiału, jaj i ryb, a w szczególności produktów pochodzących z intensywnej produkcji zwierzęcej.

W ramach konsultacji rozpoczętych przez Komisję Europejską w marcu 2021 r. obywatele Europy zostali poproszeni o wyrażenie opinii na temat tego, w jaki sposób program promocji UE wydaje obecnie budżet. Odzew był znacznie wyższy niż zwykle, uzyskano aż 7528 odpowiedzi (z których 7182 to odpowiedzi obywateli i 110 organizacji społeczeństwa obywatelskiego).

W ostatnich latach Komisja wydała prawie jedną trzecią swojego 200-milionowego rocznego budżetu na promocję produktów rolnych, na reklamę produktów pochodzenia zwierzęcego. Kampanie, w tym „Porozmawiajmy o wieprzowinie” i „Zostań Beefetarianem”, miały wyraźnie na celu odwrócenie spadku lub utrzymanie wzrostu spożycia mięsa.

Pomimo zdecydowanej większości sprzeciwiających się finansowaniu promocji mięsa i nabiału, Komisja Europejska stwierdziła:
– Ważne jest, aby pamiętać, że konsultacje społeczne nie są statystycznie reprezentatywnym badaniem – wywołując oburzenie kilku organizacji pozarządowych w sprawie nadmiernego wpływu jaki mają producenci mięsa i nabiału na decyzje KE.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Oczywiste jest, że obywatele UE chcą, aby zakończono finansowanie promocji mięsa i nabiału, a budżet został przesunięty na promowanie zdrowej i zrównoważonej diety. Tylko kilka firm sprzeciwia się woli Europejczyków. Pytanie brzmi, czy Komisja przychyli się do interesów korporacji, czy dołączy do własnych obywateli w obronie planety i ludzkiego zdrowia? Potrzebujemy zmiany diety, a nie zmiany klimatu – komentuje Jasmijn de Boo, wiceprezeska ProVeg International

W poniedziałek, stacji Schuman w Brukseli, rozpoczęła się międzynarodowa kampania bilbordowa „thismakesnosense.org” zainicjowana przez ProVeg. Kampania daje obywatelom możliwość bezpośredniego wytknięcia hipokryzji leżącej u podstaw programu promocyjnego UE.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

UE z jednej strony radzi, że powinniśmy jeść mniej mięsa i nabiału, a jednocześnie zachęca nas do spożywania większej ilości tych samych produktów poprzez miliony euro przeznaczonych na reklamy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wchodząc na stronę thismakesnosense.org, już za pięć euro można pomóc sfinansować billboard w jednym z miast UE.

Niedawne badanie Eurobarometru wykazało, że Europejczycy uważają zmiany klimatyczne za „najpoważniejszy problem, przed którym stoi świat”. Ufundowanie bilbordu jest przesłaniem dla decydentów politycznych: nie można ignorować głosu obywateli Europy.

Odwiedź www.thismakesnosense.org i pomóż ufundować kolejny bilbord.