TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jawor-Parkiet widziany oczami znanych artystów

O autorze
2 min czytania 2021-07-23

Trzydzieste urodziny firmy to doskonała okazja, aby zrobić coś unikalnego. Dlatego też z okazji jubileuszu firma Jawor-Parkiet postanowiła zaprosić do współpracy trzech artystów-rysowników, których zadaniem było stworzenie portretu przedsiębiorstwa. I tak Andrzej Pągowski, Bolesław Chromry oraz Bartosz Zaskórski przelali na papier i uwiecznili cztery interesujące wyobrażenia o Jawor-Parkiet.

 

Wybór nie był przypadkowy

Producent Podłóg Drewnianych Jawor-Parkiet to przedsiębiorstwo rodzinne budowane od 1991 roku, obecnie zarządzane przez dwa pokolenia. Dlatego też w trwającym w firmie obecnie roku jubileuszowym zaproszono do współpracy trzech uznanych artystów reprezentujących różne pokolenia. Za sprawą tej owocnej współpracy wybitni twórcy stworzyli 4 bardzo interesujące portrety firmy. Każdy z obrazów jest inny i wyjątkowy, ale ich cechą wspólną jest to, że nawiązują bezpośrednio do działalności Jawor-Parkiet.

Cenione osobistości i ich dorobek

Autorem dwóch z czterech grafik jest Andrzej Pągowski – artysta grafik, autor licznych portretów, murali, grafik komputerowych, autor ponad 1500 tysiąca plakatów zapowiadających sztuki teatralne, filmy, festiwale sztuk oraz konkursy piosenek. Jego prace znajdują się w kolekcjach, m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku i San Francisco, w Centrum Pompidou w Paryżu. Metropolitan Museum of Modern Art umieściło plakat „Uśmiech wilka” wśród 100 najważniejszych dzieł sztuki nowoczesnej w zbiorach MoMA. Zobrazował on firmę jako kobietę – naturę. Swoje prace skomentował następująco:

– Na grafikach jubileuszowych sportretowałem matkę-naturę. Siedziba firmy Jawor-Parkiet znajduje się na Warmii i Mazurach, regionie słynącym z piękna natury, produkty Firmy też z niej czerpią, dlatego tworząc grafiki chciałem pokazać matkę-naturę, która dla mnie jest piękną kobietą. Jej wytwory Jawor-Parkiet w profesjonalny sposób przenosi do naszych wnętrz mieszkalnych. Użyte kolory to cała gama zieleni i brązów, czyli znowu kolory natury, a słoje z przekroju drewna symbolizują upływ lat i naturalny charakter produktów. W delikatny sposób na obydwu grafikach podkreśliłem polskość firmy. W tle jednej z grafik zaznaczyłem dwuwarstwowość, którą charakteryzują się produkty – powiedział Andrzej Pągowski.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Celem współpracy było pokazanie różnego spojrzenia na firmę i jej działalność. Świetnie sprawdzili się w tym graficy młodego pokolenia. Drugim z artystów był Bartosz Zaskórski – artysta wizualny i dźwiękowy, rysownik, autor słuchowisk i płyt, twórca gier komputerowych. W rysunkach prezentuje wszystko to, co potencjalnie jest straszne i przerażające. Na papierze posługuje się cienkopisem, dzięki któremu jego prace przybierają niezwykłe formy. Zaprezentował firmę jako stabilne, silne drzewo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejnym artystą zaproszonym do współpracy był Bolesław Chromry – rysownik, autor powieści graficznych, malarz, grafik, copywriter, twórca okładek i plakatów. Wszystkie prace artysty opowiadają o współczesnej Polsce i rozgrywają się w bieżącej rzeczywistości lub nieodległej przyszłości. Twórca jest szczególnie ceniony za pewnego rodzaju uniwersalizm. W swoich dziełach zwraca uwagę na to, co bawi i irytuje większość polskiego społeczeństwa. Typowo więc dla swojej twórczości zaprezentował firmę z przymrużeniem oka. Tak skomentował swoją pracę:

– Słowo jawor najbardziej kojarzy mi się z psem sąsiadów, który ma tak na imię. Przypuszczam, że nazwali go tak na cześć omaszczenia w kolorze parkietu. Niestety takie skojarzenie czytelne byłoby tylko dla mnie. Postanowiłem pozostać w obszarze natury i oddać głos żołędziom, które są kulturowo zdominowane przez wszędobylskie kasztany. To ich czas – skomentował Bolesław Chromry.

Artystom doskonale udało się oddać charakter firmy, jej ambicje i wartości. Nie od dziś wiadomo, że dobry obraz mówi czasem więcej niż tysiąc słów. Połączenie sztuki i biznesu, czyli art branding, doskonale wspiera budowę silnych i stabilnych marek, a taką właśnie firmą jest Jawor-Parkiet.

Wkrótce obrazy artystów będzie można zobaczyć na żywo we wszystkich salonach sprzedaży Jawor-Parkiet. Prace z sygnaturą autorów będą wręczane w prezencie zaprzyjaźnionym z firmą architektom i partnerom biznesowym. Jubileuszowe grafiki ozdobią także firmowe gadżety premium, które będzie można zdobyć podczas ważnych dla firmy eventów i konkursów na firmowych social mediach.