TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Pandemia uwrażliwiła Polaków na przyrodę – tak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Funduszu Żubra

Prawie połowa respondentów twierdzi, że doświadczenie izolacji społecznej i zamknięcia w domach w trakcie pandemii uświadomiło im, jak ważną rolę odgrywa przyroda w naszym życiu, a 75% uważa, że skuteczniejsze metody ochrony środowiska są koniecznością.
O autorze
2 min czytania 2021-07-27

– Szczególnie interesującym aspektem sondażu były pytania związane z korelacją pomiędzy pandemią a ochroną przyrody. I wiele z odpowiedzi napawa optymizmem – komentuje prof. dr hab. Piotr Skubała z Instytutu Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego, ekolog i etyk środowiskowy. – Przyroda i dzikie zwierzęta są dzisiaj w odwrocie, przegrywają wyraźnie z naszymi ludzkimi działaniami. Dzikie kręgowce (czyli ryby, gady, płazy, ptaki i ssaki) stanowią zaledwie 3% biomasy, czyli łącznej masy wszystkich kręgowców. Dominują w kolejności krowy, ludzie i świnie. Masa plastiku jest dwukrotnie większa niż biomasa wszystkich zwierząt. Wszelkie działania służące budowaniu świadomości roli jaką odgrywa przyroda w naszym życiu, czemu służą także takie badania jak to na zlecenie Funduszu Żubra, nabierają wyjątkowego znaczenia w świetle powyższych danych.

Marka Żubr od 3 lat zwraca uwagę Polaków na los dzikich zwierząt i zagrożonych gatunków w Polsce. W ramach kampanii „Żubr ratuje życie zagrożonych gatunków” z etykiet jednego z najpopularniejszych piw w Polsce znika co roku ikoniczny żubr, a na jego miejscu pojawiają się inne gatunki zwierząt, które zagrożone są wyginięciem. W tym roku na puszkach i butelkach pojawią się wilk, dzięcioł trójpalczasty, łoś, niedźwiedź i ryś.

Kampania jest konsekwentną realizacją misji marki Żubr Kompanii Piwowarskiej, która opiera się na wspieraniu polskiej przyrody. Kampanię promuję spot reklamowy w reżyserii Iwo Zaniewskiego, którego bohaterami są łoś i żubr. Za koncepcję spotu odpowiada agencja PZL, produkcją zajął się dom produkcyjny OTO Film, postprodukcją Platige Image, a udźwiękowieniem Juice. Za działania PR i digital dla Żubra i Funduszu Żubra odpowiada Huta 19 im. Joachima Fersengelda, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Zenith.

Żeby działania marki były jeszcze bardziej skuteczne, powołany został Fundusz Żubra, który ma za zadanie uczyć, ratować i chronić przyrodę. Tę misję realizuje w najcenniejszych przyrodniczo rejonach Polski. Wspiera rozmaite inicjatywy na rzecz ochrony przyrody: te długofalowe, jak współpraca z Białowieskim Parkiem Narodowym i te, które wymagają szybkiego działania, jak pomoc w czasie pożaru doliny Biebrzy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W 2019 marka Żubr przekazała milion złotych na ochronę zagrożonych gatunków, w 2020 ufundowała specjalistyczny sprzęt o wartości 1 miliona złotych dla Białowieskiego Parku Narodowego, a kolejny milion na walkę o zachowanie dzikiej przyrody w jej jak najbardziej naturalnym kształcie zostanie przekazany w tym roku. 

– Dziś troska o przyrodę, w tym dzikie zwierzęta, nabiera wyjątkowego znaczenia. W raporcie z czerwca tego roku Program Środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP) wzywa wszystkie kraje świata do wielkiej odnowy przyrody. Odbudowanie jej jest w interesie całej ludzkości – puentuje prof. Piotr Skubała.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wpisując się w ten nurt, Fundusz Żubra w tym roku zrealizuje działania z Biebrzańskim Parkiem Narodowy oraz Instytutem Biologii Ssaków PAN.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się